ראשי | מורים רוחניים | ד"ר שולמית רונן

ד"ר שולמית רונן

ID: שולמית רונן EX: 178 ד"ר שולמית רונן

הצבע - הוא בטבע שלי

לקבלת יעוץ אישי מד"ר שולמית רונן התקשרו בכל שעה: 072-2285800 שלוחה 178

מה הקשר בין הצבע השולט בארון הבגדים שלכם ובין אישיותכם? איך משפיע צבע הלבוש על הצלחה בעבודה? מה הסיבה שבסתיו ובחורף, עם התמעטות אור השמש, אנו נוטים להתכנס בתוך עצמנו ויש אנשים שלוקים ב'דיכאון עונתי'? מדוע קירות בתי חולים צבועים בלבן או ירוק בהיר ולעומת זאת במסעדות- הצבע השולט הוא גווני אדום?

מתברר שהצבעים מבטאים לא רק את האופי, אלא יש להם השפעה ישירה ומכרעת על מצב רוח, יש להם כוח ריפוי במימד הפיזי, הרגשי, אינטלקטואלי ורוחני, וניתן להשתמש בהם למגוון שלם של מטרות. העולם המופלא של הצבע בשירות האדם.

ד"ר שולמית רונן היא מרצה ומדריכה המכשירה אנשי מקצוע ומטפלים בתרפיית אור צליל וצבע, שיטה בה היא עוסקת בעצמה ונחשבת לפורצת דרך בתחום. שולמית היא יועצת ופסיכותרפיסטית רוחנית, בעלת הסמכה בחינוך מיוחד, רפלקסולוגית, ארומתרפיסטית ומומחית ברפואה סינית. המטופלים שלה זוכים לקבל טיפול שהוא שילוב של מגוון שיטות ברפואה משולבת, דרכם הם יכולים לבדוק את הפוטנציאל הטמון בהם ולהגשים את חלומותיהם הכמוסים ביותר, תוך כדי ריפוי הגוף והנפש.

להתגבר על משברי החיים
"כשאתה נמצא באור, שהוא מקור החיים עלי אדמות ותמצית כל הצבעים, כשאתה מחובר לעצמך ולתהליכים הנכונים עבורך, הכל מגיע אליך..." מסבירה שולמית. "אני נמצאת בדיוק במקום הנכון לי, למעלה משלושים שנה וזה הופך אותי לאדם שאני היום, אישה מאושרת, שאוהבת את שעושה ועושה את שאוהבת. לא חשוב מה נקודת ההתחלה שלך, אם אדם הולך בנתיב הנכון לו, הוא יגשים את עצמו ויחיה את החיים מתוך סיפוק ושמחה אמיתיים."

שולמית, ממרומי גילה וניסיונה בחיים, יודעת בדיוק על מה היא מדברת. נקודת הפתיחה שלה הייתה קשה בלשון המעטה. היא נולדה בארגנטינה ובגיל שנתיים, לאחר מות אימה, נמסרה על ידי אביה שלא עמד במשבר שפקד אותו- לבית יתומים, שם חייתה עד גיל שמונה. היא שרדה בשלום את החוויה הטראומתית ותרגמה את מה שקרה לה באינטרפרטציה חיובית שמלווה אותה כל החיים. "תמיד הרגשתי שהנשמה של אימא שלי מלווה אותי בכל מקום ובכל זמן. הרגשתי את האהבה האינסופית וידעתי שזה לא משהו פיזי אלא תחושה ורגש בעלי עוצמה בלתי רגילים".
לאחר שחזרה הביתה, שולמית הצטרפה לתנועת "השומר הצעיר" ומתוך תחושת שליחות והגשמה, עודדה את אביה ואחיה לעלות לישראל. היא ואחיה התאקלמו בקיבוץ והאב - חזר לארגנטינה. בהמשך, שולמית נישאה והקימה 'משפחה מאושרת עם שלושה ילדים מקסימים'.

