ראשי | רפואה משלימה | ראומטיזם ברפואה הסינית

ראומטיזם ברפואה הסינית

ראומטיזם ברפואה הסינית ראומטיזם ברפואה הסינית

דלקת פרקים ראומטואידית הנקראת גם ראומטואיד אטריטיס, מוגדרת ברפואה המערבית כמחלה רב מערכתית כרונית המאופיינת ע"י סינוביטיס במפרקים הפריפרים בד"כ.

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285800 שלוחה 300

 תהליך המחלה מתחיל בסינוביה וברוב המקרים מתפתחת מעורבות של הרס סחוס ועצם עד כדי יצירת דפורמציות במפרק. סיבת המחלה עפ"י הרפואה המערבית איננה ברורה אך מצויין שקיים אלמנט תורשתי או טריגר זיהומי הגורם להתפתחות המחלה.

רפואה סינית מתייחסת לראומטואיד ארטריטיס ולמחלות באופן כללי שונה, היא רואה אותן כחוסר איזון באיברים הפנימיים המתבטא בסימפטומים פיסיים ו/או ריגשים.
בשיטת הריפוי המסורתית שהונהגה בסין מזה 5000 שנה היא מניעתית ומטרתה לסייע בחיזוק ותמיכה יומיומיים וע"י כך למנוע מלכתחילה את היווצרות המחלה.
אך מה אנו עושים אם מגיע לקליניקה אדם המצוי כבר בחוסר איזון כזה והחולה במחלה ? אז לרפואה הסינית יש את הטיפול המקצועי והמסור לפתירת המצב.

גורמים למחלה עפ" הפילוסופיה הסינית
עפ"י הסינים כל דבר בטבע מתחלק לחמישה אלמנטים הנמצאים ביחסים סימביוטים של יצירה, תמיכה ותלות זה בזה, האלמנטים הם עץ, אש, אדמה, מתכת ומים. אלמנטים אלה המייצגים מצב והגדרה מתבטאים בגוף האדם ע"י האברים הפנימיים המתנהגים באותה יחסיות.

12 האיברים הללו מתוכם שישה אברי יין: לב, מעטפת הלב, כליות, כבד, טחול וריאות, ושישה אברי יאנג: מעי דק, שלפוחית שתן, קיבה, מעי גס,  כיס המרה, והמחמם משולש האחראי על זרימת הנוזלים, הם אלה שמצבם ישקף את רמת איזונו של האדם.

כמו חמשת האלמנטים בטבע האיברים פועלים במערכת יחסים בונה, מזינה ובעלת תלות הדדית והם כוללים בין שאר תפקידיהם את יצירת הדם והצ'י (אנרגיית החיים).
לפיכך, חוסר איזון באחד מאברים גורר אחריו את שאר האיברים ומתפתחת "מחלה".

דלקת המפרקים עפ"י הרפואה הסינית נקראת "סינדרום בי" ומיוחסת לתפקוד לקוי בשניים מאברי היין: הכבד והכליות. שני אברים אלה אחראים על בניית העצמות, הזנתם וגמישות הגוף והגידים (בין שאר תפקידיהם). איבר הכבד המייצג את אלמנט העץ, מכיל בגוף את העוצמה יוצר את גמישותם של הגידים והרצועות, הוא מוציא לפועל ושולט ברגש הכעס. כשהכבד בחוסר איזון נגרמים בין השאר סימפטומים של יובש וחוסר הזנה לגידים ושרירים, ונוצר מצב של נוקשות פיזית, נוקשות אף בהיבט הריגשי, דיכאון וכעס מודחק.

***מה הם הגורמים העיקריים לכבד להיות להיות בלתי מאוזן?
תזונה שומנית יתר על המידה, שתייה מרובה של אלכוהול, צריכה מרובה של תרופות, שינה מועטה וצבירת רגשות כעס, אלה הן הסיבות העיקריות.

הכליות מייצגות את אלמנט המים, הן עוזרות במשק המים ואחראיות בגוף על אנרגיית החיים. הן אוגרות בתוכן את תמצית החומר הגנטי הנקרא ג'ינג, חומר זה מהווה עוגן לגוף ועוזר ביצירת עמוד השדרה, העצמות והמוח. בהיבט הריגשי הכליות אוגרות בתוכן את כוח הרצון. כליות בלתי מאוזנות יוצרות בין השאר סימפטומים של בצקות, דלקות והתדלדלות העצם, ומבחינה רגשית פחד, חוסר חשק לחיים ונטייה להתכנסות.

***מה הם הגורמים העיקריים לכליות להיות בלתי מאוזנות?
שתיית מים מועטה, תזונה יומיומית לקויה, שינה מועטה, יחסי מין בתדירות גבוהה מדי, טראומה, רגשות פחד לאורך זמן.

