ראשי | אימון אישי | סופר נני הקוסמת, אצלכם בבית!

סופר נני הקוסמת, אצלכם בבית!

מהו סדר היום הטוב עבורכם ועבור ילדיכם? סופר נני הקוסמת, אצלכם בבית!

מכירים את הקוסמת מהטלוויזיה? זו שעושה קסמים? זאת שהופכת ילדים מופרעים וחסרי חינוך לילדי מופת שכל הורה מאחל לעצמו. עכשיו יש לכם הזדמנות להציץ מאחורי הקלעים ולהבין את הסוד.

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285460

הקוסמת יודעת שני כללים מאוד פשוטים. כל תוכניתה פועלת על פיהם. הסוד הוא פשוט. ילדים זקוקים לשני דברים בסיסיים אהבה וגבולות.
לכאורה שני דברים ברורים אך בטעותנו כי רבה אנו מתרגמים אהבה לנתינה ללא גבול, להגנת יתר, לוויתורים, סיפוק כל הצרכים ומיד.
כאשר ילד מקבל כל שברצונו הוא לא לומד לדחות סיפוקים, לחוות כשלון ולהתמודד עם החיים. הילד גדל לעולם של "מגיע לי". לומד לדרוש את רצונותיו תוך רמיסת כבוד האחר וכבוד הוריו ולמעשה הוא הופך למלך והוריו לנתיניו.

אהבה נכונה היא לתת בילד אמון ביכולותיו להכיר בו ולהוקיר אותו. לאהוב ולקבל אותו תוך אמונה שהוא יכול ומסוגל ללמוד להתפתח ולהצליח כמובן עפ"י יכולותיו וכשרונותיו.
הבסיס השני הוא גבולות. כדי שילד יגדל ויתפתח הוא צריך לגדול במרחב מוגן. מרחב מוגן הוא מקום, שמאפשר התפתחות ולמידה תוך התנסות בדברים חדשים בידיעה,שאתה מוגן ובטוח להתנסות, לחוות, להיכשל ולקבל תמיכה ובטחון.
המרחב המוגן מורכב מאהבה וגבולות.הגבולות תוחמים את הילד מציבים לו כללים ומסגרת ומגנים על הילד. ללא גבולות של מותר ואסור הילד אינו מרגיש מוגן. החוקים והגבולות משמשים למעשה כמו מתחם של בית שמירה על טריטוריה נפשית ולא רק פיזית.

באילו גבולות מדובר?
במאמר זה נעסוק בגבולות היום והמסגרת במאמר השני נעסוק בהצבת גבולות תוך התנהלות יומיומית.
גבולות של סדר יום ברור לדוגמא בבקר קמים מתארגנים למסגרות, חוזרים, אוכלים, מכינים שיעורים, שעת משחק, חוגים (אחד מספיק-חשוב יותר שילד יהיה במשחק חברתי, בהוצאת אנרגיה. במסגרות הם כבר מקבלים מידע, חשוב שיהיה להם גם זמן נפשי פנוי למשחק עצמאי ויצירתי) אחר כך התארגנות לילה עריכת טקס ברור של ארוחת ערב, מקלחת, שעת סיפור ושינה בשעה כתובה. תפקידו של הטקס להכניס את הילד לשגרה ומעניק לו ביטחון.
אחרי שהבנו מהם הגבולות נחזור לקוסמת ונראה מה היא עושה.

ראשית היא מגדירה את הכללים בבית של מ ותר ואסור. כדי לחזק זאת היא כותבת את זה כספר החוקים של הבית. לדוגמא בבית הזה מדברים בנחת, מדברים בשפה יפה, מכבדים את ההורים, מתנהגים בכבוד זה לזה (עדיף לכתוב בלשון חיובית ולא שלילית). עליכם לזכור, שגם אתם אמורים לכבד את החוקים שלכם אם לא צועקים אז גם אתם לא צועקים.

לאחר מכן היא מגדירה את סדר היום ואף כותבת את זה. בחלק של אהבה היא מתגמלת את קיום החוקים בפרסים נקודות וכו, כך הילד לומד לקבל תשומת לב חיובית למעשיו הטובים. בנוסף היא מאפשרת לכל הורה פעילות הורה ילד משותפת בחוויה של משחק, טיול, שעת סיפור וכל רעיון יצירתי במקום זה הוא נפלא. העיקר שיגרום חוויה מענגת להורה ולילד גם יחד.

עד כאן ההצצה מאחורי הקלעים וכעת ליישום.

דמיינו שנני הקוסמת אצלכם בבית. איזה חוקים של מותר ואסור היא היתה כותבת בספר החוקים שלכם? כתבו אותם.
מהו סדר היום הטוב עבורכם ועבור ילדיכם? פרטו שעת קימה שמאפשרת קימה רגועה ובנחת (בדרך כלל חצי שעה לפני השעה שאתם רגילים להעיר את הילדים תעשה את כל ההבדל) שעת יציאה מהבית המאפשרת עזיבה נינוחה מהבית ללא כעס ועצבים, פעילות כל היום לפי שיגרה מסוימת ובריאה שתאפשר גבול של מה עושים בזמן מסוים אך עדיין תאפשר מרחב של עשייה.
כתבו את סדר היום הזה ותלו במקום גלוי לעיני הילדים. קראו אותו ביחד עם הילדים הבהירו בצורה ברורה שאלו הכללים בבית. כאשר הכללים מופרים חזרו וקראו את הכללים ותגמלו את הילדים בהתאם.

דוגמא לסדר יום:

6.30 קמים-התארגנות ארוחת בקר
7.30 יציאה
צהריים
ארוחה
שעורי בית\ קריאה\ תרגול
משחק\ חברים.
19.00 ארוחת ערב\מקלחות \סיפור\ שינה-לפי גיל הילד.
זה לא קסם זה אפשרי בהצלחה

ליצירת קשר ופרטים מלאים על טלי גרברציק


לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285460




עוד באותו נושא:

טלי גרברציק