ראשי | דיאטה ותזונה נכונה | תזונה לגיל השלישי

תזונה לגיל השלישי

תזונה נכונה לאורך זמן, עשויה להעלים כמעט את כל הבעיות. תזונה לגיל השלישי

עד העשור החמישי לחיינו, אנו הורסים את הבריאות ברדיפה אחר כסף. במאמר זה אסביר בקצרה את הדברים החשובים לגילאי ה- 50 פלוס.

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285800 שלוחה 201

עד העשור החמישי לחיינו, אנו הורסים את הבריאות ברדיפה אחר כסף, והחל מהעשור החמישי לחיינו, אנו נותנים את הכסף ברדיפה אחר הבריאות שהרסנו. במאמר זה אסביר בקצרה את הדברים החשובים לגילאי ה- 50 פלוס.

החל מהעשור השלישי לחיינו, הגוף מתחיל להשתנות, צומחת לרוב הכרס, הקרחת ממשיכה ומתפתחת, הגוף כבר לא נמצא במיטבו ומתחילה ירידה הדרגתית, בעשור הרביעי חמישי, מתברר לנו שאנו סובלים מהרניה- בקע סרעפתי, החומציות מהקיבה עולה מעלה, סובלים מצרבות, מבריחת שתן קלה... בהמשך מתפתחות בעיות שונות כגון: לחץ דם גבוה, סוכר גבוה, טריגליצרידים וכולסטרול, במקרים חמורים יותר יש צורך בצינטורים ניתוחי מעקפים וכדומה.

המשותף לכל הבעיות האלה הוא בעיקר תזונה לקויה וחוסר פעילות ספורטיבית!

תזונה נכונה לאורך זמן, עשויה להעלים כמעט את כל הבעיות הנ"ל. שילוב של תזונה ופעילות ספורטיבית כמובן תורמת רבות לכך ומשפרת מאוד מערכות שונות בגוף, לרבות ספיגת חומרים חיוניים מהמזון.

בגילאים אלה מתחילים להצטבר הבעיות שחלקם הגדול נעוץ בטעויות שעשינו בחיים עד כה. אולם, יש לזכור כי מאחר ומדובר בתזונה ובגופנו, לעולם לא מאוחר לתקן !
 
זכרו: תזונה, תזונה ושוב פעם תזונה, היא המקור והפתרון הנכון לשמר את גופנו בשילוב פעילות גופנית.

כיצד עושים זאת?
1.הקפידו לאכול ארוחות מסודרות בשעות קבועות.

2.אכלו מספר רב של פעמים 5 -6 ארוחות קטנות ולא ארוחה אחת מלאה לכל היום.

3.לשתות מים, רק מים והרבה כ- 2 ליטר ביום, המים מנקים את הגוף, יוצרים לחות בעור, לרוב בגילאים אלה העור נעשה יבש יותר, כן מסייעים המים לפעילות מעיים טובה יותר.

4.אכלו ירקות טריים כל יום, השתדלו ללעוס היטב את המזון, הימנעו מהוספת רטבים ומיונז לסלט, הדבר מזיק.

5.אכלו דגי ים פעמים עד שלוש בשבוע, הדגים מכילים אומגה 3 הטובה לניקוי הדם, למניעת שבצים, לפתיחת העורקים ודילול הדם ולהגמשת מפרקים.

6.צרכו תוספי תזונה מחברות גדולות וידועות, אחד התוספים החשובים ביותר הוא ה"אומגה שלוש" העוזר בכל מה שקשור לכלי דם ומפרקים, בנוסף היעזרו ביועץ תזונה,לשם תוספת של מולטי ויטמין וסיבים תזונתיים המנקים את כל מערכת העיכול.

7.רדו במשקל, באופן מבוקר, אל תעשו לעולם דיאטות רעב, הנזק הוא רב מהתועלת והמשקל החדש אינו נשמר אלא חוזר בתוספת "ריבית".  לבעלי משקל עודף, יכולה הירידה במשקל לשפר באופן דרמטי את לחץ הדם, בעיות במפרקים, ברכיים, כולסטרול ועוד. שמרו על משקלכם במידה ואין לכם עודף משקל.

8.צאו לטייל בשדות, בטבע, במקומות שאתם אוהבים לטייל ו"לא היה לכם זמן", אפילו פעם בחודש חודשיים .

9.עשו פעילות גופנית מתונה כל יום. הפעילות המומלצת ביותר בתחילה היא אירובית כגון הליכה של חצי שעה בקצב קבוע ולאחר מכן לשלב בהדרגה גם פעילות "כוחנית" כגון: משקולות לחיזוק שרירי הגוף ולמניעת אוסטופרוזיס (בריחת סידן).הפעילות האירובית כשלעצמה אינה תמיד מספיקה לעצירת בריחת הסידן, משום כך יש לשלב פעילות "כוחנית" מסיבית.

10.הירשמו ללימודים כל שהם המעניינים אתכם, בין אם פעילות יצירתית כגון: פיסול כדרות, יצירה או בתחום המיסטיקה, או הרפואה משלימה, פעילות ל"נשמה".

11.עשו מידי פעם רפלקסולוגיה, רייקי או מסז', כדי להרפות את הגוף מכל המתחים המצטברים בו. הדבר יעזור לכם לתחזק את הגוף והנשמה ולשמור אותו בצורה תקינה.

בהצלחה!

ליצירת קשר ופרטים מלאים על ד"ר זיו מאיר

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285800 שלוחה 201




עוד באותו נושא:

רפואה משלימה, מערכת העיכול, תזונה לגיל השלישי, טריגליצרידים, זיו מאיר