ראשי | הכל על... | תות שדה - Strawberry

תות שדה - Strawberry

תות שדה - Strawberry תות שדה - Strawberry

מקורו של תות השדה המוכר לנו כיום מגיע מפרס העתיקה, שם החלו לגדל ולצרוך את התות כִּפְרי. בואו ללמוד ולגלות מה יש לפרי האהוב כמעט על כולם להציע לנו

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

בואו נקנה רק תותים, במקום עוד מכונות של מלחמה...
 
מקורו של תות השדה המוכר לנו כיום מגיע מפרס העתיקה, שם החלו לגדל ולצרוך את התות כִּפְרי. למעשה, המילה Toot מקורה בשפה הפרסית, כך מופיעה המילה גם בתלמוד ובשפה הערבית גם כן.

זרעי התות נישאו על גבי הרוח מפרס דרך נתיב "דרך המשי" וכך נפוצו והגיעו אלינו ולאירופה גם כן. קלוּת גידולו של התות והתאקלמותו לתנאי מזג האוויר בארץ, הביאו לפיתוחם של זנים חדשים בארץ ובעולם.

קיימים זנים שונים שפותחו בארץ כמו: הדס, תמר, יעל, מלאך, תמיר, ברק, חירות, יובל, אורלי, שקד ורותמי. פרי פיתוחם של המכון הוולקני, אגרקסקו ומגדלים פרטיים.

מה יש לתות השדה להציע?
מצטיין כמקור נפלא לוויטמין C – נוגד חמצון בפני עצמו, ויטמין A וויטמינים מקבוצה B, מכיל אשלגן (מסייע בהורדת לחץ דם), ברזל וסידן גם כן.

תות שדה (Strawberry) ל-100 גרם:
קלוריות (קק"ל) 32, חלבונים (גר') 0.7, פחמימות (גר') 8, שומנים (גר') 0.3,
סיבים תזונתיים (גר') 2, ויטמין C (מ"ג) 59, אשלגן (מ"ג) 153, ברזל (מ"ג) 0.4,
מגנזיום (מ"ג) 13, מים (גר') 90, פולאט (חומצה פולית-מק"ג) 14

פיטוכימיקלים: אנתוציאנינים (פיגמנטים אדומים), חומצה אלאגית, חומצה קפאית, חומצה פרולית, גלוטאתיון, ליגנאנים.

חומצה אלאגית המצויה בתותים, בעלת תפקיד חשוב במניעת סרטן. היא מעודדת אפופטוזיס apoptosis מוות יזום של תאים בגוף. תאי הגוף מתוכנתים למות בגיל מסויים או להשמדה עצמית במקרה שהם מתפתחים בדרך לא תקינה/נורמאלית. נראה שתאים סרטניים מצליחים לעקוף הליך זה ובכל זאת להמשיך ולהתרבות. החומצה האלאגית, תורמת למניעת סרטן בכך שהיא "מלמדת" את התאים הסרטניים למות כמו התאים הנורמאליים.

אנתוציאנינים, הם הפיגמנטים האדומים המקנים לתות השדה את צבעו, הם שייכים למשפחת הפלבנואידים שהם משפחה גדולה של פיטוכימיקלים המצויים בירקות ופירות. פיטוכימיקלים ידועים ביכולתם לפעול כנוגדי חימצון: חוקרים מצאו, כי במנת תות השווה ל-100 גר', יש כמות גבוהה של ORAC = Oxygen Radical Absorbance Capacity היודעת לסייע לגוף ולמוח בהאטת תהליכי הזדקנות.

האנתוציאנינים הקיימים בתות שדה, חוסמים אנזים (COX) ציקלו אוקסי גינאז המהווה מתווך דלקתי. תרופות נוגדות דלקת שאינן סטרודיאליות כמו אספירין למשל, חוסמות אנזים זה ובכך מפחיתות את רמת הדלקת.

חומצה פולית, התורמת למניעת מומים מולדים במערכת העצבים של העובר, בנוסף, מסייעת בהפחתת רמת הומוציסטאין בדם, המפחיתה סיכון למחלות לב.

סיבים תזונתיים – תורמים להסדרת פעילות מערכת העיכול ולהאטת הספיגה של חומרים מהמזון כמו סוכר וכולסטרול.


כמה טיפים באדיבות התות:

1.להחזיק מיץ תות למשך 5 דקות על השיניים, אחר כך לשטוף – יעיל להלבנת שיניים.

2. עלי תות בחליטה, טעימים וידועים ביכולתם להסיר כתמים ובנוסף, שתיית החליטה יעילה להקלה בבעיות דרכי נשימה.

3. לקבלת עור רגוע וזוהר, יש למעוך 1-2 תותים על הפנים והצוואר למשך 20 דקות ולשטוף במים פושרים. ניתן להוסיף קיווי מקולף. יש להשתמש בפרי אורגאני!

לתשומת לבכם! רכשו תותים אורגניים בלתי מרוססים בלבד!
בנקבוביות הקיימות בתותים מתחבאים לא עלינו חומרי ריסוס רבים שבלתי ניתן לשטוף.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

מערכת העיכול, סיבים תזונתיים, ברזל, סידן, Strawberry, תות שדה, תמר תאומים