ראשי | קבלה | קבלה- הנשק הסודי של יהודה המכבי

קבלה- הנשק הסודי של יהודה המכבי

 התשובה לכל איום תישאר תמיד זהה: רק בדרך של איחוד ואהבה כוחות הטבע האיתנים יעמדו לצידנו ובעדנו קבלה- הנשק הסודי של יהודה המכבי

מה השתנה מאז ימיו של יהודה המכבי? למעשה, לא הרבה. כמו אז, כך גם היום, הכוח היחיד שיכול לסייע לכולנו להתגבר על המשבר הכלכלי, זהו כוח האיחוד

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

זוכרים את יהודה המכבי? ההוא שמרד פעם ביוונים. אם תצליחו להתגבר לרגע על הנטייה הטבעית להדחיק דמויות היסטוריות, ובייחוד כאלו שחיו לפנה"ס, תגלו שיהודה המכבי היה ללא ספק הגיבור של כל הזמנים.

ממש כנגד כל הסיכויים, יהודה הוביל ניצחון של קומץ גברים לא מאומנים על גלדיאטורים יוונים משוריינים.

אפשר לומר שהמצב שלו היה כל כך רחוק מהצלחה, עד שהיה יותר סביר שהפועל עפולה יעברו את הלייקרס בפלייאוף, מאשר שיהודה שלנו יביס את היוונים. אך עדיין, יהודה המכבי עשה את זה, ובגדול...

הנשק הסודי של המכבים
ליהודה המכבי להבדיל מהמצביאים של ימינו, היה קלף מנצח ביד. הוא ידע שבכדי להביא לתבוסת היוונים, היהודים יצטרכו לאחד את כוחותיהם. ואמנם, כך הם באמת עשו. הם איחדו את השורות והשתמשו במטרת החיים המשותפת שלהם לגלות את חוקי הטבע העליונים, כדבק המחבר ביניהם.

הרב יהודה אשלג, גדול המקובלים של המאה ה-20 ומחבר פירוש הסולם לספר "הזוהר", מתאר את חוקי הטבע העליונים, כסדרה של חוקים נסתרים שנחבאים מאחורי כל פרטי המציאות שאנו רואים ומרגישים בחיינו. אותם חוקים, משרתים רצון כללי אחד ששולט על הכול, ומטרתו לאפשר לכול חלקי הבריאה חיי אהבה ותענוג.

עוד הוא מסביר, שעל ידי כוח האיחוד יש בכוחנו להכיר את תכונתו של אותו רצון עליון, של "הטבע", ולהפוך להיות דומים לו. זוהי דרך אחרת להגיד לנו: חבר'ה כדאי שנסדר את יחסי הגומלין שלנו עם הטבע, משום שרק על ידי התאמה ואיזון עמו, נוכל להצליח.

טוהר הנשק
מה השתנה מאז ימיו של יהודה המכבי? למעשה, לא הרבה. כמו אז, כך גם היום, הכוח היחיד שיכול לסייע לכולנו להתגבר על המשבר הנוכחי, זהו כוח האיחוד. למעשה, אין שום הבדל אם האויב שלנו מופיע כגדוד של נפילים יוונים מהסוג הברברי הקדום, או לחילופין, כענני משבר מאיימים מהסוג הכלכלי, אקולוגי, פוליטי, דמוגראפי, או כל אלו ביחד. התשובה לכול איום תישאר תמיד זהה: רק בדרך של איחוד ואהבה כוחות הטבע האיתנים יעמדו לצידנו ובעדנו.

גלגל ההצלה של חנוכה
הרב אשלג תאר את העולם של זמנו (שנות ה-30), ככפר קטן, שבו שום יוזמה לא תוכל להצליח, אם היא לא תיקח בחשבון את טובת כלל האנושות. ולאור האירועים של החודשים האחרונים, התיאור הזה נשמע כאילו נלקח זה עתה מתוכנית הצלה כלכלית של הימים האחרונים. באופן די מפתיע ומצער, אנו מגלים כיום שנבואותיו של הרב אשלג היו מדויקות להפליא.

למרות כול הקשיים, המקובלים מודיעים שלא הכל אבוד, כיוון שהתרופה נמצאת בדיוק בסיבוב הבא שהוא לא אחר מאשר - כוח האיחוד.

על פי דבריהם, האחדות הזו היא לא סתם סיבה להרגשה של חום ונעימות בחיק המשפחה או החברים, אלא משמשת כדרך היחידה להשגת האיזון המיוחל עם חוקי המציאות.

גם הגלובליזציה של ימינו היא הוכחה מספקת לכך, שאיננו יכולים להמשיך בעיסוקינו הרגילים כתמול שילשום, מאחר ומציאות חיינו השתנתה באופן בולט. באורח פלא, הפכנו להיות קשורים אחד אל השני בכל תחום ועניין, החל מהכלכלה, דרך התרבות וכלה בתזונה, באופן שלא ניתן להפריד בינינו עוד. והיום, גם אם נרצה בכך וגם אם לאו, אנו מחויבים להשלים את ייעודנו ולהגיע להרגשה של גוף אנושי אחד שלם ומאוחד.

אם נרצה להתאחד במטרה להגיע לחיבור של אמת בינינו, אזי הקלף החזק של יהודה המכבי יימצא גם בכיסנו, ובעזרתו נוכל לדלג מעל לכול המשוכות ולנצח את כול המצבים, ביחד!

שיהיה לכולנו חג חנוכה שמח !!

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

קבלה, רוחניות, חכמת הקבלה, חגים ומועדים, חנוכה, חג חנוכה, חגי ישראל, הנשק הסודי של יהודה המכבי