ראשי | רפואה משלימה | בעיות קשב וריכוז בילדים

בעיות קשב וריכוז בילדים

בעיות קשב וריכוז בילדים בעיות קשב וריכוז בילדים

כיצד מתבצע אבחון בעיות קשב וריכוז ואבחון פסיכודידקטי

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

אבחון בעיות קשב וריכוז ואבחון פסיכודידקטי הוא נושא טעון אצל הורים רבים. מצד אחד, קיימת הקלה כאשר יש לנו הסבר הגיוני להתנהגות ילדינו, אך מצד שני, בעיית הקשב והריכז דורשת התמודדות יוםיומית של הילד ושלנו ההורים.

ADD /ADHD הן תופעות ההולכות ומתרחבות בעולם המודרני. בשנים האחרונות אנו רואים ילדים רבים המתמודדים עם קשיים שונים וביניהם תופעות של קשב וריכוז. ילדים אלו מתקשים בתחומים שונים בחייהם. יש להם קשיים בבית-הספר (לימודיים, חברתיים והתנהגותיים).

בהרבה מהמקרים של ADD /ADHD ישנן גם התפרצויות זעם וכעס בלתי ניתנות לשליטה, מה שמקשה על הסביבה להכיל אותם ביום יום. לעיתים החיים בבית הופכים להיות כמעט בלתי נסבלים כי הם גוררים את ההורים והאחים למריבות ועימותים.היום זהו אחד הנושאים הנחקרים בקרב פסיכולוגים, אנשי חינוך ומטפלים שונים. למרות זאת, עדיין התופעה נשארה מאד לא ברורה – היא כוללת גורמים רבים והטיפול איננו חד משמעי.

הלחץ מהסביבה ובעיקר מבית הספר לטפל בתופעה ולנסות להעלימה הוא רב, ולעיתים הוא המכריע בהחלטת ההורים לתת לילדיהם טיפול תרופתי. הטיפול התרופתי הקונבנציונלי (תרופות מעוררות כדוגמת ריטלין) נמצא תחת ביקורת לגבי יעילותו, אך עדיין הוא הטיפול המוביל מבחינת הרפואה המערבית. יחד עם זאת, כיום הורים רבים מודעים לצורך במציאת פתרונות נוספים. במסגרת טיפולים משלימים ניתן למצוא מגוון טיפולים אפשריים העשויים להקל על הילד בהתמודדותו עם בעיית הקשב וחוסר היכולת לשמור על ריכוז לאורך זמן חשוב לומר כי הגורמים לתופעות חוסר קשב וריכוז מגוונים ולא תמיד הם קשורים לבעיה נוירולוגית כך שטיפול תרופתי הרבה פעמים מיותר ולא אחת תופעות הלוואי קשות מאד וגורמות לתסכול רב אצל הילד והוריו. גורמים אפשריים יכולים להיות חוסר בברזל ו- B12, תולעים, חוסר בויטמינים ומינרלים, חשיפה יתרה לחומרים רעילים (דרך המזון), שעות מרובות מול הטלוויזיה והמחשב ועוד.

תמיד אומרים שהארוחה החשובה ביותר ביום היא ארוחת הבוקר ולא לחינם זה נאמר. זה נכון לגבי כל אחד ויותר מכל לגבי ילדים הסובלים מתופעה של קשב וריכוז - ארוחה חלבונית איכותית ופחמימה מורכבת הכרחית כפתיח ליום. ילד שהולך לבית הספר ללא ארוחה טובה כאילו התחלנו נסיעה ברכב שלא מתודלק ואנו נוסעים על שאריות הדלק במיכל, כשהנורה כבר דולקת ומתריעה שהנה עוד מספר קילומטרים האוטו יעמוד ולא יוכל לנסוע. לכן ארוחת הבוקר נותנת את הדלק ההכרחי להתחלת היום. ארוחת עשר בבית הספר לא יכולה להיות הארוחה הראשונה של התלמיד ובטוח לא של מי שסובל מ- ADD. בנוסף האוכל שבו אנו בוחרים חייב להיות איכותי ונטול סוכרים פשוטים שיגרמו למקפצות סוכר שילד עם ADD חווה אותם הרבה יותר חזק.

ברצוני להדגיש, כי למרות ההסתייגות מטיפול תרופתי, ישנם מקרים שנראה שזאת הדרך היחידה לסייע לילד להתמודד. לעיתים כל הטיפולים הטבעיים המוצעים על-ידי הרפואה ההוליסטית נכשלים, אם בשל סיבות אובייקטיביות או בשל סיבות סובייקטיביות כמו מידת המגוייסות של ההורים או/וגם הילד עצמו.  במקרים אלו קיים חשש רציני "לאבד את הילד" ומשם עלולה להיסלל הדרך להידרדרות (אלימות, סמים וכו').

גם כשאין דרך אחרת לטפל והתרופה היא האפשרות היחידה אני ממליצה להכניס לגוף מזון איכותי ומבוקר כך שהילד לא יסתובב יום שלם ללא אוכל בשל השפעת התרופה ובכך נידון לחסרים תזונתיים שרק מחריפים את הבעיה.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

גלית דורהם, אבחון בעיות קשב וריכוז, אבחון בעיות קשב וריכוז אצל מבוגרים, אבחון בעיות קשב וריכוז כללית, אבחון קשב וריכוז רמת גן