ראשי | נומרולוגיה | הקשר בין חודשי הלידה לילדותך וחינוך ילדייך- חלק ב'

הקשר בין חודשי הלידה לילדותך וחינוך ילדייך- חלק ב'

הקשר בין חודשי הלידה לילדותך וחינוך ילדייך- חלק ב' הקשר בין חודשי הלידה לילדותך וחינוך ילדייך- חלק ב'

חודש הלידה על פי הנומרולוגיה, מייצג את הבעיה, את הילדות ואת המטענים התת- הכרתיים אשר יהיה עלינו להתמודד עימם רגשית. על הקשר בין חודשי הלידה לילדותך וכיצד עליך לחנך את ילדייך.


תורת הנומרולוגיה עוסקת בניתוח אישיותו, גורלו ומהלך חייו של האדם לפי תאריך לידתו ושמו. מאחר ותאריך הגורל הוא נתון אשר לא ניתן לשינוי, הרי שהוא מייצג  מידע שנקבע מראש לעומת השם אשר מייצג את הדרך או האופן בו אנו מיישמים את גורלנו. למשל, התאריך הוא כמו הדרך אותה עלינו לעבור והיעד אליו אנו שואפים, והשם הוא כמו הרכב בו אנו נוסעים.

תאריך הלידה מורכב  מיום, חודש ושנת לידה
מבלי להיכנס לפרטים עמוקים, מייצג יום הלידה דווקא את החלק החזק והבונה של האישיות שלנו, בעוד אשר חודש הלידה, מייצג את הבעיה, את הילדות, את המטענים התת- הכרתיים אשר יהיה עלינו להתמודד עימם רגשית. משום כך חשוב מאוד להתייחס למרכיב זה, על מנת לדעת מהם הקשיים שאנו מביאים איתנו מילדותנו או לחילופין, מה האתגרים העומדים או שיעמדו בפנינו בעתיד כאשר נגדל את ילדינו. אם נדע כיצד להתמודד' עם הדברים בעוד ילדינו קטנים, הרי שנוכל להקל עליהם בהתבגרותם. כמובן שעלינו לקחת בחשבון את שאר מרכיבי תאריך הלידה, אך בכל זאת ברצוני להתייחס במאמר זה לכל חודש לידה בנפרד.

חודש - 5
5 הוא בראש וראשונה מספר תקשורתי ולכן ילידי חודש 5 ייוולדו עם המון סקרנות וכבר מגיל צעיר יחפשו  תשומת לב וקשר עם אנשים והסביבה. ילד שכזה עלול להיות דברן ואפילו פטפטן, הוא ישאל שאלות רבות וידרוש תשומת לב רבה. בלימודים הוא יגלה סקרנות, אינטליגנציה וצורך בגירויים רבים. קשה לו להתמקד, הוא עלול להתפזר על פני תחומים רבים, והוא עלול להיות חסר מנוחה והיפר-אקטיבי. כשהוא יגיע לתיכון  הוא לא ידע באיזו מגמה לבחור. חוסר המנוחה הבסיסי של 5 עלול להתבטא בעוצמה, במיוחד בגיל הנעורים. שם זה עלול להתבטא במרדנות יתר ובמריבות. החשיבות של חברים, גם תעלה על החשיבות של בית ההורים.

על הורים לילד שנולד בחודש 5 להבין שילדם זקוק לתקשורתיות וחברה. עליהם להיות מאוד סבלניים כלפיו, עליהם לעודדו להיות בחברת ילדים אחרים, אך עליהם גם לשמור מפני מרדנות יתר ופריקת עול ומסגרות.


חודש 6
6 הוא המספר של ההתחשבות וההרמוניה. אולי הוא גדל בבית כזה שהדגש בו היה על יתר התחשבות. ל-6  מאוד חשוב כיצד הוא מצטייר בעיני אחרים, ולכן בית מסוג "מה יגידו השכנים", מאוד הרסני עבורו. הוא עלול להיות מאוד רגיש ופגיע, ולכן מאוד קשה להעיר לו. הוא ממילא ביקורתי יתר על המידה, לכן חשוב מאוד שלא לתת לו את התחושה שלא שבעים רצון ממנו. 6 הינו מספר שמאוד רוצה לרצות, ולכן ילד כזה יעשה הכל על מנת למצוא חן בעיני סביבתו, ולכן על ההורים לעודדו לרצות דברים גם עבור עצמו, ולא לבטל עצמו.
 

