ראשי | הכל על... | טיפול טבעי בסוכרת

טיפול טבעי בסוכרת

טיפול טבעי בסוכרת טיפול טבעי בסוכרת

כיצד ניתן להתמודד עם סוכרת, המגיפה הגדולה של העשור האחרון בעזרת תזונה נכונה ורפואה משלימה

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

נתחיל בכך שניתן להתמודד עם מחלת הסוכרת גם באמצעות טיפול טבעי. סוכרת מכונה "המגיפה של העולם המודרני". חולי סכרת צריכים להקפיד על טיפול תרופתי אבל אפשר לאזן את רמות הסוכר בדם גם על ידי תזונה נכונה לחולי סוכרת. לפי נתוני האגודה הישראלית לסוכרת, בישראל יש כחצי מיליון אנשים שסובלים מסוכרת, ורק מחציתם מאוזנים. כ- 400 אלף איש מאובחנים כחולי סוכרת בכל שנה בישראל.

כמה עובדות על סוכרת:
*סוכרת הינה מחלה גנטית
*בחלק מן המקרים, החולים אינם מרגישים בתסמיני הסוכרת
*סוכרת נחשבת למחלה כרונית

הנה רשימת מאכלים לתזונה נכונה לחולי סוכרת:

פחמימות מומלצות לחולי סכרת
מזונות המכילים פחמימות עם אינדקס גליקמי נמוך (הנספגות לאט יותר בדם) קמח מלא ומוצריו כמו: לחם וקרקרים מחיטה מלאה, לחם שיפון, קוואקר (שיבולת שועל). קטניות: חומוס, שעועית, עדשים, אפונה, אורז מלא או בסמטי, אורז פרא, בטטה, פסטה, קינואה.

פחמימות שאינן מומלצות לחולי סכרת
מזונות המכילים פחמימות עם אינדקס גליקמי גבוה (הנספגות מהר יותר בדם) קמח לבן ומוצריו (בגט, פיתה, לחמנייה וכו‘.) חלה, חלה מתוקה פירה תפו‘‘א סוכרים למיניהם

ירקות
מומלץ לאכול מינימום 5 מנות ירק ביום מכל הצבעים: אדום - עגבנייה, פלפל אדום וכד‘ כתום - גזר, דלעת, פלפל כתום, שעועית צהובה וכד‘ ירוק - נבטים, חסה, קישוא, מלפפון, פלפל ירוק, ברוקולי וכד‘ לבן - כרוב, ארטישוק, פטריות, בצל, כרובית, לפת וכד‘ סגול - סלק, בצל סגול, כרוב סגול וכד‘ מומלץ לאכול את הירקות חיים, בסלט חי, בבישול קצר, חליטה או אידוי.

פירות
יש לאכול עד 3 מנות פרי ביום במגוון צבעים. יש חשיבות לחלוקת הפירות במשך היום. ירוקים - אגס, תפוח ירוק,קיווי, כתומים - תפוז, קלמנטינה, מלון, אפרסק, נקטרינה וכד‘ צהובים - אשכולית , פומלית וכד‘ אדומים-שזיף,תות שדה. להימנע:בננה, אפרסמון, אבטיח, ענבים

חלבון
בשר: מומלץ לאכול בשר עוף (ללא עור), הודו, בקר ועגל רזים ללא שומן גלוי. רצוי להימנע ממוצרי בשר שמנים ומעובדים, כמו נקניקים, נקניקיות, המבורגר, קבב, בשר בקר טחון קנוי, בשר כבש ובשר עגל שמן ואיברים פנימיים.
דגים: דגי ים מכילים כמות גדולה יחסית של חומצת שומן אומגה 3.
מומלץ לצרוך דגי ים כמו סלמון, טונה ובורי 3-2 פעמים בשבוע. מומלץ להימנע מדגים מעושנים. בימים שלא אוכלים דג ים, מומלץ לאכול 3 אגוזי מלך או כף זרעי פשתן טחונים
• מומלץ לצרוך מנה בשרית או מנת דג אחת ביום כמקור לברזל ולויטמין B12
• ביצים: מומלץ לצרוך 2-3 ביצים בשבוע.
• חלב ותוצרת חלב: מומלץ לשלב בתפריט מוצרי חלב ללא סוכר כמו יוגורט, מעדני דיאט וגבינות עד %5 שומן.•