עם הזמן, שולמית הפנתה את האהבה שמהווה חלק בלתי נפרד מחייה, לכיוון של עזרה לאנשים אחרים. היא למדה את רזי הרפואה המשלימה, ובחרה להתמקד בתחום ריפוי ויעוץ על פי תורת הצבעים, אם כי היא משתמשת בכל אוצר הידע העומד לרשותה בטיפולים שהיא מעניקה.
"שימוש באור וצבע קיים בתרבות האנושית כבר מימי קדם. מאז ומתמיד ידעו בני אדם לזהות את השפעת האור והצבעים ועשו בידע זה שימוש בכל תחומי החיים. הנקודה היהודית בתחום זה התגלמה בשיטת ה"אורה סומא"  (אור לסומא- אור לעיוור). ה -AURA SOMA   שפרצה למודעות המערבית בתחילת שנות השמונים. עד מהרה הפכה לשיטה מקובלת ופופולארית בכל העולם בזכות היותה  צבעונית, זמינה ומתאימה לכל אדם באשר הוא, האורה סומא מהווה פריצת דרך לריפוי ומודעות, צמיחה, שינוי וקבלה עצמית.  את השיטה פיתחה אישה אנגליה בשם ויקי וואל ז"ל שיצרה ערכת בקבוקים בעלי תכולה צבעונית וקראה לה "חלון הראווה של אלוהים".

בתהליך הטיפול, המטופל בוחר בארבעת הבקבוקים הצבעוניים המושכים אותו ביותר, המאפשרים לאדם לצמוח בעצמו ומתוכו ללא התערבות חיצונית ביכולותיו. בחירת הצבעים על ידי שימושם בטיפול מאפשרים איזון ההילה, הגוף והנפש. הצבעים הנבחרים, אינם מקריים בעליל. הם מבטאים את הפוטנציאל ואת המתנות החבויות בתוככי האדם, איפה האדם נמצא בהווה ואת הדרך להעצמה, הגשמה והתפתחות להמשך. זאת ההוויה והמהות הפנימית, אשר מבטאים את האדם על כל רבדיו ומשקפים את 'צופן הצבעים' האישי של האדם. צופן זה הוא המפתח לאבחון וייעוץ והבנת המצב הפיסי והרגשי הנוכחי של האדם. עבודה והטיפול באמצעות הצבעים היא תרפיה מעשית לשיפור המודעות על גווניה השונים ולפתרונות מעשיים. אלמנט הבחירה החופשית מופיע כאן שוב בעוצמה מודגשת: באמצעות בחירת בקבוקוני הצבע, משקף האדם את עצמו מתוך עצמו ובוחר באופן אינטואיטיבי (שהוא המדויק ביותר) את מה שהוא זקוק לו ביותר כדי להחזיר את האיזון לתוך חייו".

מה הרציונאל מאחורי השיטה?
"הנפש והנשמה מתבטאות באמצעות הצבע. האורה סומא עוזרת לפרש את ה"שפה" הזו  ומאפשרת לחזור ולמצוא מחדש את הנתיב הנכון בחיים, בדרך ישירה ופשוטה, מתוך קבלה עצמית, פתיחות ללא כל שיפוט.

האורה סומא היא מערכת אבחון וריפוי בפני עצמה וגם משלימה צורות ריפוי אחרות, מסורתיות וחדשניות. השימוש בבקבוקים הוא מגוון וניתן לעשות בו שימוש על פי  בחירתו של האדם."

