ראשי | אימון אישי | להיות שלם עם עצמי

להיות שלם עם עצמי

כמו שלמדנו לשפוט ולהאשים את עצמינו, אנחנו יכולים ללמוד לאהוב את עצמינו ולקבל את עצמינו... להיות שלם עם עצמי

רובנו לא מבינים שכל מה שאנחנו חושבים או אומרים, כאשר הוא בא ממקום של שיפוט או האשמה – פועל נגדנו ופוגע קודם כל בנו.

שלקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

כל אחד מאיתנו עובר שלבים בחיים בהם הוא כועס על עצמו, על דברים שהוא עושה, על איך שהוא נראה, על החלקים בגוף שאינו אוהב, או על ההורים ועל מעשיהם והתנהגותם. אנחנו אומרים לעצמינו: "איזה מציאות קשה יש לנו, אבל ... אין מה לעשות", "כל כך קשה לחיות כך, אך אין אפשרות אחרת" וגם אם אנחנו מבינים שזה פוגע בנו – קשה מדי לשנות את זה.

הבעיה מתחילה בזה שרובנו לא מבינים שכל מה שאנחנו חושבים או אומרים, כאשר הוא בא ממקום של שיפוט או האשמה – הוא פועל נגדנו ופוגע קודם כל בנו.

להיות שלם ולחיות ללא חטא הם שני דברים שונים ואף הפוכים. להיות שלם זה לא אומר לא לטעות, אלא אומר לקחת אחריות על המעשים שעשינו, אבל לא לשפוט או להאשים את עצמנו. מזווית הראיה הזאת, כל ההסתכלות משתנה ממשהו רגשי למשהו הגיוני. חשיבה שיפוטית, מאשימה, מתלבטת ולחוצה מתחילה מדחייה שלנו של עצמנו.

להיות שלם עם מי שאני, זה לא להשתמש במילים נגד עצמי. אם אני רואה את עצמי במראה ואני חושבת שאני שמנה ושונאת את הגוף שלי – אני משתמשת במילים נגד עצמי. מכיון שלמילים שלי יש השפעה עצומה קודם כל עלי ועל הגוף שלי, האוזן שלי שומעת אותן והמוח שלי מגיב להן. בנוסף לכך, כשאני שונאת את עצמי – אני קודם כל דוחה את עצמי ואחר כך אני גם משדרת את זה לעולם. ואז, אני תוהה מדוע אנשים אחרים דוחים אותי ואני מאשימה את האנשים סביבי, את ההורים, את המדינה...

ז"א אם אני כועסת, הכעס הזה פוגע רק בי, ואני משתמשת בו קודם כל נגד עצמי. לעומת זאת, אם אני אוהבת את עצמי, אני אראה את אהבתי בכל אינטראקציה שלי עם אנשים אחרים ממקום של שלמות. זה בא לידי ביטוי בכך שאם עשיתי משהו שלא אהבתי, אולי טעיתי או גרמתי לנזק מסוים – לא אשפוט ואכעס על עצמי, אלא אקבל את זה ואשתדל ללמוד ולהשתפר לפעם הבאה.

אני הופכת להיות שלמה עם מי שאני ועם המחשבות שבי - פעולה המייצרת תגובה חיובית. אם אני אוהבת את עצמי, אני אתייחס גם אל הזולת ממקום של אהבה וקבלה, ואז הסיכוי שיקבלו אותי כפי שאני גדול יותר. אם אני שונאת או כועסת על עצמי – אני מחכה מהאחרים לאישורים שאני בסדר, וכשזה לא קורה אני נעלבת וכועסת עליהם. בחוויה שלי אנשים מעליבים אותי, אבל למעשה זאת הייתי אני שהעלבתי את עצמי לפניהם.

להיות שלם עם מה שאני חושבת או אומרת – פירושו להשתמש בצורה נכונה באנרגיה שלי, לחשוב בצורה שמקדמת אותי ונותנת לי כנפיים ממקום של הערכה עצמית.

זה לא פשוט, כי ההרגלים של המחשבות שמרעילות אותנו כל הזמן נמצאים שם בראש. צריך לקבל את זה שהם ישנם ולתרגל חשיבה חיובית ריאלית. להתבונן על הדברים הנוספים שקיימים, דברים חיוביים יותר, שלמדנו והרווחנו...

כמו שלמדנו לשפוט ולהאשים את עצמינו, אנחנו יכולים ללמוד לאהוב את עצמינו ולקבל את עצמינו. פשוט אף אחד עד היום לא לימד אותנו את זה...

לסיכום: חשוב מאוד להבין שבכל כוס חצי ריקה יש תמיד גם חצי מלא ולכל מטבע יש 2 צדדים.
ומכאן פשוט לתרגל. לתרגל לחפש את חצי הכוס המלאה בכל דבר ודבר שקורה ולחפש איך נראה הצד השני של המטבע. כך נלמד להיות יותר שמחים, יותר זורמים, יותר מקבלים את עצמנו והכול יתחיל בלהיות מודעים למה שאנחנו חושבים.

שלקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

מודעות עצמית, חשיבה חיובית, הערכה עצמית, להיות שלם עם עצמי, לתרגל חשיבה חיובית