לילי כהן

ID: 6372540 EX: 183 לילי כהן

הדרך לבריאות גופנית ונפשית.

לקבלת יעוץ אישי מלילי כהן התקשרו בכל שעה: 072-2285800 שלוחה 183

היא נולדה בוורשה שבפולין, בתקופת מלחמת העולם השנייה ובילתה שלוש שנים במחנה ריכוז, לאחר שמשפחתה הושמדה בידי הצורר הנאצי. אימה ניסתה להציל אותם ושילמה למשפחה מקומית כדי שיסתירו אותן. אולם כשנתפסו, נשלחה האימא למחנה עבודה ונפטרה שם משחפת והיא - הילדה הקטנה, נמכרה כ'סחורה עוברת לסוחר' תמורת כיכר לחם.... בדרך נס, הגיעה לידיים הנכונות ועלתה לישראל. בגיל חמש נקלטה אצל משפחה מאמצת בקיבוץ מעלה החמישה. כבר אז, למרות הנסיבות המחרידות של ילדותה, חלמה להיות 'רקדנית', מה שהגשימה שנים רבות לאחר מכן על במות בישראל ובחוץ לארץ. כיום, היא מטפלת, מורה ומנחה בשיטת NLP וכשנגמרות לה המילים... היא משלבת בעבודתה עם המטופלים - עבודת גוף ותנועה מתחום הטאי-צ'י והצ'יקונג. סיפור על אישה מופלאה בכתבה שלפניכם.

"שרדתי את השואה והגעתי לארץ בגיל צעיר מאוד. הגעתי למשפחה נפלאה, עם תרבות וערכים, שעודדה אותי ונתנה לי הזדמנות להגשים את החלום שלי. בגיל שמונה עשרה וחצי עזבתי את הקיבוץ וניסיתי להגשים את עצמי.... והצלחתי! למדתי ועסקתי במשך שנים בריקוד מקצועי ואחד מהתפקידים הראשיים שעשיתי היה במחזמר המפורסם "המלך ואני". בשלב מסוים, נשאתי ועברתי לגור באנגליה, שם גיליתי את מה שמהווה כיום חלק בלתי נפרד מעיסוקי וייעודי בחיים".

התפתחות אישית בצעדי ריקוד
לילי מנחה ומלמדת טאי צי'י וצ'יקונג כבר עשרות שנים. בשנים האחרונות היא מתרכזת בעבודה רוחנית ובעיקר בשיטת ה NLP .תנועה היא חלק בלתי נפרד מהחיים שלה ואת האיכויות המיוחדות שמסתתרות בשיטות עבודה אלה, היא מעבירה גם למטופליה. את תחילת דרכה החלה באקדמיה למוסיקה ומחול ע"ש רובין בירושלים, רקדה בלהקות מחול, לימדה ואף עסקה בכוריאוגרפיה. בשנות ה 70 עם הגירתה לאנגליה למשך 14 שנים, גילתה את תחום הטאי-צ'י והצ'יקונג, שיטות שהיא מלמדת עד היום בישראל ומחוצה לה. במהלך השנים, פיתחה גם קלטות ווידיאו המתאימות לקהל הרחב ובמיוחד לעובדים בחברות הייטק ולאנשים המבלים זמן רב מול מסך המחשב.

"גם באנגליה המשכתי לעסוק בעבודת גוף, תנועה ומחול. עבדתי עם קבוצות נשים ובין היתר פיתחתי שיטות חדשות משלי, בהתאם למה שנדרש. למדתי עוד ועוד במשך כעשר שנים ומצאתי כל פעם תגליות חדשות. תחום התנועה הוא עולם אין סופי. אחרי שחזרתי לישראל בשנת 1990 פתחתי סטודיו פרטי בתל אביב. ישנם תלמידים שמלווים אותי, מאז ויש תלמידים חדשים שמגיעים, כל הזמן...."

יש תלמידים ומטופלים שמלווים אותך למעלה מעשרים שנה? מה סוד הקסם? זאת את או השיטות עבודה שלך?
"כנראה זה שילוב מוצלח בין כל הגורמים. אצלי כל השיטות עובדות ביחד... יש לי ניסיון של עשרות שנים ואני משתמשת בכל הכלים שלמדתי במהלך הזמן. הטאי-צ'י והצ'יקונג הן שיטות עמוקות מאוד, הן דרך חשיבה ואורח חיים. השיטות מתאימות לכל אדם בכל גיל ויש להן השפעה עמוקה במספר רבדים בחיים. בנוסף לעיסוק זה, למדתי לפני כתשע שנים את שיטת NLP מתוך סקרנות, ותכננתי להיות רק 'מטפלת'. אבל מתברר שלחיים יש דינאמיקה משלהם...

שלושה חודשים אחרי סיום הקורס, מצאתי את עצמי עם חברה, מלמדת אנשים בקורס NLP בטורקיה. מאז אני לא מפסיקה ללמד (בעברית וגם באנגלית), ומלמדת גם TIME LINE THERAPHY".

