ראשי | אימון אישי | אימון זוגי

אימון זוגי

אימון זוגי אימון זוגי

אימון זוגי מאפשר לכל אחד מהצדדים ללבן את הבעיות והתחיל לייצר דינמיקה חיוביות והפרייה הדדית בין בני זו, זאת גם אם נראה שהמצב הזוגי קשה ואינו מאפשר צמיחה הדדית. כל מה שצריך לדעת על אימון זוגי.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

זוגות רבים פונים לאימון זוגי עקב קשיים ומשברים במערכת הזוגית. בעבר המטרה הייתה לשמור על המערכת המשפחתית בכל מחיר (הס מלהזכיר את המילה גירושים) כיום, להבדיל מבעבר ישנה עלייה במספר הזוגות שמתגרשים או נפרדים, קדושת הנישואים מתרסקת.

כבר נאמר וידוע שזוגיות היא לא דבר פשוט, כל מערכת זוגית היא דינמית, היא איננה סטטית, מתרחשים בה כל הזמן שינויים, אירועים, היא עוברת תמורות רבות, ברם יש שוני בין הזוגיות בימינו לעומת הזוגיות בעבר. ננסה לראות את הסיבות: פעם הייתה חלוקת תפקידים ברורה - כ"א ידע את מקומו. הגבר בעבודה, האישה בבית מגדלת את הילדים. היום אין חלוקה ברורה והציפיות גדלו.

לא למדנו לחיות בזוגיות ולא לימדו אותנו –  לא נתנו לנו הוראות הפעלה. אנחנו מתחתנים משקיעים בילדים בעבודה בלימודים, בבית. חשוב ללמוד כיצד לאזן בין עבודה, הורות וזוגיות כדי שהמערכת תפעל לטובת כלל המשפחה. זוגיות זה להשקיע כל הזמן.

עליה בתוחלת החיים: מתחתנים מאוחר, תקופת הלבד מתארכת, מתרגלים לנוחיות ואז קשה להכניס מישהו כי הכול מתחיל באני ורק אני. וכשכל אחד עסוק באני שלו אין מי שידאג לזוגיות. בנוסף לזה, העצמאות של שני בני המין והאפשרויות הרבות מאפשרות להם לחפש את השידוך המושלם, גם אם לוקח יותר זמן.

כיום אנו חיים בדור האינסנט – רוצים הכול מהר, כאן ועכשיו. מה שלא הולך מדלגים, לא מתמודדים,  אין סבלנות, אין דחיית סיפוקים כיוון שקיבלו מההורים כל מה שביקשו. וכאשר הם מגיעים לזוגיות משלהם מגיע "השוק" מאחר והצרכים שלהם לא מתמלאים כפי שחשבו. דבר זה מוביל למאבקי כוח וקונפליקטים בזוגיות.

השאלה אם להישאר בזוגיות או לצאת ממנה עולה היום בקלות רבה פעם לא היו מפרקים משפחה כל כך מהר – זה היה הס מלהזכיר את המילה גירושים, בנוסף לדור הקודם היה אורך רוח, סבלנות, היום בדור הזה מכל קונפליקט או מריבה, מרימים ידיים ומחליטים לפרק את הזוגיות  - "אנחנו לא מתאימים", "היא לא אוהבת אותי" ועוד כאלה משפטים, הנגישות לחלופות גבוה היום יותר משהייתה אי פעם, היום אפשר בקלות לשנות את מקום המגורים, את רמת ההשכלה וכמובן את בני הזוג, המידע העשיר על כל האפשרויות מצוי בהישג יד של כל אחד ואחת.

שיווין בין גברים לנשים: אנו חיים בתקופה שונה ממה שהיה פעם. בנישואים המסורתיים של פעם הייתה חלוקה ברורה. אני מתכוונת שחלוקת התפקידים היו מאוד ברורים, האישה הייתה אחראית על הבית וחינוך הילדים ואילו הבעל היה המפרנס. היום לעומת זאת ישנה שאיפה לשוויונית, היום הנשים יוצאות גם כן לעבוד, היום הגברים לוקחים חלק בגידול הילדים . פעם ההחלטות בבית היו על פי ראש המשפחה, על פיו יישק דבר, ואילו היום השאיפה היא שהחלטות תתקבלנה במשותף וחלוקת תחומי האחריות תעשנה מתוך הסכמה ובאופן גמיש. היום אנחנו יכולים לראות כיצד השינוי בא לידי ביטוי גם דרך הגברים שבשנים האחרונות מעיזים לקחת אחריות גם בנושא בישולים  במטבח שפעם היה המגרש הבלעדי של האישה.

היום יש יותר ציפיות –  ככל שהציפיות גבוהות יותר כך גודל האכזבות. אנחנו באים עם ציפיות, חלומות ומשאלות ומה קורה באמת בין זה לבין המציאות היומיומית. הגבר צריך להיות מאהב, חבר, מפרנס, מגן, תומך, ועוד. ואילו האישה צריכה להיות רעיה טובה, אמא טובה, בשלנית, כובסת, להסיע לחוגים, בעלת קריירה ובסוף היום להראות סקסית וזמינה. כלומר היום יש לנו ציפיות מבני הזוג הרבה יותר גבוהות מפעם אנחנו דורשים יותר וחושבים שמגיע לנו יותר.

ספרים, מדיה, תקשורת – היום דרך המדיה, הספרות והתקשורת אנחנו נחשפים לרומנטיקה, כיצד זוגיות אידיאלית אמורה להראות,  וכך אנחנו מפתחים ציפיות.

המודלינג ממשפחת המוצא – האמונות, התפיסות ודפוסי התנהגות שהבאנו מהבית. כל אחד גדל אחרת, בבית אחר, וזה לא תמיד מסתדר עם איך שבן הזוג רואה את הדברים – מכאן נוצרים קונפליקטים.

פעם היה יותר זמן ל"ביחד" - היום יש פחות זמן לביחד, ישנם חוגים, ספורט, חברות, חברים סדנאות, פאבים ועוד. מתי בעצם אנחנו מתפנים להיות רק שנינו, מתי אנחנו יושבים  לשוחח רק על המערכת שלנו ולא על דברים אחרים, מתי אנחנו עושים משהו זה למען זו ולהיפך?
אנו חיים בעולם גלובלי משתנה, ישנם שינויים במעמד האישה והמתירנות המינית, בנוסף אנו בעידן טכנולוגי ותקשורתי משתנה, הצרכים משתנים, העולם ממציא את עצמו כל בוקר מחדש.

החדשנות והחידושים הללו מביאים אותנו לחשיפה גדולה יותר, לנגישות גבוהה יותר, דבר המוביל לעלייה גבוהה במספר המתגרשים. הקשר הזוגי מאבד עצמו לדעת.

לאימון זוגי יש כוח לשנות הרגלים או מצבים שהתרגלנו אליהם ולכן, במידה והינכם חשים שהקשר הזוגי אינו ממלא את הצרכים שלכם ומעוניינים לפתור את הבעיות ולשנות את המצב חל חיוב (או לפחות לנסות), מומלץ לבדוק את האפשרות לפנות לאימון זוגי – אימון מסוג זה עשוי להפוך אתכם לאנשים מאושרים, מצליחים יותר ובעיקר שלמים יותר כי כולם יודעים ששניים טובים יותר מאחד...

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

אימון זוגי, אימון אישי זוגי, משברים במערכת הזוגית, אימון אישי לזוגות, טיפול זוגי, שיפי לוי