ראשי | רפואה משלימה | טווינה ופיזיותרפיה סינית

טווינה ופיזיותרפיה סינית

טווינה ופיזיותרפיה סינית טווינה ופיזיותרפיה סינית

טווינא הינה שיטת טיפול יעילה אשר מבוססת על רפואה סינית וביכולתה לעזור במגוון בעיות וכאבים כגון כאבי גב, כאבי צוואר, חיזוק המערכת החיסונית ועוד.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

הטווינה היא שיטת פיזיותרפיה מסורתית שמקורה בסין.
פירוש המילה טווינה הוא למשוך (Tui) ולתפוס (Na) – באופן מילולי הפירוש מתאר וממחיש את שיטת הטיפול המתבצע ע"י מגע דינאמי ואנרגטי. הטווינה משלבת טכניקות עיסוי לרקמות הרכות, השרירים והגידים ולחץ סטטי בנקודות אנרגיה ספציפיות לאורך הגוף.

על פי שיטת הרפואה הסינית, הצ'י הוא אנרגיית החיים והבסיס לבריאות נפשית ופיזית. זרימה נכונה של הצ'י בתעלות הגוף, משחררת חסימות באברים חיוניים, מנטרלת התפתחות רעלים ומעוררת כוחות ריפוי בגוף. תורת הטווינה משלבת את זרימת אנרגית הצ'י (כטיפול) ובעזרת עיסוי פותחת את תעלות הגוף לזרימה מאוזנת.

ההיסטוריה של הטווינה
טווינה היא שיטת טיפול ידנית, המבוססת על הרפואה הסינית המסורתית ועל הפילוסופיה הסינית. היא נמצאת בשימוש בסין משנת 2700 לפנה"ס ונחשבת לפיזיותרפיה הסינית.
עפ"י המקורות הסיניים השתמש רופא מפורסם בשם Dianu Que בדיקור ובטווינה לטפל באי סדירות פעימות הלב של הנסיך. הטווינה נזכרת בין השנים 200 לפני הספירה ו-200 אחריה בספר של הקיסר הצהוב. עקרונותיה והיישומים של הטווינה הם הבסיס לרפואה הסינית המסורתית המבוססת על 3 עקרונות עיקריים: דיקור, צמחים, טווינה.

כיצד הטווינה עוזרת ובמה היא מטפלת?
הטיפול בטווינה יעיל בעיקר בבעיות אורטופדיות: כאבי גב, צוואר, כאבי כתפיים, פריצות דיסק, דלקות פרקים, דלקות בגידים ועוד. כמו כן, הטווינה מסייעת בהקלה על עייפות מתמשכת, השבת האנרגיה וחיזוק היכולת להתמודד עם לחץ וחוסר איזון רגשי.
הטווינה עוסקת לא רק בריפוי אלא גם במניעת מחלות על ידי שמירה על אנרגיית גוף מאוזנת. כל מערכות הגוף נמצאות באיזון, והבריאות נשמרת.

איך מתבצע תהליך הריפוי?
תהליך הריפוי מתחולל בזכות שימוש במגוון רחב של טכניקות עיסוי וטווינה הכוללים עיסוי טווינה רקמות עמוק, עיסוי של נקודות דיקור סיניות ועוד. בנוסף, עזרים כמו כוסות רוח ומוקסות מחוללות שינוי בלי הזדקקות למכשור רפואי או לתרופות כימיות.

יתרונות פיזיותרפיה סינית על-פני קונבנציונאלית
ההבדל המשמעותי בין התפיסות המערבית והקונבנציונאלית לבין התפיסה הסינית עם הטיפול בטווינה הוא בעיקר במגע האנושי. התפיסה שכולנו מכירים היום מאובחנת ומטופלת בעזרת מכשור חשמלי וטכנולוגי. יתרון בולט הוא האבחון הסיני המסורתי. אבחון זה מתייחס לבעיות ולסימפטומים בצורה שונה ומעניק מענה ופתרונות. הטווינה יעילה לטיפול למחלות פנימיות כגון: כאבי ראש, כאבי מחזור, עצירות ועוד.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

רפואה סינית, טווינה, פיזיותרפיה סינית, טווינה ופיזיותרפיה סינית, פיזיותרפיה, שייקה שרם