מהן השיטות ומה יתרונותיהן?
"שיטת העבודה ב NLP מצריכה התבוננות והקשבה טוטאלית למטופל. כשהאדם מולי נותן בי אמון מלא ויכול להיפתח אליי, אני מגיעה ל'סיפור האמיתי' הפנימי שלו ומציעה את המסקנות שלי. המטרה בטיפול כזה הוא להגיע למטרות מוגדרות בפרק זמן קצר תוך כדי מיקוד מקסימאלי. שיטת הTIME LINE THERAPHY מהווה נדבך נוסף בעבודתי. זאת שיטה שפותחה על ידי ד"ר  טד ג'יימס. זאת שיטה טיפולית המניבה חיבור בין המודע לתת מודע והיא מבוססת על תורת הגשטאלט. בטיפול לוקחים בחשבון את הדרך בה אדם מאכסן חוויות וזיכרונות בחייו ואיך זה ממשיך להפעיל אותו במהלך החיים. כולנו מכירים מצבים ש'מקפיצים' אותנו, בלי להבין מדוע בדיוק זה קורה. התופעה הופכת להיות מובנת אם לוקחים בחשבון את צורת אכסון המידע ב'תיקיות' בתת מודע (כולל זיכרונות מחיים קודמים). אירוע שמזכיר לנו משהו אליו אנו מחוברים רגשית 'לוחץ על הכפתור' בתוכנו וכך נוצרת תגובה לא רציונאלית ולא פרופורציונאלית לאירוע הספציפי. בשיטה זאת, אנו גם בודקים איך אדם תופס את מושג הזמן וכיצד הוא משתמש בו. ההנחיה היא לכיוון של חלוקת הזמנים לפי הסדר. כלומר, להשאיר את העבר מאחור ואת העתיד- לפנים ולחיות אך ורק מתוך התייחסות להווה".

אז איך הכל מתחבר?
"אני קוראת למפעל חיי THE WAY TO WELLNESS  ובתרגום חופשי הפירוש הוא: הדרך לבריאות ואיכות חיים. כל מה שאני מלמדת ועושה מיועד להעניק לבני אדם בדיוק את זה...NLP הוא כלי העבודה העיקרי שלי כי אני מאמינה שהוא מאפשר התפתחות אישית החיונית לכל אדם. מה זה בעצם? זאת שיטה ומודל לתקשורת למצוינות ושינוי דרך ארגון עצבי לשוני. השיטה מבוססת על ההנחה שאפשר ליצור קשר עם אדם בכל מיני רמות ובתחומים שלא תמיד אנו נותנים להם תשומת לב מספקת. התקשורת שלנו מבוססת על: 7% הן המילים אותן אנו אומרים, 38% זהו הקול הצליל הטון, 55% זו שפת הגוף, שני האחרונים שסיכומם הוא 93% שבעצם נכנסים ישירות ללא מודע ומהווים את השפה הלא מדוברת וזהו המסר שאנו משדרים לעולם. בNLP קיימות טכניקת עבודה שונות שמתמקדות בתקשורת הלא מילולית: בקולו של המטופל, המראה שלו, צבע העור, תנועות עיניים ועוד. השיטה יעילה במיוחד בטיפול בבעיות שונות שלא מוצאות פתרון בדרך אחרת. החל מכאבים כרוניים על בסיס רגשי, חרדות, מתח נפשי ועוד סימפטומים רבים. באמצעות השיטה, ניתן לחדור לעומק ולגלות את מקורות הבעיה, שלעיתים שונה לגמרי ממה שהמטופל מספר על עצמו או חושב במודע. מגיעים אלי גם אנשים שמרגישים 'תקועים' באמצע החיים ולא יכולים להתקדם. לעיתים מתברר שיש להם דמות 'אבא' שעדיין מנהלת אותם בגיל חמישים ויותר ולעיתים יש כל מיני סיבות אחרות. בעיות כאלה, שלא מצאו מזור בשיטות אחרות, יכולות להסתיים כאן ועכשיו. איך? כי הנקודה החשובה היא שאת כל אלה החסמים האלה, ניתן לשחרר באמצעות NLP".

האדם הוא ישות אחת הכוללת גוף, נפש ומוח. עבודת גוף מחברת אותנו לרגשותינו .NLP יכול לגלות לנו את נבכי התת מודע, לשחרר אותנו ממחסומים נסתרים וללמד אותנו איך אפשר לחיות בצורה הרבה יותר טובה מאשר עשינו זאת בעבר.

ספרה של לילי כהן העומד לצאת בקרוב, מאפשר לנו הכרות, לימוד ואימון עם NLP והטכניקות הרבות של NLP מכיל שימוש גם בידע וגם באימון.
◆◇◆  ◆◇◆ ◆◇◆  ◆◇◆
ליצירת קשר חייגו עכשיו: 072-2285800 שלוחה 183
◆◇◆  ◆◇◆ ◆◇◆  ◆◇◆

לפרטים נוספים על לילי כהן לחצו כאן.

מכירים יועצים רוחניים או מיסטיקנים שלדעתכם יכולים להופיע במדור המומלצים? לחצו כאן וספרו לנו...

לקבלת יעוץ אישי מלילי כהן התקשרו בכל שעה: 072-2285800 שלוחה 183




עוד באותו נושא:

עדיין אין תגיות נושא למאמר זה