אז מה יקרה אם יגיע אלייך למשל מישהו שסובל ממיגרנות? תציע לו ללבוש בגד בצבע מסוים במקום אספירין?
"כשמגיע אלי מטופל, אני קודם כל בודקת מה מקור הבעיה. תורת האור הצבע והצליל משמשים עבורי כלי אבחוני ייעוצי וטיפולי, מתוך מגוון אפשרויות. אני מצליבה מידע ומגיעה יחד עם האדם למסקנות. במידת הצורך, אשלח את המטופל לבדיקות רפואיות קונבנציונאליות ובוודאי לא אמליץ על הפסקת טיפול תרופתי. אני בעד עבודה משולבת בין שתי הגישות כדי להפיק את המקסימום לרווחת האדם שסובל. מדוע? כי  חשוב לעשות שימוש  בכל דרך אפשרית כדי לעזור ולסייע לאדם על פי צרכיו. יש דברים שניתן לגלות רק על ידי בדיקות דם. לדוגמא, אדם שסובל ממחסור בוויטמיןB-12  עשוי להגיע למצבי דיכאון ומגוון בעיות נוספות. מחסור באומגה 3 יכול לגרום להיפראקטיביות ולבעיות נלוות נוספות. הטיפול האולטימטיבי מבחינתי יהיה לתת לכל אדם בדיוק מירבי את הטיפול הטוב ביותר עבורו."

צבעים והשפעתם על האדם
הפילוסוף והסופר רודולף שטיינר הגדיר את עולם הצבעים כ "דלת הכניסה להכרת הנשמה".
אומנות הריפוי בצבע, מוגדרת כתרפיה של קרינה והאצלת שבעת צבעי הקשת הנגלים לעין: הסגול, האינדיגו, כחול, הירוק, הצהוב, הכתום והאדום. (מיוחסים גם לשבעת מרכזי האנרגיה שבגוף האדם.)
הצבע הירוק מסמל את החיים והטבע. הלבן מסמל את הנשמה והטוהר (זאת הסיבה שכלות לובשות לבן ביום החתונה, בתרבות המערבית). השחור- צבע האבלות, מסמל היעדר החיים. צהוב הוא הצבע הקרוב ביותר לאור השמש ומבטא שמחה וחיוניות. כחול – מרגיע, מרפא דלקות  ומוריד לחצים. אדום הוא צבע האהבה ונחשב לצבע מעורר מכל הבחינות.

על כן, חשיבותם של הצבעים  באבחון והייעוץ הם לאפשר לאדם לזהות את האיכויות הטמונות בו, ולסייע לו להתבונן באמצעות הצבעים המשקפים אותו.
הצבעים מזמינים אותנו לשאול את עצמנו שוב על הדרך שבה אנו חיים את חיינו, לשאול את עצמנו אם אנו נמצאים במקום שאנו רוצים להיות, ואם אנו עושים את הדברים שאנו רוצים לממש ולהגשים, ולהוביל עצמנו ליעדים ולמטרות שברצונו לשאוף.
איכויות הצבעים משקפים במגוון האפשרויות והתובנות להגשמה, ומאפשרים מימוש ועשייה המצויות באדם להוביל עצמו לעשייה בעלת ערך המובילה לתוצאות הרצויות לו.

כפי שד"ר שולמית רונן מציינת: תפקידי – "להאיר את האור באדם ולעורר לעשייה במגוון הכלים העומדים לרשותו ולשקף באמצעות הבחירה, את שביכולתו לממש".

הצבעים באיכויותיהם מאפשרים לכל אדם הנמצא בצומת ובפרשת דרכים בחייו, ומחפש את הנתיב הנכון לו ולהלך בו בבטחה.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על ד''ר שולמית רונן לחץ/צי כאן
◆◇◆  ◆◇◆ ◆◇◆  ◆◇◆
או חייגו עכשיו: 
072-2285800 שלוחה 178
◆◇◆  ◆◇◆ ◆◇◆  ◆◇◆

מכירים יועצים רוחניים או מיסטיקנים שלדעתכם יכולים להופיע במדור המומלצים? לחצו כאן וספרו לנו...

לקבלת יעוץ אישי מד"ר שולמית רונן התקשרו בכל שעה: 072-2285800 שלוחה 178




עוד באותו נושא:

עדיין אין תגיות נושא למאמר זה