ראשי | הכל על... | לעבור את החורף בבריאות

לעבור את החורף בבריאות

מומלץ לצרוך מזונות המכילים "חיידקים ידידותיים" לשיקום פלורת המעי. לעבור את החורף בבריאות

עם משב הקור וטיפות הגשם הראשונות גופינו מגייס את כוחות המשמר של מערכת החיסון לכוננות ספיגה. האם גופך מוכן לחורף? האם דאגת למלאי חיסוני כדי שהגוף יניס כל פולש לא רצוי? טיפים כיצד תשמר מערכת חיסון חזקה.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

עם משב הקור וטיפות הגשם הראשונות גופינו מגייס את כוחות המשמר של מערכת החיסון לכוננות ספיגה. האם גופך מוכן לחורף? האם דאגת למלאי חיסוני כדי שהגוף יניס כל פולש לא רצוי?

הנה כמה טיפים כיצד תשמר מערכת חיסון חזקה:

1. להימנע ככל שניתן ממצבי לחץ ומתח הפוגעים במערכת החיסון. ניתן להשתמש בטכניקות להורדת מתח כמו נשימות, פעילות גופנית, יוגה, פילאטיס, צמחי מרפא ופרחי באך, דמיון מודרך, טיפולי מגע ומדיטציות.

2. שינה - לפחות 7 שעות בלילה למבוגר, לילדים בממוצע 10 שעות בלילה.

3. תזונה נכונה:
• מומלץ להקפיד על תזונה מאוזנת ובריאה, המכילה את כל אבות המזון ורכיבי התזונה החיוניים: דגנים מלאים, קטניות, הרבה ירקות בעונתם, טריים ומאודים, מעט פירות, ביצים, דגים, אגוזים וזרעים (לא קלויים). ניתן לצרוך מעט בשר/ הודו /עוף, (אם מוכרחים), עדיף בשר רזה. רצוי להרבות במזון נקי. לדוגמא: ירקות ופירות מכילים ויטמין C (בעיקר גמבה, לימון, תפוזים וקלמנטינות), מרקים, ירקות שורש וירקות ירוקים וכתומים, תבשילי דגנים מלאים (קינואה כוסמת, אורז מלא, גריסים), דייסות חמות משיבולת שועל (קוואקר), ג'ינג'ר, דבש וקינמון, חליטות תה לואיזה, לימונית, לבנדר, קמומיל, מליסה.

• רצוי להימנע ממזונות עתירי סוכר ושומן ודלים ברכיבי תזונה חיוניים כגון עוגות ועוגיות, ממתקים וחטיפים, משקאות ממותקים, סוכר לבן, מזון מעובד או משומר, צבעי מאכל, מזון מעושן, תוספי מזון.

• להימנע ממזונות הגורמים לנו לליחה כגון מוצרי חלב ובננות.

• מומלץ להסיר לחודש מזונות הידועים כמזונות אלרגניים כגון: חיטה, חלב ומוצריו, סויה, תירס, בוטנים. בעזרת הדרכה מתאימה וליווי ניתן לעבור לדיאטת אלימינציה, על מנת לבחון אם קיימת אלרגיה למזון מסוים.

• להימנע מצריכה מוגברת של אלכוהול - האלכוהול מחליש ומדכא את מערכת החיסון.

• לצרוך תזונה דלת שומן ולהפחית צריכת שומנים מהחי, שמנים מוקשים ושמנים מחומצנים.

• אומגה 3 מסייעת בחיזוק המערכת החיסונית. מומלץ לצרוך חומצת שומן חיונית מסוג אומגה 3 המצויה בדגי ים צפוני: מקרל, סלומון, הליבוט, אגוזי מלך, זרעי פשתן ושמן פשתן, זרעי שיאה וזרעי מרווה.

• מומלץ לצרוך תזונה עשירה בסיבים תזונתיים הנמצאים בפחמימות מורכבות (דגנים מלאים), ירקות ופירות עם קליפתם, בעיקר ירקות עליים וירקות ממשפחת המצליבים כגון: כרוב, כרובית, קולרבי, לפת, צנון, ברוקולי.

• לשום ולבצל קיימות השפעות אנטיביוטיות ומחטאות, מומלץ לצרוך אותם טריים בתדירות גבוהה.

• מומלץ לצרוך מזונות המכילים "חיידקים ידידותיים" לשיקום פלורת המעי כגון: יוגורט ביו טבעי, מלפפונים וירקות מוחמצים (במלח בלבד) עדיף בעשייה ביתית.

4. להימנע ככל שניתן מ-מזהמים סביבתיים כמו: מתכות כבדות, חומרי ריסוס, זיהום אוויר ועישון.

5. מומלץ לאכול ארוחה קטנה כל 3 שעות ולא להגיע למצבי סטרס ורעב של הגוף.

שיקום וחיזוק המערכת החיסונית יכול להיות תהליך איטי ויש להקפיד עליו כל ימות השנה. הקשיבו לגופכם כי לגוף כח ריפוי טבעי אם מקפידים על תזונה נבונה ואורח חיים מאוזן.

לאריכות חיים בבריאות, ובתזונה מרפאה.

* התכנים המופיעים בכתבה זה נועדו לספק אינפורמציה כללית בלבד ואינם מהווים המלצה ספציפית טיפולית או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

יוגה, פרחי באך, מערכת החיסון, אורח חיים, דמיון מודרך, פעילות גופנית, צמחי מרפא, בריאות, מצבי לחץ, פילאטיס, טיפולי מגע, חורף