ראשי | העצמה | טיפול בשיטת ימימה

טיפול בשיטת ימימה

טיפול בשיטת ימימה טיפול בשיטת ימימה

ימימה אביטל הייתה פסיכולוגית מדהימה שהשכילה לפשט שיטות פסיכולוגיות לכדי טיפול פשוט גאוני וישים

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285460

ימימה מחלקת את נפשנו לשניים הילד והבוגר. למעשה היא טוענת, שכל הרגשות השליליים הקיימים בתוכנו נובעים בגלל הילד שבנו. הילד כדי לשרוד מול מציאות קיימת למד להגיב בצורה מסויימת, שכילד הייתה טובה עבורו.

הבעיה היא שעם התבגרותו האדם הבוגר לא זונח את הילד שבו וממשיך להגיב למצבי חיים בצורה רגשית התואמת ילד בן 5. לדוגמא ילד, שפירש את התנהגות הוריו כדוחים אותו בהיותו קטן, למד להתמודד ולשרוד בדרך שהייתה טובה עבורו אז ולדחות את הסובבים אותו. הילד למעשה אמר אתם לא רוצים אותי אז אני לא צריך אתכם. כיום בהיותו בחור בן 30 המחפש בת זוג הוא ממשיך להגן על עצמו באותה הישרדות ילדותית. כל בחורה איתה הוא יוצא, שרק נראית לו מרוחקת או מסויגת, הוא מייד נפרד ממנה מבלי לבדוק את אמיתות המצב. למעשה מתרחש פה תהליך של דחיה שלו את הבחורה. מצד אחד על פניו נראה המצב כביכול טוב. הבעיה היא שבתוך תוכו הוא הרי נפרד כי נראה היה לו שהיא דוחה אותו וכך הוא חווה דחייה אחר דחייה כל פעם מחדש ומשחזר ללא סוף את החוויה הפגועה שלו מילדות. בעיה נוספת היא שאינו מצליח לקיים מערכת זוגית ארוכת טווח.

כך למעשה כל רגש שלילי אותו אנו חווים מקורו בחוויית ילדות שאנו מתוך חשש לחוות אותו שוב נמנעים מראש מכל סיטואציה אפשרית וכך מונעים מעצמינו חיים. או במקרה הרע אף יותר מתרגמים כל סיטואציה בחיינו מתוך המקום הסובייקטיבי הילדי שלנו ובכך מפרשים במציאות מעשים או מילים של אחרים כלפינו הגורמים לנו לחוות שוב ושוב את אותה חווית הילדות הקשה שחווינו. לדוגמא בחורה שכילדה בכיתה התלמידים צחקו ממנה כשאמרה תשובה לא נכונה, באם חווית הילדות נחקקה בה כטראומה היא תמנע בכל מחיר מהאפשרות לדבר בפני קהל ואם בכל זאת תעז תקלקל לעצמה ותשחזר את אותה החוויה הנוראה או תתרגם את תגובת הקהל כפוגענית ומעליבה.

אז איך בכל זאת נפטרים מהילד הזה?
ראשית אומרת ימימה קבל את עצמך עם הרגשות שלך ותדע שזה לא אתה זה הילד שבך.תודה לילד שהביאך עד הלום אך תרגיע אותו בכך שכיום יש לך יכולות הישרדות אחרות טובות יותר.
בשלב השני תתחיל להפריד בין הילד והבוגר תתחיל ללמוד להיות מדויק עם עצמך תתחבר לעצמך.

ובשלב השלישי והנפלא תחשוב בחשיבה הכרתית בה הבוגר שבך מנהל אותך  ולא הילד בן ה5-.

מטרת השיטה נובעת מתוך האמונה שכל אחד הוא יחיד ומיוחד וכל אחד שלם בזכות עצמו בעל יכולת לשמחה ואושר משל עצמו ללא תלות בסביבה ובקרובים לו.העבודה היא רק על עצמינו בלבד מתוך קבלה ואהבה עצמית.

איך אפשר ללמוד את שיטת ימימה?
דרך אחת היא למצוא מדריך ולקרוא מכתבי ימימה בקבוצה עד שתפנים את השינוי המבוקש. דרך שנייה ומהירה יותר היא עבודה עצמית בעזרת מטפל המכיר את השיטה.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על טלי גרברציק

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285460




עוד באותו נושא:

הגשמה עצמית, אהבה עצמית, טיפול בשיטת ימימה, חשיבה הכרתית, טיפול בשיטת ימימה אביטל, שיטות פסיכולוגיות, טלי גרברציק