ראשי | העצמה | זיהוי והגדרת יכולת ייחודית אישית

זיהוי והגדרת יכולת ייחודית אישית

ידע הוא כוח. זיהוי והגדרת יכולת ייחודית אישית

הכרת העצמי ברמות השונות בתחומי החיים השונים מסייעת להסיר פחדים וחששות מיותרים תוך כדי שאדם יודע שלתחום עיסוק מסוים אינו כישרוני ולתחום אחר כן ומתוך כך ניתן להבין כי גם תחושות האכזבה והתסכול לא יעלו בו.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

בכל אדם טמונה יכולת ייחודית אישית ובכדי שניתן יהיה לפרוץ שערים ולהתקדם חשוב להכיר את הפוטנציאל הטמון בנו, הכרת העצמי - היתרונות והחסרונות שלנו, מטרתם לחזק בתוכנו ביטחון והערכה עצמית ועם זאת, לאפשר מיקוד למימוש והגשמת מטרות בתחומי החיים.

כמעט בכל מקום בו אנו נמצאים עלינו תחילה להציג עצמנו כשהמשפט 'תהיה צנוע' כבר אינו משרת כפי שהיה בעבר הרחוק. המשפט השגור בפי העם 'אני מכיר אותו כמו את כף היד שלי' נשמע לעיתים קרובות אך האם אנו מכירים באמת את כף ידנו ? האם אנו באמת יודעים למה וכמה מסוגלת כף ידנו לעשות? לטוב ולרע?

הידיעה איך לנהל עצמנו תוך פיתוח ושימוש ביכולות האישיות שבנו ליצירת הנעה מירבית חשובה מאוד. אדם המכיר עצמו היטב אין בו את הצורך להלל, להתגאות ולשבח עצמו מול אחרים אלא ימשיך לנהוג בפשטות ובענווה האופייניים לו אישית, מפני שאדם כזה יודע להקשיב לאינטואיציה הפנימית שמתעוררת בתוכו, זו המכוונת אותו אל דרך ולכיוון הצלחתו.

הכרת העצמי ברמות השונות בתחומי החיים השונים מסייעת להסיר פחדים וחששות מיותרים תוך כדי שאדם יודע שלתחום עיסוק מסוים אינו כישרוני ולתחום אחר כן ומתוך כך ניתן להבין כי גם תחושות האכזבה והתסכול לא יעלו בו. קל לפרוץ את גבולות הדמיון בעזרת היתרון הטמון בהכרת העצמי בכך שבסיועו ניתן לגרוף את הערכה העצמית שלנו תתווסף הערכת הסובבים לנו.

העדפה להכיר עצמי על פני הזולת
לא מספיק להכיר היטב את הזולת בכדי להבין היכן חולשותיו ויכולותיו, בכדי להתמודד מול דפוסים חבתיים שאינם משרתים אותנו. תחילה עלינו להכיר בדפוסים שלנו, ביכולותינו, בכישרוננו ובמידה שווה חשוב להיות מודעים ולהכיר במקומות בם נכשלנו ולא הצלחנו בהשמת הדגשה ומיקוד לרגעים בהם הצלחנו, אז נוכל לגלות את היתרונות בכישורים הטמונים בנו באופן טבעי, אלה שאיתם נולדנו ואלה שבמהלך החיים רכשנו.

טעות גדולה להניח שמספיק שנכיר את אופי מקום העבודה, אנשי המקום, שכנינו, אהובנו, חברינו, ילדינו וכן הלאה, כל אלה הופכים להיות זניחים כשאיננו מכירים את עצמנו ואל לאחר להכיר אותנו טוב יותר מאשר אנו את עצמנו מפני שאז הוא יידע ללחוץ על נקודות התורפה שלנו ולהניע אותנו לפעול לפי רצונותיו, דרך זו המוכרת כדרך מניפולטיבית נגרמת כתוצאה ישירה לכך שאיננו מודעים ומכירים בחולשותינו ואילו האחר מכירם היטב.

נולדנו לחקור כדי לצמוח
מרגע לידתנו והגיענו לאוויר העולם איננו פוסקים לחקור את עולמנו הקטן, תחילה חוקרים את איברי גופנו, בהמשך חוקרים את אנשי המשפחה, ביתנו ובסביבות גיל 4 מתחילים לחקור את סביבת מגורנו הקרובה וככל שהגיל מתקדם גם מעגלי החברה שלנו גדלים ואיננו פוסקים לרגע לחקור אודותם.

