ראשי | מטפלים מומלצים | איילה קריב

איילה קריב

ID: אילה קריב  EX: 474 איילה קריב

שיחה עם התת מודע

לקבלת יעוץ אישי מאיילה קריב התקשרו בכל שעה: 072-2285800 שלוחה 474

חיים שלווים, שחרור מפחדים, דאגות וחרדות, צמיחה והתפתחות אישית, הגשמת חלומות - מה כל המילים הללו אומרות לנו? אלה הם ללא ספק ה'מפתחות' אל האושר האנושי. האם זה אפשרי? ואם כן - איך מגיעים לזה? איילה קריב, מטפלת ב NLP ודמיון מודרך מזמינה אתכם למסע למעמקי הנשמה.

"לפני שתיים עשרה שנה גרתי בוילה מפוארת בסביון. הייתי נשואה ועזרתי לבעלי לנהל את חברת הביטוח שבבעלותנו. בעצם היה לי הכל אבל אני – לא הרגשתי מאושרת. איפה שהוא, בלי להרגיש, איבדתי את משמעות החיים והרגשתי שאיני מגשימה את עצמי באמת.

הזמן חלף והחיים זרמו. המציאות עולה כידוע על כל דמיון ולפעמים הגורל מתעתע בנו, מקיף אותנו בערפל סמיך עד שאנו מאבדים לחלוטין את הדרך ומוצאים אותה מחדש, כאשר כבר כמעט איבדנו כל תקווה.

יום אחד התגלתה אצל בעלי מחלה קשה. כל הטיפולים לא עזרו והוא נפטר. מצאתי את עצמי בתקופה של חשבון נפש. התחברתי לעולם הפנימי שלי ושקעתי בשאלות ותהיות לגבי מהות החיים ומשמעותם. 'חיפשתי את עצמי' והלכתי ללמוד כל מיני דברים שחשבתי שיתנו לי תשובות: הילינג בבית הספר "רידמן", סדנאות של 'פורום' - לנד מרק ועוד קורסים שונים. אבל לא מצאתי מנוח.

יום אחד צדה את עיני מודעה קטנה בעיתון שהודיעה על פתיחת קורס של  NLP ודמיון מודרך באוניברסיטת בר אילן. לא ידעתי בדיוק על מה מדובר אבל החלטתי להירשם. הייתי אז בת 51 והחלטתי שאני פותחת דף חדש בחיים".

מה עשית לאחר סיום הלימודים?
"כבר בתקופה הראשונה של הלימודים התחברתי מאוד חזק לחומר הנלמד. הכל 'דיבר אליי' ואני השתמשתי ויישמתי את השיטות כדי לעזור לעצמי. התחלתי לראות דברים בצורה אחרת ממה שראיתי קודם לכן ואהבתי את זה... בהדרגה גם התחלתי לטפל באנשים סביבי וכשראיתי את התוצאות, הבנתי שאני במקום הנכון. מאז חלפו תשע שנים ואני עדיין מתרגשת כל יום מחדש מהעשייה ומהעבודה שלי".

מה כל כך מיוחד בזה?
"שיטתNLP  מציעה תהליך ממוקד וקצר של שינוי לאנשים שרוצים בכך, כל אחד מסיבותיו הוא. זה מתאים לתחום הקריירה, זוגיות, תקשורת בינאישית, התמודדות עם אובדן ובקיצור- כל החומרים מהם מורכבים החיים שלנו כבני אדם. הטיפול עוסק בבעיות פיזיות ורגשיות כי העיקרון המנחה הוא ראיה כוללת של האדם על כל מערכותיו. לכל אדם יש שלושה תחומים/רבדים מתוכם הוא פועל: מחשבתי, רגשי והתנהגותי. החלקים הללו אינם שווים ותמיד יש חלק אחד שהוא דומיננטי יותר. ישנם אנשים שמנוהלים על ידי חשיבה לוגית, ואינם מאפשרים לעצמם להביע את הרגשות האצורים בתוכם. אנשים כאלה אולי רוצים לעשות שינוי בחיים אבל מתקשים בכך. המחיר? הם מפתחים לחץ נפשי או מחלה שמאלצת אותם להתמודד בסופו של דבר עם העולם הפנימי שלהם. הטיפול ב NLP מיועד ליצור איזון ולעבוד על החלק הפחות מפותח, כל זאת דרך שיחה עם התת מודע".