חודש 7
7 הינו מספר של בלבול וחוסר זהות עצמית. זה עלול להתבטא כבר מילדות כאשר חודש הלידה הינו 7. זה יכול לנבוע מכמה סיבות: חוסר ביטחון כבר מילדות, אולי אין מסגרת קבועה ובית יציב, אולי ההורים בבלבול או במצב נפשי קשה, אולי החלפת מקומות מגורים, אולי מצב כלכלי קשה בבית,  אולי מערכת יחסים בלתי ברורה עם ההורים, אולי חוסר יחס מצד ההורים. אולי הוא גדל בבית לא יציב ומוגדר, אצל הורים גרושים, אם חד הורית וכו'.

על הורים לילד בחודש לידה 7 לדעת שהוא מאוד רגיש לעצמו ולזהותו העצמית. הוא עלול להיות מבולבל יותר, אובד עצות ודרך, רוצה להתייעץ יתר על המידה, או שלא בקלות מקבל עצמות אחרים. עליהם לדעת שהוא שונה, ואסור להאשים אותו בכך. מצד שני הוא יותר מיסטי, אמנותי, מהרהר ושואל שאלות על מהות ומשמעות החיים כבר מגיל צעיר, מחפש במה להאמין, אידיאליסט וכו'.

הבלבול והתלבטות עלולים להתחזק במיוחד בגיל ההתבגרות, שם יהיה לו יותר קשה לבחור את דרכו בחיים.

מספר 8
8 הינו מספר של כוחניות, עקשנות ושליטה, ולכן לילידי חודש 8 עלולים להיות בעיות של מאבקי כוח. זה עלול להתבטא ביתר כוחניות או לחילופין כחולשה. ילידי חודש 8 עלולים להיחשף לנוקשות ואכזריות כבר מגיל צעיר. במקרים קיצוניים הם גדול בבית בו לא הייתה אהבה ורגש אלא רק קשיחות, אפילו עד כדי אכזריות, או רוגז, כעס ומכות.

8 הינו המספר של שאיפות, ולכן על הורים לילד יליד חודש 8 להיזהר שלא להיות דרשניים מדי. עליהם לדעת להעניק רגש ולא רק צורך במצוינות והישגים. עליהם גם לחזק אצל ילד כזה דווקא ערכים של דרך ארץ, והתחשבות בזולת ולא רק של הצטיינות בלימודים והבאת ציונים טובים הביתה. כלומר עליהם להראות לו שהם מערכים אותו בזכות מה שהוא, ולא רק בזכות הישגיו.

עליהם גם לעודד אותו להפגין רגשות, משום של-8  בחודש הלידה יש נטייה לא להפגין רגשות, לבכות או לבטא צער. גם צריך להיזהר שלא להפוך את החינוך בבית לדמוי פנימייה צבאית.

חודש - 9
9 דומה קצת לבלבול של המספר 7 עם תופסת של  רצון לחופש מוחלט מכל מסגרת ופריקת עול. אלו אולי ילדים אשר קיבלו יתר חופש, והם גם חסרי גבולות. יש איתם בעיה של עמידה בזמנים. הם אקטיביים מאוד, עם נטייה להיפר-אקטיביות. הם דוחים מחויבויות כמה שאפשר, ולכן עלולה להיות איתם בעיה עם הרגלים: הכנת שיעורי בית, שעות שינה וכו'.

קשה להם להתמיד בלימודים, קשה להם להתאמץ, והם בעלי ציונים טובים כאשר זה בא בקלות. כשהם גדלים קשה להם למצוא כיוון, כי הכל מרתק אותם, הכל מעניין.

בהתבגרותם עלול להיות להם קשה ליצור קשר יציב וקבוע, כי הם רגילים  לחופש והם חסרי מגבלות וגבולות.

חודש 10 
10 אף הוא מספר אשר נותן 1 אך בכל זאת יש הבדל בין ילידי חודש עשירי לחודש ראשון. שניהם מחפשים אחר הייחודיות שלהם, רק ש-10 עלול להיות הרבה יותר בודד. ה - 1 מצוי בחיפוש אחרי העצמיות והאינדיבידואליות שלו אותה הוא רוצה להוכיח, ותוך כדי כך הוא כן מנסה לתקשר עם הסביבה גם אם זה כילד רע. לעומתו ה 10- הוא כבר בודד מילדות. הוא כמו בתוך בועה משלו, בתוך עולם סגור. קשה לו מאד לתקשר עם הסביבה, ויכול להיות שהסביבה לא מבינה אותו. אולי נסיבות החיים היו כאלה שהוא נכנס לבדידות.