מתברר ששתיית קפה מסייעת דווקא במניעת התפתחות סוכרת. ממחקרים עולה, ששתיית 2-3 כוסות קפה ביום הורידה את הסיכון לחלות בסוכרת בכ-40%. זה נכון כנראה גם לקפה ללא קפאין. כנראה שיש בקפה חומרים בעלי השפעה חיובית למניעת התפתחות הסוכרת, פרט לקפאין.

תוספי תזונה / צמחי מרפא
קינמון - חומרים מיוחדים בקינמון מורידים את רמות הסוכר והאינסולין בדם. מדובר בגרם קינמון נקי ביום, או בכפית עד שתיים של קינמון שנקנה במרכולים. אפשר להכניס את הקינמון בתבשילים שונים, החל מבשר ודגים וכלה בדייסת קוואקר, יוגורט.

מגנזיום - העלאת צריכת מגנזיום מורידה את הסיכון לפתח סוכרת ב-48%. וצריכה נמוכה של מגנזיום מעלה את הסיכון לסוכרת פי 3. צריכה סבירה של 350 מ"ג ביום.
מגנזיום נמצא בירקות בעלי עלים ירוקים, כמו חסה, תרד, ברוקולי, וגם בלחם מחיטה מלאה, בקטניות. לעיתים מומלץ לקחת תוספות של מגנזיום בכדורים, במינון של 200-400 מ"ג ביום, תלוי במצב.

חומצה אלפא-ליפואית
מספקת לנו הגנה רבת עוצמה מפני שלוש בעיות נפוצות האופייניות לתהליך ההזדקנות: שבץ מוחי, מחלת לב וקטרקט (ירוד).
 • מחזקת את הזיכרון ומונעת את הזדקנות המוח.
• ממריצה את מערך ההגנה של נוגדי החמצון. נטילת מגבירה את רמות הוויטמינים E ו-C, הגלוטתיון והקואנזים Q-10.
•באירופה, היא משמשת זה למעלה מ-20 שנה למניעה וטיפול בסיבוכי סוכרת, ביעילות ובבטיחות.
• "מכבה" גנים רעים שעלולים להאיץ את תהליך ההזדקנות ולגרום לסרטן.
• הוכחה כמנטרלת הרעלת כבד עקב אכילת פטריות. היא שימשה בהצלחה גם כטיפול במחלות כבד אחרות, כגון הפטיטיס C
מקורות: מיוצרת בגוף. מצויה בכמויות קטנות בתפוחי אדמה, תרד ובשר אדום.

• כרום - מפחית את רמות האינסולין בדם ואף מקל על מעבר הגלוקוז לתאים.
חילבה - מאזן רמות סוכר בדם ומוריד שומנים בדם.
חשוב מאוד- אסור ויטמין C וויטמין B1 בכמויות גדולות
• ג'ימנמה -  בעל פעילות היפוגליקמית מובהקת. יש לו כושר לבצע התחדשות של התאים מהם מופרש האינסולין בלבלב, הוא מפחית תאבון וחשק למתוק.
• ג'ינסנג קוריאני- נמצא יעיל לאיזון רמות הסוכר בדם ואיזון רמות השומנים בדם.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

אינה ברגמן, תזונה נכונה לחולי סוכרת, תזונה נכונה לחולי סוכרת המדריך, תזונה נכונה לחולי סוכרת מאמרים, ערן אשחר תזונה נכונה לחולי סוכרת