ראשי | אסטרולוגיה | אסטרולוגיה וגלגל המזלות

אסטרולוגיה וגלגל המזלות

האסטרולוגיה היא מדע עתיק יומין, המבוסס על יסודות האסטרונומיה. אסטרולוגיה וגלגל המזלות

האסטרולוגיה מאפשרת לאדם לנווט את נתיב חייו בדרך יעילה עם כוחות היקום הפועלים עליו, להאיץ תהליכים, להשתנות ולהתפתח בעזרתם, ולהשיבם אל היקום באהבה.

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285834

להביט בשמיים זרועי הכוכבים, ולהתפעם מול יופייה המדהים של הפלנטה, לנשום את יראת הכבוד הפרוסה לנגד עינינו ולנוע בקצב הכוכבים, ואולי בהיסח הדעת, להשתוקק ולבקש, ולו לרגע אחד בלבד, לעוף למסע אל ממלכת הכוכבים, אל לב ליבו של היקום, זהו החלום וגם הקסם, אשר אינו מפסיק להפתיע ולרגש, כל פעם מחדש, ושאולי ברבות הימים המסע התגשם.

מתוך הטביעה בעולם החומר, האם נוכל להתבונן או לשמוע את הכוכבים בדברם? והתחושה המתקבלת לעיתים היא כאמונה טפלה או אחיזת עיניים, ולמעשה זהו חיפוש פנימי והשראה רוחנית מופלאה המוגשת לנו באהבה ובהתפעמות הנפש כמתנת היקום והטבע.

הרבה דרכים מוצעות לאדם כדי לצאת מן הכאוס שאנו חיים בתוכו. אחת הדרכים היא האסטרולוגיה, (וכמובן הצבע), בדרכה, מאפשרת לשאת אותנו אל מעבר לעולמו הכבד והחשוך של החומר אל האוויר הצח והטהור של היקום. תנועתם של גרמי השמיים קובעת את קצב חיינו על פני האדמה, היא מולידה את המחזוריות של עונות השנה ואת התופעות הקשורות בהן: הימים והלילות, העונות ונקודות המפנה או ההיפוך, הגאות והשפל, התמלאות הירח והתמעטותו ועוד... באמצעותן יכול האדם לשאוב השראה, עוצמה וכוח אשר יאפשרו לו להתקדם בדרך חיפושו הבלתי נלאה אחר החופש.

מידי יום ויומו פועלות אנרגיות שונות ביקום המאפשרות לנו ללמוד ולהכיר בכל פעם פן אחר באישיותנו, אנו סובבים את גלגל המזלות מכוכב לכוכב, ממזל למזל, מעצב לשמחה, מבכי לחיוך, והדרך מרתקת ומלאת הפתעות.

בתוכנו פועלות כל שנים- עשר המזלות, בפרופורציות שונות, וכבני אדם המחפשים את משמעות החיים, קיים בתוכנו הרצון להתנסות ולהגשים את כל המזלות גם יחד.

שנים- עשר המזלות מייצגים את כל צורות הביטוי האפשריות של האנרגיה בתוך גוף- חומר. בעזרת אנרגיות אלה, ישנה בתוכנו תחושת החוויה לחוות את מגוון הניסיונות, האירועים והבעיות אשר נקרות בדרכנו, אשר בעזרתם ניתנת לנו האפשרות להתחזק ולהתפתח, לרכוש דעת וחוכמה ולהתקרב אל עצם ההוויה במהותינו כאן, על פני כדור הארץ.

האסטרולוגיה היא מדע עתיק יומין, המבוסס על יסודות האסטרונומיה. היא מלמדת אותנו את קיומם של יחסים אשר בהם דקויות בעלות משמעות, מחד – בין עולם הפרט ומאידך – ממלכת השמיים, מערכת השמש והיקום. עיסוקה בכוחות אנרגטיים המניעים כל חי, אשר חוקרת את דרך פעולתם, את קצב זרימתם והשפעתם על חיי האדם והפרט.

האסטרולוגיה מאפשרת לאדם לנווט את נתיב חייו בדרך יעילה עם כוחות היקום הפועלים עליו, להאיץ תהליכים, להשתנות ולהתפתח בעזרתם, ולהשיבם אל היקום באהבה.

