ראשי | הכל על... | על מצות, עצירות והטיפול הטבעי

על מצות, עצירות והטיפול הטבעי

דומה שמָצוֹת, הן המכה המוסווית של פסח על מצות, עצירות והטיפול הטבעי

אין ספק שמָצות קשות לנו בני - האדם לעיכול. השאלה היא מה עושים?

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

דומה שמָצוֹת, הן המכה המוסווית של פסח – בסופו של דבר, בודדים מאיתנו צולחים את החג מבלי לסבול מהן הלכה למעשה. כנראה שרק אם אתה עסוק בפעילות גופנית סיזיפית של חציית מדבר משך ארבעים שנה – הגוף מסכים לספוג את המצות מבלי לעורר מהומות.

קשה לדעת איך ישפיעו המצות על בני המעיים. ללא כל צל של ספק העולם נחלק לשני חצאים ברורים – האוהדים אוהבי המצות שלא סובלים מהן ואלו שבין אם הם אוהבים ובין אם לאו את הדיקטים, הסבל לא מאחר להגיע. בנקודה זו נוכל למצוא את אלו שאכילת מצות תגרום להם לעצירות איומה ולעומתם, אלו שלא יפסיקו לרוץ לשירותים עם שלשולים בלתי פוסקים בעקבות המצות.

אין ספק שמָצות קשות לנו בני - האדם לעיכול. השאלה היא מה עושים?

1.הרחקה – המעיטו ככל האפשר באכילת מצות על מנת שלא לגרום לעצמכם לעצירות/שלשול – איך שהמצות משפיעות עליכם.

2.אם קשה לכם להתאפק ואתם אוהבים כל כך את מזון הנסורת המגובש, העדיפו מצות מקמח מלא או קמח כוסמין, אין שוֹני גדול מאוד בטעם אבל יש שוני עצום בהשפעה על מערכת העיכול.

3.הוסיפו לתפריט שפע של ירקות טריים ומבושלים להקל על העיכול.

4.הגבירו את כמות הנוזלים בתפריט שלכם – הכוונה היא למים. מזכירה לכם ששתייה יעילה, היא שתייה בגמיעות ולא בבת אחת.

5.פעילות גופנית מסייעת לנו לעירור פעילות המעיים, זו הזדמנות טובה לצאת קצת החוצה, ליהנות מריחות הפריחה שהטבע בנדיבותו מחלק לנו בתקופה זו של השנה ועל הדרך, גם תשרפו קצת קלוריות מארוחות החג/שבת וגם תקלו על בני המעיים.

6. לעיסה יסודית - העיכול מתחיל בפעולה המכנית של השיניים ובפעולה הכימית אנזימתית של הרוק. ככל שהמזון נשאר יותר זמן בפה, הוא מתפרק יותר וע"י כך אנו מורידים עומס מהקיבה. לעיסה יסודית מפעילה את כל השרירים הטבעתיים לאורך כל מערכת העיכול וע"י כך משפרת בעצם פריסטלטיקה לכל אורך העיכול.

7. לאכול 5 ארוחות מסודרות ביום, הפסקה בין הארוחות (לא לנשנש כל היום), כדי לאפשר השלמת תהליכי עיכול והופעת רעב אמיתי.

8. מנוחה אחרי אוכל של לפחות 15 דקות, תוך כדי הרפיית שרירי הבטן (לא שינה). המנוחה מאפשרת לגוף להפנות אנרגיה ואת מחזור הדם, לאיברי העיכול.

9. צירופי מזון לעיכול קל.

10. הימנעות מארוחת ערב מאוחרת וכבדה, כדי לאפשר למערכת העיכול לסיים את עיכול ואת ספיגת המזון בלילה, וכן הכנת הפסולת להפרשה בבוקר. (להפסיק לאכול 3 שעות לפני השינה)

11. עיסוי עצמי – מניחים את שתי הידיים זו על זו ומעסים את הבטן בתנועות סיבוביות בכיוון השעון. אחר כך מצמידים את שני האגודלים זה לזה ומעסים את הבטן מלמעלה כלפי מטה.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

עצירות, כאבי בטן, פסח, קלוריות, מצות, ארוחת החג, תמר תאומים