מטרת המחקרים הקטנים הללו היא לחזק בטחון אישי ושליטה לפי צרכינו כשחשוב הוא לדעת להעניק ולהעשיר עולמו של העולל כבר מינקותו ובכל תקופת גיל הרך ובכך אנו מעוררים כל החושים הקיימים בו ומאפשרים לו ללמוד לזהות ולהכיר בהמשך מקומות בהם ימצא בעתיד. תהליך עוררות החושים מתבצעת בעזרת צבעים, צלילים, טעמים, חישה ביד והתמצאות במרחב האישי המצומצם והמורחב.

כל ייצור חי נולד נקי בתוכו כשמטרתו היא קיומית ובהמשך להרחיב ולהעשיר את ברמות גבוהות יותר את עולמו האישי, אך איננו נולדים ריקים אלא אנו מגיעים עם מזוודת כלים ויכולות שאותם אנו למדים בעזרת חוויות בחיים להעצימם ולהגדילם. לכל אדם יש את עולמי הפרטי הפימי העמוק, זה הידוע רק לו בלבד, אלה הם אותם כישורים מולדים כשלהן מתווספות החוויות שבמרביתם אינו משתף אחרים כשהם הולכים עימו בהמשך דרכו בחיים, חלקם הגיעו עם נסיונות הנשמה שעברה בגלגולים קודמים, חלקם מוטבעים בו במהלך שנות חייו הראשונות ואחרים הוא רוכש ומאמץ לעצמו אך את חלקם הוא גם זונח מתוך מסקנות פנימיות שאינו ניזקק להם עוד, בין כל אותם הרגלים ישנם כאלה שיש קושי לשחרר והם אלה שהופכים להרגל.
בשלב מסוים במהלך החיים ישנה תחרותיות, יש שנולדו הישר לתוך תחרותיות זו כשישנם אחים בסביבה, התחרות יכולה להיות על אהבת ההורה, התיחסות ההורה, שלב בו ישנה התפתחות ה'אני רוצה', פיתתוח התחרותיות, השאיפה למצוינות והישגיות מתחילה להשתנות במהלך החיים, לרוב זה מתרחש בעקבות אימוץ דפוסים במעגלי הסביבה השונים הנאמרים ו/או נעשים ע"י אנשים הנמצאים באותם מעגלים.

ידע הוא כוח
המחקרים הקטנים בכל שלבי החיים מספקים לנו ידע וככל שאנו יודעים יותר כך אנו מתנהלים ביתר קלות בשל בטחוננו בתחום ואיזור בהם נמצאים. עם זאת הדפוסים משרתים נקודה ספציפית בזמן מסוים בחיים, אך איןב כולם ערך וצורך שווים לשימוש בהמשך החיים, משפטים כמו 'התנור חם אסור לגעת', 'אל תחצה כביש בלי לתת יד', משפטים הנאמרים לילד קטן ובבגרותנו אינם משרתים עוד מאחר ולמדנו, השכלנו שיש צורך בבדיקה לפני עשייתם והתנהגותנו משתנה בהתאם, כך הדבר לגבי כל דרך חיינו.

הכרת היכולות הייחודיות שבנו יהוו כלי רב ערך ועוצמתי שלנו בפני העומד מולנו, אנשים או אירועים ולפיהם ניתן לנהוג ולפעול בכוחותינו הפנימיים לסירוגין, גם לדעת היכן יש צורך בקבלת סיוע, ככל שהאדם מכיר עצמו היטב כך יידע גם מה הם תחומי העניין המרתקים אותו, זאת מתוך כוונה לעסוק במעניין ומרתק והזזת הטפל שמעורר רגשות קשים של כישלון ותסכול. מכאן נולדו המשפטים 'זוכרים את הטוב ושוכחים את הרע', כשהדבר החשוב לזכור בכל עת את המסע שאנו עוברים עד להצלחתנו בכדי שנוכל לשמרה.

מודעות ליתרונות וכישרונות הטמונים בנו תסייע בתהליכי השתלבות בחיים חברתיים וכן, במערכות אישיות, תוך התחשבות בצרכי מסגרות חברתיות בהם נמצאים. יכולת מודעת זו תסייע להוציא את מקסימום הפוטנציאל הנדרש מאיתנו ביתר קלות.

אדם הרוצה לנהל ולשלוט על יצריו תוך מילויים, לנהל קריירה אישית, מיצוי יכולות אישיות בצורה גבוה, עליו לדעת קודם כל להכיר עצמו בכדי שיתאפשר לו להוציא המיטב ביותר מתוכו, מבלי שייגזלו ממנו מאמצים רבים ומבלי שיערום על עצמו קשיים מיותרים. דרך בה לומדים להכיר צרכים אישיים תסייע לממש פוטנציאל הטמון בתוכנו.

"אל יהללך זר, יהללך פיך"

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

עדיין אין תגיות נושא למאמר זה