האסטרולוגיה מאפשרת להבין את המהות אשר מכילה בתוכה, ופירושה – ללמוד להשתמש באיכויות היצירתיות האינסופיות הגלומות בתוכנו, לדעת למצות את הפוטנציאל הגלום בנו, להוציא אל הפועל את מיטב כישרונותינו. ואין לשכוח שפירושה הוא – שלרגע לא נשכח שאנו משפיעים ומושפעים בו זמנית, נושמים ונושפים, וזכות הבחירה, היא זכות הניתנת לנו בכדי לאפשר לנו לשנות ולהשתנות.

האדם - הגשר בין שמיים לארץ, פועל כמשדר המשדר בו זמנית, מחד - הוא סופג את השפעות היקום, ומאידך – הוא משדר למרחב, אם במודע או שלא במודע, מחשבות ורגשות המשפיעים על התפתחות היקום. המזלות נחלקות למזלות עונות השנה, לשלשה צלבים, ולארבעה משולשים המורכבים מארבעת היסודות.

12 המזלות האסטרולוגיים לפי עונות השנה:
מזלות האביב – טלה, שור ותאומים.
מזלות הקיץ  -  סרטן, אריה ובתולה.
מזלות הסתיו – מאזניים, עקרב וקשת.
מזלות החורף – גדי, דלי ודגים.

שלשת הצלבים:
• הצלב הראשון- המסמל את הגוף, הוא הצלב הקבוע הכולל את המזלות – שור, אריה, עקרב ודלי.

• הצלב השני- המסמל את הנשמה, הוא הצלב הקרדינלי הכולל את המזלות – טלה, סרטן, מאזניים וגדי.

• הצלב השלישי- המסמל את הרוח, הוא הצלב המשתנה הכולל את המזלות – תאומים,בתולה, קשת ודגים.


ארבעת המשולשים מורכבים מארבעת היסודות הכוללים את המזלות:
• המשולש הראשון – משולש האדמה, המסמל את התחושה האובייקטיבית החומרית של המציאות הגלויה הנראית לעין: שור, בתולה וגדי.

• המשולש השני – משולש המים, המסמל את הרגש הסובייקטיבי הנסתר: סרטן,עקרב ודגים.

• המשולש השלישי – משולש האוויר, המסמל את המחשבה המופשטת והקשר החופשי: תאומים, מאזניים ודלי.

• המשולש הרביעי - משולש האש, המסמל את הרצון הספונטני ואת האינטואיציה של האני: טלה, אריה וקשת.

מעגל הבתים האסטרולוגים תואם את היחסים שבין השמש לכדור הארץ וממחיש את המעברים בין היום ללילה, שמקורם בסיבוב כדור הארץ על צירו. זהו מעגל המתרגם את חיי הפרט בתוך היקום.

גלגל המזלות ממחיש את חילופי העונות על פני השנה כפי שכדור הארץ משלים את סיבובו סביב השמש אחת לשנה, ואת היחסים הקיימים בין השמש ובין שאר גרמי השמיים. גלגל המזלות מסמל את דרכו של האדם בנתיב חייו, ושנים- עשר המזלות מייצגים שנים- עשר טיפוסים ונתיבי חיים שונים.

ההורוסקופ – הבתים האסטרולוגים, הם מוליכי הפוטנציאל האנרגטי, הם מאפשרים את התרחבות "האני" ואת הגשמתו בשנים- עשר המזלות. ולמעשה ניתן לומר, שאלה הם שנים- עשר הנתיבים אשר דרכם באים לידי ביטוי חיינו. על פי משנתו של ד"ר אלפרד אדלר , פסיכולוג ידוע, שעסק גם בפסיכואנליזה,  שאמר: "לכל אדם יעוד מסוים בחיים, לכל אחד דרך משלו, אך ההחלטה להגשים את גורלנו וייעודנו נתונה בידינו... מטרתו של כל אדם קבוע מראש, והדרך אליה, מימוש המטרה, היא עניינו  האישי ונתונה בידיו של כל אדם ואדם".

ההורוסקופ נקבע לפי תאריך הלידה, שעת הלידה ומקום הלידה. ההורוסקופ הוא למעשה תעודת הזהות הקוסמית שלנו על כל המשתמע מכך. הוא עוזר לנו להבין את המבנה הרוחני, את מנגנון הכוחות המשפעים על האדם, ואת מכלול האפשרויות שהעניק לנו הבורא בשעת לידתנו ובהגיענו לאדמת היקום.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על ד"ר שולמית רונן

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285834




עוד באותו נושא:

אסטרולוגיה, הורוסקופ, שנים עשר המזלות, גלגל המזלות, תורת האסטרולוגיה, שולמית רונן