ראשי | קבלה | ההגדה של פסח – כאן ועכשיו

ההגדה של פסח – כאן ועכשיו

בכל פסח יש לנו הזדמנות לצאת לדרך חדשה. ההגדה של פסח – כאן ועכשיו

חכמת הקבלה מסבירה שסיפור ההגדה של פסח הוא בעצם סיפור על המצבים שכל אחד מאיתנו עובר בחיים.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

 

מסתבר שבהגדה של פסח, שאותה כל אחד מאיתנו מכיר כמעט בעל פה, מסתתר רובד עמוק ומרתק, שאם נתעמק בו, נוכל למצוא כמה טיפים לשיפור החיים שלנו כאן ועכשיו.

חכמת הקבלה מסבירה שסיפור ההגדה של פסח הוא בעצם סיפור על המצבים שכל אחד מאיתנו עובר בחיים.

מסתבר ששעבוד מצרים, שמתואר בפירוט בהגדה של פסח, עדיין לא נגמר. גם היום, אנחנו נמצאים באותו מצב של שעבוד, שבו כל אחד מאיתנו כלוא בתוך האגו הפרטי שלו, שסוגר אותו כמו בכלוב.

פרעה - האגו שלנו
פרעה, על פי הקבלה, מסמל את האגו.
האגו שלנו הוא זה שגורם לנו לרדוף כל היום אחרי תענוגים רגעיים שלא באמת מספקים אותנו, אלא משאירים אותנו עוד יותר ריקניים מאשר קודם. המרדף הבלתי פוסק אחר העונג, והייאוש שבא בעקבותיו, גורם לרבים מאיתנו להרגיש שחייבת להיות משמעות עמוקה יותר לחיים.

ברגע שמצבו של האדם מתחיל להפריע לו, ברגע שהוא שואל את עצמו מהי משמעות החיים, לאט לאט הוא מתחיל לגלות שהוא עבד לאגו שמריץ אותו אחרי הנאות חולפות, ואז הוא מתחיל להרגיש את כובד השעבוד, או כמו שכתוב בהגדה של פסח: "וייאנחו בני ישראל מן העבודה".

משה - הרצון להתחבר
משה, על פי הקבלה, מסמל את אותה נקודה קטנה שנמצאת בתוכנו, שמושכת אותנו לחפש משמעות אמיתית לחיים. המקובלים קוראים לה גם "הנקודה שבלב". עלינו לשמור על הנקודה הזאת, שלא תכבה בזרמי החיים וכל הזמן להגדיל אותה. אם האדם מקשיב לה והולך אחריה, הוא מגלה שהמפתח לאושר טמון בחיבור בין בני האדם. את הדרך לחיבור ולשלמות מתווה לו ספר הזוהר. ספר הזוהר נכתב מתוך חיבור רוחני ברמה הגבוהה ביותר בין רבי שמעון בר יוחאי וחבריו. בעזרת הקריאה בזוהר הנקודה שבלב האדם הולכת ומתפתחת, עד שהיא מצליחה לנצח את האגו, את פרעה.

בחג פסח, כשכל עם ישראל חוגג את ליל הסדר, כשאנחנו יושבים ביחד עם המשפחה והחברים, כשיש אווירה נעימה של חיבור ואהבה בין אנשים, יש לנו הזדמנות לצאת לדרך חדשה.

הרגשת החיבור והאחדות תלויה אך ורק ברצון שלנו. אם רק נרצה, הקשר החם והטוב בין כולנו יפתח בפנינו עולם חדש, עולם של אהבה, של תענוג אינסופי, גדול יותר מכל דבר שנוכל לדמיין לעצמנו.

 

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

עדיין אין תגיות נושא למאמר זה