הטיפול ברפואה סינית
הריפוי הסיני במחלות ראומטיות הינו נפוץ ומהווה תמיכה לאיזון הגוף והנפש כאחד. לקבלת תוצאות טובות על המטופל להחליט כי במקביל לטיפולים המשלימים הוא מבצע שינוי
גם באורח חייו. שינוי זה מותאם אישית על ידי הרופא הסיני וכולל תזונה, פעילות ספורטיבית, שעות שינה ותשומת לב לעשיית דברים התורמים למצב רוח אופטימי וחיוניות.

***הכוונת תזונה כללית לסובלים מדלקת ראומטית:
• הימנעות מצריכת "3 הלבנים": קמח, סוכר ומוצרי חלב. הימנעות זו חשובה מאוד על מנת לעצור את התפתחות הדלקת עצמה המצויה במפרקים.
• הימנעות מצריכת אלכוהול. - מזון מהחי. - מזון מעובד ומשומר.
• צריכת מזונות לניקוי הגוף: מוצרי שיפון, דגנים מלאים, סלרי, פטרוזיליה, דלעת, נבטי אלפלפה, מש, פטריות, צנון, תאנים, לימון, פאפיה, תה ירוק וצריכה יומיומית של פירות וירקות.
צריכת מזונות עשירי סידן: מוצרי סויה, סרדינים, פטרוזיליה, ערמונים.

* על מטופל להתמיד בפעילות ספורטיבית כגון: הליכה, שחיה, יוגה, צ'י קונג וטאי צ'י. פעילות זו עוזרת לזרימה תקינה של הדם והאנרגיה ושומרת על מזג רגוע

 במקביל לשינוי אורח החיים וההמלצות, על המטופל להגיע למפגשי הריפוי בתדירות של 1-2 בשבוע, בהתאמה אישית, הכוללים טיפול בשתי השיטות העיקריות ברפואה הסינית דיקור וצמחי מרפא. דרך כלל הרופא הסיני מתמחה בעוד שיטות כגון שיטות מגע בשיאצו, טווינא או רפלקסולוגיה, שילוב זה עם הטיפול הוא מומלץ מאוד ונותן לגוף הבטי איזון מכיוונים שונים התורמים לתוצאות טובות ומהירות יותר.

במפגש הריפוי השימוש במחטים סיניות מתבצע על גבי מרידיאנים (ערוצי אנרגיה של האיברים הפנימיים) בנקודות המיוחדות לכך. המחטים מוכנסות לגוף בין השרירים במקום מרווח ללא כלי דם ונשארות כ-28 דקות (זמן סיבוב אחד של אנרגית הגוף). הדיקור נעשה במחטים דקיקות, סטריליות וחד פעמיות, הוא מלווה בהרגשה נעימה של זרמים או חום מתפשט, המעידים על תחושת הצ'י (אנרגיית החיים).

צמחי המרפא הם תערובת המגיעה באבקה, תה או כמוסות ונלקחים 2-3 פעמים ביום במינון של כ-3 גרם לכל פעם. פעילותם דומה לפעילות הנקודות בגוף ושימוש בהם נותן גיבוי ותמיכה יומיומיים לתהליך הריפוי. בדרך כלל הרופא הסיני מאבחן את המצב ונותן למטופל מרשם לצמחים הנרכשים בבתי מרקחת מיוחדים. יש רופאים סינים הרוקחים את הצמחים בעצמם.

שתי צורות הריפוי, דיקור וצמחי מרפא, מסייעות לגוף בחזרה לאיזון תוך מבט וטיפול בשורש הבעיה, וכן פתירת הסימפטומים הקיימים. רוב המטופלים זקוקים לייבוש והתמרת הדלקת לנוזלים המתנקזים בטיפול דרך השתן והזיעה, לחיזוק האיברים ועזרה בהנעה והתמרה של המזון, כמו כן להזנה של השרירים, הגידים והמפרקים, חיזוק העצמות וריכוך דפורמציות וגושים שנוצרו, קיימים אף צמחים העוזרים בבניית הסחוס מחדש.

לסיכום
הרפואה הסינית רואה את המחלה הראומטית כחוסר איזון באבר הכבד והכליות הנגרמים מאורח חיים בעל תזונה ושינה לקויים.
הטיפול הינו רב מערכתי וכולל שינוי באורח חיי המטופל, בתזונתו, והכנסת שעות פעילות ספורטיבית ופעילות מהנה.
טיפול זה בעל יכולת טובה בהורדת התסמינים המלווים באופן משמעותי, בייחוד מורגשת הקלה בכאבים ועולה הרגשת החיוניות הכללית.

מכיוון שהרפואה הסינית רואה בראש ובראשונה את הצורך לאזן ולחזק את הגוף, קיים לטיפול זה ערך מוסף רב בתרומתו לאיכות חיים טובה בטווח הארוך. שוות לנסות!

ליצירת קשר ופרטים נוספים על אורלי ונגר

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285800 שלוחה 300




עוד באותו נושא:

רפואה סינית, דלקת, אורלי ונגר