ראשי | פאנג שואי | פנג שואי ובתי מגורים

פנג שואי ובתי מגורים

פנג שואי ובתי מגורים פנג שואי ובתי מגורים

מטרת הפנג שואי היא להכיר את ההשפעה של סביבת המגורים שלנו ולייצר סביבה המזינה אותנו בנתונים או אלמנטים חיוביים. ובכן, דרך שיפור סביבת המגורים או העבודה שלנו נוכל להשפיע בצורה חיובית יותר על חיינו

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

במסגרת ה"להיט התורן", תפס הפנג שואי מקום בעשרת הגדולים, כאשר למעשה מדובר בתורה שהחלה להתפתח לפני יותר מ-5000 שנה בסין העתיקה.

המאסטרים הסינים מאז ועד היום מתייחסים לפנג שואי כאל תורה מתמטית עמוקה ורצינית, שלצערנו המערב לא עשה עימה חסד. עודף פרסום וה'עליה על הגל' של פנג שווי, מבחינת תוכניות טלוויזיה וכתבות יצר מהפנג שואי גימיק ולא הראה את עומק החכמה של תורה זו.

למעשה, הפנג שואי היא תורה החוקרת את היקום ועל כן מתאימה לכל אדם באשר הוא. תוך חישוב מפורט של מספר משתנים כמו, הבית עצמו, הנוף שסביבו, האנשים הגרים בתוכו ותקופות הזמן המשתנות, הפנג שואי יכול לפרוט מהו המצב הבריאותי, הכלכלי, הנפשי והמנטאלי של כל אחד מאנשי הבית ואף נותן דרכים לשיפור כל אלה דרך עיצוב הבית.

למה דרך עיצוב? ובכן, אנו יצורים משפיעים ומושפעים, כלומר אם נחייה בתוך חדר סגור, ללא חלונות שקירותיו צבועים שחור, נחוש בעיקר סגירות, כהות חושים וצורך לחקור את הצד האפל של החיים, בעוד שלחיות בחדר עם חלון הפונה לנוף ירוק ושקירותיו צבועים בסגול לילך למשל ייתן לנו תחושה אחרת לחלוטין, של פתיחות ומלאות. המטרה של הפנג שואי היא להכיר את ההשפעה  של סביבת המגורים שלנו ולייצר סביבה המזינה אותנו בנתונים או אלמנטים חיוביים. ובכן,  דרך שיפור סביבת המגורים או העבודה שלנו נוכל להשפיע  בצורה חיובית יותר על חיינו.

לכל אדם אופי משלו, אמונות, דעות והלך רוח מסוים. כל זה יוצר אנרגיה המאפיינת כל אחד ואחד ובכן, אדם יבחר לגור בבית שתואם אנרגיה זו. הוא זה שבחר את הבית בו הוא גר, את מיקומו ואת עיצובו הפנימי, אפילו אם אנו מדברים על דירה שכורה, הרי לכל בית אליו ניכנס יש אופי משלו. יוצא מכך, שאם נבחן את הבית – נדע על האדם וזה הפאנג שווי: ניתוח מורכב של הבית ומכאן, ניתוח של בעליו.

מטרותיה של תורת הפנג שווי רבות הן, אולם באופן כללי, אם נתייחס לבית מגורים, ניתן להגדירן כ-שיפור במערכות היחסים, שיפור במצב הכלכלי ושיפור במצב הבריאותי העכשווי והעתידי של אנשי הבית.

עד שתחליטו לקרא ליועץ, ישנן מספר פעולות פשוטות שניתן לעשות בבית, בהמלצת הפנג שואי הקלאסי:

1. כל דבר שאין לו שימוש מזה תקופה ארוכה או אין לו שימוש עתידי עדיף להעביר הלאה כמו לדוגמא, בגדים שנאגרים סתם במדף העליון של הארון, מצעים שעבר זמנם ואינכם משתמשים בהם יותר, קופסאות מיותרות, חפצי נוי שלא מתאימים לשיפוץ האחרון או ספרי לימוד ישנים.

2. שימו לב אם ישנו אזור או חדר בבית שעם הזמן נהייתה נטייה לאחסן בו עוד ועוד דברים, עד שנוצרה בו תחושת מחנק. אם אכן זה המצב – עשו סדר, אולי ניתן לפזר חלק מהחפצים לנקודות אחרות בבית. כנ"ל לאזור החצר או המרפסת, באזורים בהם אנו פחות נוכחים יש לנו נטייה לשים בהם עוד ועוד דברים סתם.

3. שימו לב, האם ישנו אזור  שעם הזמן נהיה פחות ופחות מטופח. במידה וכן, ההמלצה היא לסדר ולטפח, שתאהבו גם את הפינה המוזנחת הזו.

4. אם יש לכם גדר חיה בתור שער, שימו לב שהצמח לא גדל יתר על המידה וחוסם את הכניסה, זה יבטא חסימה באנרגיה המגיעה לבית.

5. שימו לב אם ביתכם הוא חד גוני, אין המלצה בפנג שואי לצבוע את קירות הבית בצבעים חזקים ומשוגעים כמו ירוק תפוח או ורוד בזוקה, צבעים כאלה יוצרים הפרת איזון לאדם שמבלה הרבה זמן באזור הצבוע ומבטא הפרת איזון לבית ככלל. הכוונה היא, האם כל הבית קיבל גוונים של אדמה, כי זה באופנה עכשיו או, שכל הרהיטים בבית בצבע שחור ולבן ואין שום צבע נוסף חוץ מזה. שימו לב לנטייה הכללית של בחירות הצבעים שלכם, זה ילמד אתכם עליכם.

6. ועכשיו לתרגיל, צאו מהבית והיכנסו בחזרה עם נקודת מבט של אורח, כזה שלא מכיר את הבית מלפני ושימו לב להרגשה שלכם כאשר אתם סוקרים את חלקי הבית, איזה חלק יצר אצלכם תחושה פתוחה, איזה חלק יצר כיווץ בהרגשה, מאיזה חלק אתם תמיד מתעלמים כי הוא פשוט מבולגן מדי או לא יפה מספיק או אפילו כל כך יפה שהיחס אליו כאל מוזיאון שלא נוגעים בו וכתבו זאת על דף.

בנקודות בהם הרגשתם כיווץ – תזיזו את הריהוט, הוציאו פריט החוצה מהאזור, עמדו שוב מול אותו אזור ושימו לב האם ההרגשה השתנתה, אולי היה שם רהיט שתקע אנרגיה וכעת שחררתם אנרגיה תקועה. באזורים שבהם לא נעשה שינוי למשך תקופה של חצי שנה ומעלה, הוסיפו פריט או נסו לשנות מעט את המראה, כדי להכניס חיים למקום ולהסיר את הקיפאון. 

7. אם נתקלתם בתמונה על אחד מקירותיכם המבטאה כאב, צער או כעס גדול - ותרו עליה והכניסו במקומה תמונה המבטאה שפע או חפץ נוי המבטא זאת.

לסיכום, הפנג שואי מדבר על יופי, הרמוניה ואהבה בין האדם לסובב. ככל שהסביבה נעימה לנו יותר ונוחה, כך נשהה בה יותר ונהיה מוזנים טוב יותר.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

פנג שואי ובתי מגורים, טיפים לעיצוב הבית, המלצת הפנג שואי