איך זה מתבצע?
"הטיפול מתקיים בצורת הנחייה ומשלב בתוכו גם דמיון מודרך. השלב הראשון הוא תשאול מפורט המיועד למציאת 'שורש' העניין בגינו הגיע המטופל. כשמוצאים את מקור הבעיה, אני כמטפלת יכולה לתכנן סדרת טיפולים מובנית שמתפתחת מפגישה אחת לשנייה. המפגשים כוללים שיחה בה בודקים פרמטרים רבים כמו: מה מעיק ומה מציק לאותו אדם שבא לטיפול, לאיזה חלקים הוא מודע, מה ניתן להשיג באמצעות שינוי, איך הוא ירגיש כשיגשים את השינוי, מה המטרה ומה הצעדים להתקדם אליה. במהלך המפגשים, כאמור, עובר המטופל תהליך של דמיון מודרך מתוך אמונה והבנה ש'כל מה שאתה יכול לדמיין – תוכל להשיג'. המטופלים גם עושים 'שיעורי בית' שמביאים לתוצאות ושינויים קטנים המצטרפים בסופו של התהליך לתוצאה גלובאלית של השגת המטרה הרצויה. מספר הטיפולים תלוי במטופל ונקבע על ידו באופן אינדיווידואלי, אם כי באופן עקרוני לביצוע תהליך של שינוי דרושה סידרה של מספר מפגשים כדי להגיע להפנמה".

תוכלי לתת דוגמה?
"בזמנו הגיע אליי אדם בעל תפקיד מכובד בהיי- טק. האיש דיבר על כך שהחלום שלו הוא בעצם להשיט יאכטה מסביב לעולם ולא להיות תקוע במשרד כל היום... הוא עבר תהליך שבסופו בשיתוף פעולה עם אשתו, הם מכרו את נכסיהם ועברו לגור באיים הקריביים. כיום, האיש משיט יאכטה קטנה ועורך סיורי תיירות למבקרים באזור. הוא ואשתו מאושרים כי הגשימו את חלומם".

אז כל אחד יכול להגשים את חלומו כיד הדמיון הטובה עליו?
"אם המטרה ריאלית היא ניתנת להגשמה ואני יכולה לעזור בכך. התנאי הוא כמובן -הנכונות לשלם את המחיר. הכוונה היא שכדי להגשים מטרה צריך להיות מוכן להשקיע ולעבוד כדי להשיגה! עבודה קשה לא מרתיעה אדם שיודע שבסופה מחכה לו 'מתנה' –הגשמת החלום הפרטי שלו! חשוב לי להדגיש שבמהלך כל התהליך הטיפולי, אני לא קובעת שום דבר. אני לא יודעת מה חשוב לאדם ספציפי, מה הערכים ומה הוא מוכן לעשות למען... אני רק עוזרת לאדם להתחבר לעצמו, להבין את עצמו ומה מנהל אותו באמת, לחזק אותו ולקבוע מטרה. כשיש לאדם מטרה הוא מרגיש משמעות. אדם ללא מטרה הוא כמו עלה נידף ברוח שנע ממקום אחד לשני, ללא כיוון או תכלית. כשיש מטרה ממוקדת, יש טעם ומשמעות לחיים. דמיון מודרך וNLP הן שיטות המחברות את האדם לתת מודע וכך מתגלה הצד הנסתר שלמעשה מנהל אותנו כל חיינו. לעיתים זה מאוד שונה מה'סיפור' שאנו מספרים לעצמנו וגם לאחרים... החיבור לתת מודע חושף את האמת הפנימית ומאפשר לנו להיות מי שאנחנו אותנטיים ונאמנים לעצמנו".

מהו אושר?
"אושר ושמחת חיים מתוך משמעות ותחושת הגשמה הם תוצאה של מיקוד והגדרת רצונותינו ופעולה להשגתם. אושר הוא נגזרת של היותנו מחוברים ל'אני הפנימי שלנו', תובנות פנימיות, מציאת משמעות בחיים ומוטיבציה להשגת מטרות שחשובות לנו באמת".

ליצירת קשר ופרטים נוספים על איילה קריב לחצו כאן
◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆
או חייגו עכשיו: 072-2285800 שלוחה 474
◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆

מכירים יועצים רוחניים או מיסטיקנים שלדעתכם יכולים להופיע במדור המומלצים? לחצו כאן וספרו לנו...

לקבלת יעוץ אישי מאיילה קריב התקשרו בכל שעה: 072-2285800 שלוחה 474




עוד באותו נושא:

עדיין אין תגיות נושא למאמר זה