ראשי | הכל על... | מערכת העיכול

מערכת העיכול

מערכת העיכול מערכת העיכול

מערכת העיכול זאת מערכת שאנחנו מיטיבים להכיר אותה ואת התנהגותה הספציפית בגופינו: רק אנחנו יודעים איזה מזון עושה לנו טוב בבטן ואיזה מזון גורם ל"בטן" שלנו להשתגע

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

אני מעכל / לא מעכל את זה...
מי לא מכיר את מערכת העיכול? כל ילד לומד להכיר את מערכת העיכול הן בספרים והן דרך עצמו ומתפקודי גופו – פשוט וקל, זו מערכת שאנחנו מיטיבים להכיר אותה ואת התנהגותה הספציפית בגופינו: רק אנחנו יודעים איזה מזון עושה לנו טוב בבטן ואיזה מזון גורם ל"בטן" שלנו להשתגע אנחנו גם מכירים את תוצרי הלוואי של המערכת ויודעים היטב להבחין מתי הם טובים ומתי הם לא משהו (בלשון המעטה)...

ראשית אוסיף שמבחינתי מערכת העיכול מתחילה בחוש הריח, בדמיון שלנו – "זה הכל בראש" כפי שאני נוהגת לומר, למה אני מתכוונת? ובכן, כשאנחנו חושבים על מאכל מסוים או "מתחשק" לנו מאכל מסוים, כפועל יוצא הגוף שלנו מתחיל להפריש חומרים מעכלים. היכן נוכל לראות את זה? – בפה כמובן! מי לא מכיר את התחושה שהפה מתמלא רוק ברגע שחלפה בנו מחשבה על איזה מאכל שמאוד מתחשק לנו עכשיו? הדבר קורה גם כשאנחנו מריחים ריח של מאכל... למשל, צאו החוצה, מספיק שמישהו מהשכנים הוציא את המנגל החוצה והדליק את הפחמים, הרוק ניגר בפינו כפועל יוצא מיידית. לכן, מערכת העיכול מבחינתי מתחילה בראש.

שנית, כותרתו של סעיף זה מבקשת להביא פן שונה של הרמה העיכולית: בתוך החיים שלנו מתרחשים עשרות, מאות ואלפי תרחישים ביממה. עם חלקם אנחנו מתמודדים נהדר ואין שום בעיה אבל עם חלקם האחר אנחנו לא ממש מסתדרים. חלקינו מרגיש את הדברים באברים כמו שלפוחית השתן, מערכת הנשימה, מערכת העצבים וחלקינו האחר חש את הקושי שלנו במערכת העיכול: אני מכנה תופעה זו כ:"אני לא ממש מצליח לעכל את התרחיש שארע והפעיל אותנו" כיצד נחוש את התופעה הזו? אם במערכת העיכול עסקינן, אז חלקינו יחוש כאבי בטן, יש מאיתנו שיגיבו בשלשול או עצירות, בחומציות שעולה במעלה הוושט ועוד. דברים שקשה לנו לעכל ברמה המנטאלית, מתבטאים גם ברמה הפיזיולוגית – כחלק מהמערך הכולל של גופנפש ומתוך כוונה מכוונת כתבתי גוף ונפש במילה אחת משום שבראיה ההוליסטית (כוללנית) הגוף והנפש אחד הם וההקשרים ביניהם בלתי נפרדים. כך למשל נוכל לראות אנשים שחוו חוויה שקשה להם לעכל, כתופעת לוואי נראה אי-נוחות בבטן, גזים, שלשול, עצירות, חומציות יתר או חסר חומציות וכו'.

ראוי לנו להכיר את גופינו ואת נפשנו ובפרט את הגופנפש שלנו: כשאנחנו יודעים ומודעים להתנהגות הגוף שלנו במצבים השונים שהחיים מציעים לנו בנדיבות רבה, קל לנו יותר להבין מדוע תפקוד פיזיולוגי כזה או אחר מתרחש בגופינו ומשם, הדרך לתיקון המצב קלה יותר.

המסקנה המתבקשת היא: הקשיבו לגופכם...

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

מערכת העיכול, עצירות, כאבי בטן, גופנפש, גז, תמר תאומים