ראשי | הכל על... | ציפורני חתול - Calendula Officinalis

ציפורני חתול - Calendula Officinalis

ציפורני חתול - Calendula Officinalis ציפורני חתול - Calendula Officinalis

פרח ציפורני החתול מככב בגינות של כולנו בתפרחת גדולה וצבעוניות עזה של כתום וצהוב. שמו של הצמח נגזר מלטינית ומשמעותו Calendae – "היום הראשון בחודש"

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

שמו העברי, ניתן לו על שום פירותיו הדומים לציפורניו השלופות של חתול. לפרח ריח וטעם מתקתק, המלווה בעקצוץ של מרירות חריפה ובו ניתן להשתמש כצבע מאכל טבעי (שעשוי להמיר את הזעפרן היקר) או כתוספת תיבול לסלט.

נוכחותו הבולטת של ציפורני החתול, משדרת דומיננטיות, יציבות, ביטחון, חידוש, חיזוק וצמיחה – אותן הוא מעניק בנדיבות למשתמשים בו. כך למשל,  מהגרים מאירופה לארה"ב במאה ה-12, טרחו לקחת איתם את זרעי הצמח ליבשת החדשה. ואכן, ציפורני החתול, יעיל לטיפול בחיזוק מערכת החיסון, איזון המערכת ההורמונאלית, טיפול בכלי -הדם, כיס המרה, העור ומערכת הלימפה.

בספרות המקצועית נכתב על צפורני החתול, כי די לחולה להתבונן בצמח, כדי לשפר את הראייה, לצלל את המחשבה ולשמח את הלב – תגידו בעצמכם, מי צריך יותר?

במיצוי אלכוהולי הצמח מתאים לטיפול חיצוני בעור, הוא משקם ומחדש את תאי העור, נוגד דלקת, אנטיספטי, אסטרינג'נט (מכווץ) – מחטא (נוגד פטריות וחיידקים) ולכן, תוכלו למצוא את ציפורני החתול ברבים מהקרמים הטיפוליים למטרת טיפול בכוויות, פצעים ונגעי עור, דלקות עור, עקיצות, כיבים, פריחה, אקזמה, פטמות סדוקות בשלב ההנקה, אנטי - אייג'ינג כמו גם לטיפול במחלות עור למניהן כמו אקנה, פסוריאזיס ועוד.

בין תכונותיו הבולטות ניתן לראות את התייחסותו הטיפולית למערכת הלימפה, לפיכך הוא מתאים לטיפול בבלוטות לימפה נפוחות, בצקות (ברגליים למשל) וסיוע בניקוי הגוף.

גם במערכת העיכול יודע צמח ציפורני החתול לטפל, הוא מתאים לטיפול בעיקר במחלות דלקתיות על רקע היותו נוגד דלקת מרכזי. לכן נשתמש בו במקרים של דלקות מעיים כמו קרוהן וקוליטיס, אולקוס גסטריטיס, דלקת בכיס מרה, דלקת בכבד וצהבת גם.

אם כבר התייחסות טיפולית לדלקות, אז נוכל להשתמש בצמח זה גם במצבים של דלקות עיניים ודלקות חניכיים. ואם ניקח צעד אחד נוסף ברמה הטיפולית, הרי שגם במצבי סרטן (לא עלינו), חלק מפעילויותיו של הצמח מראות פעילות נוגדת סרטן ונוגדת חימצון מכובדת.

מה עוד לא אמרנו על ציפורני החתול?
מתאים מאוד לשימוש בטיפול בקנדידה ואגינלית, טיפול בכאבי מחזור או מחזור מתאחר וטיפול בטחורים ודליות הרגליים.

** שימו לב נשים הרות, צמח זה אינו מתאים לשימוש בתקופת ההיריון

כמה טיפים כתומים במיוחד:
• חליטת עלי הכותרת מתאימה להתייחסות לבעיות גיל המעבר וכאבי מחזור, כמו גם לדלקת בקיבה ודלקת של הוושט.

• משרה של עלי הכותרת יעיל להפרעות בפעילות תפקודי הכבד, עיכול עצל, מחזור לא סדיר.

• לטיפול בפצעים על גבי העור, יש להניח רטיות טבולות בחליטת עלי כותרת ישירות על הפצעים שהגלדתם איטית או על דליות הרגליים.

• לטיפול בכיבי פה או מחלות חניכיים למיניהם, יש להשתמש בחליטת עלי - הכותרת כמי - פה.

צורות המיצוי של החומרים הפעילים שבצמח רבות, חלקן עוברות מיצוי אלכוהולי, מיצוי בשמן – מה שלימים הופך שמן נדיף, שימוש בחלקי הצמח בייבוש ומיצוי גבוה – מה שמאפשר לקיחה מקפסולות (קפסולה המכילה את הצמח היבש).

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

רפואה משלימה, צמחי מרפא, ציפורני חתול, Calendula Officinalis, תמר תאומים