ראשי | פאנג שואי | המטבח בראיית הפאנג שואי

המטבח בראיית הפאנג שואי

המטבח המודרני ממלא תפקיד מכרזי בחיי המשפחה. המטבח בראיית הפאנג שואי

המטבח הוא לב ליבו של הבית, בהיותו מרכזי בגופו של הבית ובשל ייצוגו את יסוד האש בחיינו. עצות פאנג שואי לעיצוב המטבח.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

המטבח הוא לב ליבו של הבית, בהיותו מרכזי בגופו של הבית ובשל ייצוגו את יסוד האש בחיינו.
המטבח המודרני ממלא תפקיד מכרזי בחיי המשפחה. הוא משמש מקום למפגש בין בני הבית, לשתיית קפה של אחה"צ, הילדים מכינים בו שיעורים, גם שיחות נפש מתקיימות בו וכמובן- ארוחות משפחתיות.

אחת הסיבות למרכזיותו נובעת מהיכולת לחוות בו את השימוש בכל חמשת החושים. הראייה, הריח והטעם הם המובילים, אך גם לשמיעה ולמגע תפקיד חשוב.
גם הסינים מייחסים למטבח חשיבות רבה. אחת הסיבות העיקריות לכך היא היותו מקור האש. לאש, על-פי האמונה הסינית, צ'י (אנרגיה) מגנטי באיכות גבוהה.

במאמר זה ננסה להתמקד במיקומן של הכיריים, אשר מסמלים את השפע והבריאות.

איכות זו חודרת למזון שבושל באש אמיתית. לאוכל בעל איכות צ'י גבוהה יש השפעה מכרעת על הקיבה ועל הטחול, שכידוע משתייכים ליסוד האדמה, שהוא היסוד הנוצר מהאש.הטחול והקיבה אחראים על טרנספורמציה של המזון ומהם מוקרנת ההשפעה על הגוף כולו.
אכילת מזון איכותי שבושל על אש אמיתית (לא מומלץ כיריים קרמיות או חשמליות וכמובן לא תנור מיקרו), הממוקמת בכיוון הנכון, המתאים לנו באופן אישי, תתרום לתהליך קבלת החלטות שלנו ולראיה בהירה של הסובב אותנו.

כידוע לכל אחד מאיתנו מספר קואה (המזל, הקסם) המאפשר לנו לעשות שימוש בארבעה כיוונים טובים ובארבעה כיוונים שליליים.
אחד מן הכיוונים הטובים הוא ה- TIEN_YI "פי-האש" ואשר אליו מומלץ כי "יסתכלו הכיריים" וזאת בניגוד לכיוון שאליו מופנה מבטנו כשאנו עומדים מול הכיריים.
לדוגמא: קואה מספר 1 כיוון "פי האש" הוא מזרח. על הכיריים לפנות לכיוון זה. לכן יש להציב אותן בצד מערב של המטבח אם רוצים להפנותן לכיוון הנכון, כך יש לנהוג גם לגבי שאר הקואות.

בעת התכנון יש להקדיש תשומת לב מיוחדת למיקום המטבח.
כאן באים לעזרתנו ארבעת הכיוונים השליליים שבהם צריך ונכון למקמו.
נשוב לדוגמא של קואה מספר 1 כיוון ה- WU-KUEI הוא הכיוון המומלץ מבין הכיוונים השליליים שבו ימוקם המטבח ובמקרה זה הסקטור במתאים הוא צפון מזרח של הבית.
 
כיוון שתורת הפנג-שואי אינה אידיאלית אלא אופטימלית, ניתן כמובן למקם המטבח באחד מיתר הכיוונים השליליים שהם מערב, צפון מערב ודרום מערב.
העובדה כי האש ממוקמת במטבח, מסבירה את היכולת "לשרוף" את הצ'י בסקטור השלילי בו מוקם המטבח.
בעת הנחת הכיריים במטבח יש להתחשב במיקום הדלת או פתח הכניסה.
בשל חשיבות האש,שממנה נגזרת איכות הבישול, יש לאפשר ריכוז מירבי בבישול בלא צורך בהתגוננות. לכן יש למנוע מצב של הפתעה,שעלול להיווצר כשאנו עומדים בגבנו אל הדלת ללא צב או הגנה.

כאן אפשר ליצור תיקון מודרני: ניתן לקבוע מעל הכיריים מראה, שתאפשר צפייה בנעשה מאחורי גבנו יחד עם הרחבת תחושת החלל והכפלת השפע במטבח. ניתן לקבע אותה כבר בעת הבניה/שיפוץ בתוך הקיר כשאריחי קרמיקה מעטרים אותה ויוצרים אלמנט דקורטיבי בפני עצמו.

נושא המידות הטובות והרעות על-פי סרגל הפנג-שואי בא לביטוי במטבח על פי האינטואיציה והבנה בהנדסת אנוש. אדם גבוה יעשה שימוש במשטח עבודה מוגבה יותר, ויקבע את הארונות בגובה שיקל עליו להגיע אליהם. לעומתו, אדם נמוך ימדוד את הגובה הנוח לו לעבודה, במיוחד באזור הכיריים, ויתאים אותם למידותיו. יש מקום לחשוב על הנמכת יחידת הגז , להוריד את גובה הארונות העליונים או לא להתקינם בכלל אם ימנע הדבר נגישות.

הערה: חשוב כי משטח העבודה לא יעלה על 60 ס"מ רוחב. היתרה עד לקיר הופכת למקום אחסון לכלים רבים או למחסן חפצים שאין בהם שימוש במטבח. דבר זה עלול ליצור חסימות אנרגטיות, מצבור לאנרגיה סטטית ומראה לא נקי.

באהבה.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

עדיין אין תגיות נושא למאמר זה