עם ילידי חודש 10 זה עלול להיות להורים יותר מדי נוח. ילד כזה ידע להעסיק את עצמו עם עצמו. כאשר הוא יגדל, הוא ידרוש את החדר שלו, את הפינה משלו, ואז הוא ישב לו עם המחשב שלו שעות על גבי שעות, וזה עלול להיות מאוד נוח להורים, אך זה יחזק אצל הילד את הנטייה לבדידות.

מצד שני, על ההורים לדעת שיהיה לו קשה לגדול עם עוד אחים ואחיות בחדר, ושלא יהיה לו נוח לשתף את צעצועיו וחפציו עם אחרים. יש לאפשר לו מרחב מחיה משל עצמו, הוא מאוד רגיש לכך.


חודש 11  
11 הוא מספר של "תסמונת היו יו", כלומר לא לפה ולא לשם. ה 2- בחודש הלידה, כבר מראש אולי, נולד לתוך דואליות, שהוא צריך לקבלה כעובדה ולהשלים עימה. אולי הוריו גרושים, והוא השלים עם זה שיש לו 2 בתים, או שהוריו עסוקים מאוד וזה קודם לצרכיו. אצל 11 הדואליות עדיין אינה ברורה, ולכן זה מספר של חוסר יציבות ומתח רב.

אולי הוריו אינם גרושים, אך רבים ביניהם כל הזמן והוא בקלות קולט את המתח.

ה - 11 בחודש הלידה, לומד מהר מאוד שהוא חי בתוך ניגודים ושיש רצוי ומצוי. הוא לומד שעליו למצוא חן, ולזה הוא צריך לומר כך ולשני אחרת, ואולי כאן ל"תסתום את הפה ולהיות  מנומס", מצד שני בין ילדים הוא יפרוק עול ויהיה מאוד אגרסיבי. הוא עלול להיקרע בין הניגודים כי הוא מנסה לרצות את 2 הקטבים.

יכול להיות שהוא צריך ללמוד להשלים עם ניגודים, "לרקוד על שתי חתונות" ולרצות גם את האבא וגם את האימא, או גם את הסבתא הזו וגם את השנייה אולי הוא גדל בבית מאד עצבני שגורם להמון מתח פנימי ועם הרבה אי יציבות כי קשה לך לתפוש איך עליך להתייחס, אולי ההורים כל הזמן משנים עמדה והתנהגות. על הורים לילידי חודש 11 לדעת שיש לילד נטייה לחוסר ביטחון ולדואליות. מצד אחד הוא עלול להיות "תחמן", ולגרום לויכוח ולחילוקי דעות בין ההורים, ("אבל אבא אמר לי לעשות ככה..."). כלומר, על ההורים להציג בפניו עמדה אחידה. כמו כן הוא רגיש לכל מריבה ולכל ויכוח הכי קטן ביניהם, לכן עליהם להסביר לו שויכוח אינו ריב!

חודש 12 
12 בסיכום ספרותיו נותן 3, אך כאן ה12- הוא הפוך מ-3  בהתנהגותו, אך לא במהותו. גם ה-3 יצירתי, אך מתוך המון שאיפה לשלמות וביקורתיות. ה-3  זורם וקל, וה-12 מאוד מקשה על עצמו ואחרים. הוא ביקורתי כלפי עצמו ואחרים,  מחמיר ואינו מוותר. על הורים לילידי חודש 12 להיזהר מביקורתיות  יתר כלפי הילד, מהטחת האשמות, משיפוטיות ועוד. עליהם להבין כי ממילא הוא ביקורתי עד כדי רגשות אשמה!

הוא גם בעל חוש צדק מפותח, ובעל נטייה להעיר להורים ופעמים רבות בצדק. הוא נוטה להיות ציני ומריר, אשר רואה את הצד הקשה שבחיים, ולכן על ההורים לעודדו, לוותר יותר לעצמו, לדרוש פחות, ולא להיפגע מכישלונות.


ליצירת קשר ופרטים נוספים על גילה בויום





עוד באותו נושא:

מיסטיקה, תורת הנומרולוגיה, גורל, תורת המספרים, ניתוח אישיות, גילה בויום