ראשי | פאנג שואי | פאנג שואי- עיצוב דלת הכניסה

פאנג שואי- עיצוב דלת הכניסה

אזור הכניסה לבית צריך להיות סביבה מאירת עיניים. פאנג שואי- עיצוב דלת הכניסה

הפנג שואי מייחס חשיבות עליונה לדלת הכניסה לבית. דלת הכניסה היא הפתח המרכזי והחשוב ביותר לכניסת אנרגיית החיים אל תוך הבית.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

הפנג שואי מייחס חשיבות עליונה לדלת הכניסה לבית. דלת הכניסה היא הפתח המרכזי והחשוב ביותר לכניסת הצ'י, אנרגיית החיים אל תוך הבית. הבית כביכול "נושם" אל תוכו את הצ'י דרך הדלת הקדמית. אם תפנימו רעיו זה, תוכלו להבין את חשיבות הדלת וסביבתה לאיכות החיים בבית פנימה: שהרי סביבה מוזנחת , מלוכלכת ובלוייה תכניס צ'י קשה תקוע ודיסהרמוני אל תוך הבית. ואילו דלת כניסה וסביבה מטופחת יבטיחו כניסת צ'י רענן, אנרגטי, צ'י שיביא עימו לדיירי הבית התפתחות פריחה ודינמיות.

כיוון הדלת מהווה את אחד הפרמטרים החשובים ביותר להערכת הפנג שואי של הבית, וכן מידת התאמתו של הבית לדיירים המתגוררים בו ובשעה שאנו עורכים ניתוח פנג שואי לבית. הסביבה העיצובית של הדלת חשובה ביותר, וכך גם מיקומה יחסית לחללים השונים של הבית.

בכתבה זו אנסה להסביר את משמעות מושג הדלת על פי הסינים ,וכיצד אמורה להראות דלת כניסה נכונה -על פי כללי הפנג שואי.

מהי דלת הכניסה לבית?
בבתים פרטיים יש לעיתים שתי דלתות כניסה, אחת הראשית ומיועדת לאורחים והשנייה אחורית, קרובה לחניה וזו שבני הבית משתמשים בה בפועל. על פי מאסטר יאפ צ'אנג האי, הדלת המשמעותית לבני הבית, בה הם משתמשים בפועל בחיי היום יום היא הדלת החשובה. גם אם זו הדלת האחורית. ואולם, מאסטרים חשובים אחרים מתנגדים לגישה זו וגורסים כי דלת הכניסה היא הדלת הראשית אותה תכנן האדריכל, זו שדרכה באים האורחים ונמצאת בחזית הבית. גרסה שלישית "מכתירה" בתואר דלת הכניסה הראשית את הדלת הפעילה ביותר האקטיבית ביותר ומשמשת באופן תדיר ביותר את בני הבית ואורחיהם וזו גם הגרסה המקובלת עלי.

כיוון הדלת
על פי הסינים, רצוי שדלת הכניסה תיפנה לכיוון דרום, קולטת את קרני השמש ונמנעת מאוויר צפוני קר. האמונה הסינית היא כי כל כיוון של דלת מביא עימו מזל בתחום אחר:

דרום – תהילה ושגשוג

מזרח – הזדמנויות להצלחה

מערב- ילדים המשיגים תהילה

צפון – קריירה אקטיבית

דרום/מזרח – עושר כלכלי

צפון /מזרח – התפתחות אישית ותבונה

צפון/מערב – טיולים והרפתקאות

דרום/מערב – שמחה והרמוניה בינאישית

חזות הדלת
דלת הכניסה לבית צריכה להראות מסיבית, חזקה ,מגוננת על מנת לתת תחושת ביטחון לדיירים.. דלת הכניסה צריכה להיות פרופורציונאלית לגודל הבית וגדולה יותר מהדלתות הפנימיות, על מנת להדגיש אותה מהן וליצור במיינד שלנו את יחסי הגומלין ההרמוניים החשובים כל כך בפנג שואי. כיוון הפתיחה של כנף הדלת חייב להיות אל תוך הבית., והמצב האידיאלי הוא כאשר כל הדלתות כולן נפתחות באותו כיוון. הקפידו שהדלת תהיה נקייה, צבועה למשעי, ומתוחזקת היטב: צירים משומנים, ללא קילופי צבע,ללא כתמים, ומאידך מוארת ובולטת בסביבתה. דאגו לשלט נאה וברור בכניסה, שיכיל שם ומספר להקלת הזיהוי. ככל שהזיהוי יהיה קליט יותר הדבר טוב יותר לקריירה שלכם, להכרה בכם ולטיפוח חיי חברה פעילים יותר. ודאו שיש פעמון, שהוא קל לאיתור וכמובן שהוא פועל! שטיח קטן, המיועד לניקוי נעלי האורחים חייב לקדם את הבאים ועליכם להקפיד לנקות אותו מכל הלכלוך והאבק שהוא סופג.

סביבת הדלת
אזור הכניסה לבית צריך להיות סביבה מאירת עיניים, נעימה ורחבה מספיק על מנת לתת תחושה מרווחת לבאים. מניסיוני, ראיתי כי אנשים רבים נוטים להזניח את סביבת הדלת החיצונית ומטפחים רק את הבית פנימה. גישה זו איננה עולה בקנה אחד עם רוח הפנג שואי. חשוב שהכניסה, כבר מבחוץ, תהיה יפה ומטופחת, תמשוך את האורח ותזמין אותו להיכנס אל הבית פנימה. זכרו, דלת הכניסה שייכת לבית והיא חלק אינטגראלי מחלקיו השונים.

להלן עוד מספר כללים עליהם יש להקפיד בנושא זה:

1.החלל אליו נפתחת הדלת צריך להיות נקי מסודר ולא עמוס.

בפנג שואי יש חשיבות עליונה למראה הראשון שרואים עם הכניסה לבית. וכמובן שכניסה מעוצבת ויפה, בעלת אווירה נעימה – היא המצב האידיאלי.

2.אסור על פי הפנג שואי שמול דלת הכניסה תהיה דלת השירותים. זה פנג שואי רע.

3.אסור שדלת הכניסה תיפתח אל מול מראה – כי זו תהדוף את הצ'י בחזרה אל מחוץ לבית.

4.יש לדאוג לפנות כל אלמנט החוסם את הדלת ומהווה מכשול לזרימה שוטפת של צ'י אל הבית.

5.שירותים הממוקמים בקומה ממעל – ממש מעל דלת הכניסה לבית, הם פנג שואי רע ויש להימנע מכך במידת האפשר.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

אנרגיות, תורת הפנג שואי, פנג שואי, טיפים מהפנג שואי, דלת כניסה, כניסה לבית