ראשי | הכל על... | מחלות לב וכלי דם – חלק ג

מחלות לב וכלי דם – חלק ג

ישנם הרבה גורמי סיכון לחלות במחלות כלי דם ולב אבל בעזרת מודעות וידע אפשר למנוע אותם מחלות לב וכלי דם – חלק ג

יש הרבה גורמי סיכון לחלות במחלות כלי דם ולב אבל בעזרת מודעות אפשר למנוע אותם. חלק ג' ואחרון על גורמי הסיכון לחלות במחלות לב וכלי דם

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

החומרים הרעילים שבסיגריות ובאוויר המזוהם סביבנו גורמים נזק רב לכלי הדם וללב. הסיכון של אדם המעשן קופסת סיגריות אחת ליום ללקות במחלת לב גבוה פי 3-4 מהסיכון של אדם שלא מעשן. הסיכון של חולה לב מעשן למות גבוה בכ-70% מזה של חולה לב שאינו מעשן. הניקוטין ורעלים נוספים גורמים לכיווץ כלי הדם ומגבירים את הסיכון להפרעות קצב ועלולים להתחיל או להחריף, את סתימת העורקים המסכנת את הלב. מומלץ להימנע מלעשן ולא לתת לאנשים לעשן לידינו. בנוסף, במידת הניתן, מומלץ להימנע ככל שניתן מלהיחשף לזיהום אויר סביבתי.

יין אדום מעלה את הכולסטרול הטוב, תורם לדילול הדם ועשיר בנוגדי חמצון חיוניים המכונים פלאבנואידים. אולם, לאלכוהול עצמו השפעה רעה על שריר הלב ויש הטוענים שנזקי אלכוהול יגרמו לירידה ביכולת ההתכווצות של שריר הלב ועלולים אף לגרום להפרעות קצב ולאי ספיקת לב. אלכוהול מעלה את הטריגליצרידים בדם ויש לו השפעה שלילית על לחץ דם גבוה. נוגדי החמצון שביין האדום  ניתן למצוא גם בענבים עצמם ובכמויות גדולות גם בתפוחים, בצלים, תה ירוק, רימונים  ועוד הרבה מזונות בריאים. ההמלצה הנטורופתית למי שמעוניין בכך, לשתות מקסימום כוסית יין אדום אחת ליום עם הארוחה ולא על בטן ריקה. לאנשים הסובלים מסוכרת, שומני דם גבוהים, בעיות כבד או שנוטלים תרופות העלולות להיפגע מהאלכוהול – מומלץ להימנע לגמרי משתיית משקאות אלכוהוליים.

ממריצים כמו קפאין הוא סם המצוי בכמות קטנה בקפה, תה, שוקולד, משקה קולה, קקאו ובתרופות רבות מגרה את מערכת העצבים. צריכת קפאין מעלה את קצב פעימות הלב ולעיתים גורמת ל"החסרת פעימה" אחת או שתיים. תיתכן עלייה בלחץ הדם ואף עלייה קלה בכולסטרול. תקופה ארוכה מנסים חוקרים לקבוע האם צריכת קופאין מעלה את הסיכון למחלות לב, אך תרם הצליחו להגיע למסקנות חד משמעיות בנושא. ההמלצה הכללית לחולי לב היא לא לצרוך יותר משני משקאות/מאכלים עם קפאין ביום. עבור אלה הסובלים מהפרעות קצב או לחץ דם גבוהה, עדיף להיגמל לגמרי מהסם הממכר.

בשנים האחרונות מצטברות עדויות רבות כי תהליכי דלקת שונים מעלים את הסיכון למחלות לב. בדיקת דם פשוטה של רמת חלבון C ריאקטיבי (CRP) יכולה לשמש סמן ומדד להערכת תהליכי דלקת המתרחשים בגוף. תהליך דלקתי בכלי הדם משנה מספר גורמים המשפיעים על קרישת הדם ועלול להאיץ את התהליך הטרשתי בעורקי הלב. אם לא ידוע מקור הדלקת ורק בדיקת הדם (CRP) מעידים שישנו תהליך דלקתי כלשהו בגוף מומלצת תזונה עשירה בחומצות שומן נוגדות דלקת (אומגה 3 – דגי ים צפוני, דגי ים, זרעי פשתן ועוד) וענייה בחומצות שומן מעודדות דלקת (שומנים רוויים, מוקשים כמו במזון מהחי, בשר, ביצים, אוכל מתועש ועוד. יש להיוועץ באנשי מקצוע להתאמת הטיפול הרצוי.

הומוציסטאין הוא חלבון שנוצר בגוף בתהליך חילוף החומרים הטבעי. בשנים האחרונות נתגלה כי רמות גבוהות של הומוציסטאין מצביעות על סיכון גבוה יותר לחלות במחלות לב מסוכנות. הוא עלול לפגוע בתאים המרפדים את כלי הדם, גורם לנטייה ליצירת קרישי דם ומעודד את תהליך יצירת טרשת העורקים. בקש מהרופא שלך בדיקה לבדוק את ערכי הומוציסטאין בדמך. אם הערכים גבוהים, התייעץ עם נטורופת או איש מקצוע  לקבלת טיפול מתאים.

גם גלולות למניעת הריון עלולות, אצל חלק גדול מהנשים, להאיץ יצירת קרישי דם, להעלות רמות טריגליצרידים וכולסטרול ולהוות גורם סיכון לחלות במחלות קרדיווסקולריות.

כפי שקראתם בשלושת המאמרים, יש הרבה גורמי סיכון לחלות במחלות כלי דם ולב אבל בעזרת מודעות וידע אפשר למנוע אותם ולהגיע לשיבה טובה בבריאות אופטימאלית.

לאריכות חיים בבריאות, בנחת ובאהבה.

*התכנים המופיעים בכתבה זה נועדו לספק אינפורמציה כללית בלבד ואינם מהווים המלצה ספציפית טיפולית או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

תזונה נכונה, אורח חיים, כולסטרול, לחץ דם, מחלות לב וכלי דם, מערכת העצבים