ראשי | העצמה | שינויים בחיינו

שינויים בחיינו

שינויים בחיינו שינויים בחיינו

זה לא באמת משנה היכן אנו נמצאים, במה מתעסקים, מאושרים יותר או פחות. בכל רגע אנו עשויים להיות נתונים לשינויים בין אם מבחירה ובין אם כתוצאה מאילוצים...

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

במפגש חברים שהתקיים לא מזמן, אמר לי אחד הנוכחים שבטח כ'מראת דרך' - החיים שלי מסודרים ומושלמים. באותו רגע הבנתי שכנראה לא כולנו מודעים ל"נוסע המתמיד" שמלווה אותנו כל החיים ועונה לשם "שינוי".

זה לא באמת משנה היכן אנו נמצאים, במה מתעסקים, מאושרים יותר או פחות. בכל רגע אנו עשויים להיות נתונים לשינויים בין אם מבחירה ובין אם כתוצאה מאילוצים. ומי שמטיל ספק ומתקשה להאמין - שיחשוב לרגע היכן הוא נמצא כיום, בהיבטים שונים של חייו, לעומת המקום בו היה רק לפני מספר שנים, חודשים או שבועות.

השינוי האישי יכול להתרחש כתוצאה משינוי מקום מגורים או מקום עבודה, שינוי בסטאטוס מעובד למנהל, מחיי רווקות לחיים בזוגיותוכך הלאה. כל אחד מהמקרים האלה דורש מאיתנו לבצע אי אילו התאמות בהתנהלות ובגישה. לעיתים השינוי קורה בטבעיות וללא קושי ובמקרים אחרים המצב החדש מעורר קשיי הסתגלות והתאמה, ודורש חשיבה ואסטרטגיה חדשה.

השינוי יכול להיות חברנו הטוב או אויבנו הגרוע ביותר - ורק בידנו האפשרות להחליט איזו תשובה נכונה עבורנו. עבורי השינוי תמיד מתקבל בברכה, אני רואה בו אפשרות ללמידה ומנוף לצמיחה, גם אם נכון לאותה נקודת זמן נדמה כי השינוי שארע הוא הדבר הכי "רע" שיכול היה לקרות.

שינוי מאלץ אותנו לא פעם "לצאת מהמסגרת" ולבחון דברים מנקודת מבט אחרת, שיכולה להוביל אותנו לדרך חדשה ולעיתים אף יותר טובה. ואלמלא המצב בו אנו נמצאים - יתכן ואל אותה הדרך לעולם לא היינו מגיעים.

ומאחר וכולנו "נוסעים מתמידים" של החיים - כולנו חשופים לשינויים בכל רגע נתון. בזכות שינויים אלו אנו מתקדמים ומתפתחים, זונחים את הכלים שליוו אותנו עד כה ואינם שימושיים עוד ומקבלים כלים חדשים להמשך הדרך.

אז בפעם הבאה ששינוי מזדמן בדרככם, תעצרו לרגע ותחשבו מה אתם למדים על עצמכם כתוצאה מהמצב החדש שנוצר, וכיצד ניתן להפיק ממנו את התועלת המירבית; וצאו לדרך חדשה ממקום של ביטחון ואמונה.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

העצמה, מודעות עצמית, הגשמה עצמית והעצמה, שינויים בחיינו, שינויים בחיים, שינוי אישי, מיכל בן עמי