ראשי | רפואה משלימה | הרזיה ואירידיולוגיה

הרזיה ואירידיולוגיה

הרזיה ואירידיולוגיה הרזיה ואירידיולוגיה

הרזיה עפ"י אבחון בקשתית העין אינה עוד דיאטה. השיטה שאציע כאן אינה שיטת הרזיה, אלא שיטת הבראה טבעית, המבוססת על התכונות האישיות של האדם, המשתקפות בקשתית העין והן יחודיות לו

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285418

כמעט 100 שנה ששוק הדיאטות מוצף בתכניות הרזייה שונות ומגוונות, פטנטים של צירופים, של חלבונים, של פחמימות, של הפרדות, של ספירת קלוריות של ללא שומנים ועוד ועוד. אבל בסופו של דבר האוכלוסיה העולמית רק ממשיכה להשמין. דיאטות הרזיה הן ענין אופנתי ובד"כ החידושים מושכים את אלו שנכשלו בדיאטות רבות ומחפשים את הדיאטה האחת והיחידה, זו האולטימטיבית, שתעזור להם לנצח בקרב האבוד.

אבל, דיאטות בסופו של דבר משמינות.
מעבר לנזקים הפיסיים החמורים כשלעצמם, ההשמנה מלווה בד"כ גם בדימוי עצמי נמוך ולעיתים ממש בהפליה. מחקרים הוכיחו שההשמנה פוגעת במעמד הכלכלי ובאפשרות להתקדם במקום העבודה, ביכולת ההסתגלות, בזוגיות ובמעמד החברתי.

ולעיתים, ובד"כ אצל נשים, המצב הגופני טוב ואין השמנה לפי הטבלאות הרפואיות, אבל יש השמנה "בראש" - השלושה או חמישה ק"ג הנוספים גורמים לדכדוך, חוסר חשק לפעילות חברתית, דימוי עצמי נמוך וחוסר מוטיבציה או רגשות אשם, כעס פנימי, עצב מודחק ועוד. האשה נכנסת לסחרור שיכול להמשך עשרות שנים.

אז איך יוצאים מזה? איך מגיעים למשקל הנכון לי? מה עושים עם התאווה לפחמימות? התשוקה למתוק? הרגשת המחסור? הצורך הכמויות גדולות של מזון? הקנאה ב"רזים"? מה יחליף את הפיצוי שנותן האוכל? 

איך עושים שינוי אמיתי? המפתח במפת העין.  זהו המפתח האישי.
ד"ר וון פזקלי, רופא הונגרי, גילה בשנת 1861 את תורת קשתית העין (אירידיולוגיה= יוונית). הוא הבחין בנקודה שחורה בקשתית העין של ינשוף, שאחת מכנפיו נשברה. בתהליך הריפוי הבחין שינוי בנקודה השחורה: היא כוסתה דוק לבן והוקפה בשוליים לבנים. אבחנתו קיבלה אישוש כאשר גילה את היווצרותן של רקמות חיבור דלקתיות באזורי שבר. כרופא בבית חולים, החל פזקלי לצפות בעיניהם של חולים לפני ואחרי ניתוחים וגילה שבכל ניתוח כירורגי הופיעו כתמים שחורים בקשתית באזור הרקמה הנגועה - כשכל סימן חדש בקשתית מייצג איברים ורקמות פגועים בגוף. בהתאם, החל פזקלי ליצור תרשים של הקשתית שבו קיבלו כל איבר ומערכת מיקום משלהם בתוכה. תלמידיו המשיכו במחקרו ובמהלך השנים הבאות הקשתית מופתה בצורה מדוייקת ואיפשרה איבחון של האדם.

אבל, התורה לא נקלטה כתורת אבחון ברפואה הקונבנציונאלית, הגם שמקורה משם. כיום נעשה בה שימוש בעיקר בעולם הרפואה הטבעית.

בקשתית העין ניתן לקרוא את מפת האדם: נטיות תורשתיות, חולשות מולדות, חולשות נרכשות, רמת החסינות של האדם מפני מחלות, כישורים מנטאליים כגון: זיכרון, דיבור, חמשת החושים, כושר פיזי, סוג האישיות: אופטימית, פסימית, אדישה, חברתית, מלנכולית, עצבנית, רגישה.

הקשתית היא החלק הצבעוני של העין הנמצא מאחורי הקרנית. בוחנים בין היתר את מבנה הסיבים, צפיפותם, פתחים, קוים, חוטים, נקודות שחורות, סימנים חומים ועוד ועוד. הקשתית היא מפת האדם ומי שמאבחן באירידולוגיה עובד עם מפת קשתית העין. 

לעיתים הממצאים הרפואיים אינם מראים סיבה למחלה. למשל, הגיע אלי אדם עם פצעים בלתי מוסברים על פני הגב העליון. לא נמצאו ממצאים רפואיים והתרופות שקיבל לא סייעו לריפוי. באבחון אירידיולוגי ראיתי מערכת עיכול עצלה ועצב רב. התכנית הטיפולית עבורו כללה ניקוי פיסי באמצעות תזונה טבעונית על פני חודש ימים וכן עבודה על הרבדים האנרגטיים והנפשיים באמצעות עבודת איזון גוף – נפש, פרחי באך, אבני מרפא (קריסטלים) ורפלקסולוגיה. לאחר כ- 3 חודשים נעלמו הפצעונים. המטופל עבר שינוי מהותי בהתייחסותו למזון ותזונה ולמקור העצב שבתוכו. המטופל חזר לתזונה רגילה, אך מאוזנת ובריאה.

תהליך ההבראה מתרחש על סמך המימצאים שאובחנו בקשתית. הגישה שאני מציעה היא הגישה ההוליסטית הרואה את האדם על כל רבדיו: גוף, נפש, שכל ורוח. התאמה של  תזונה טבעית (לאו דוקא טבעונית או צמחונית) עם צמחי מרפא ותוספי מזון בשילוב עבודת  איזון גוף- נפש, לפי צרכי האדם המשתקפים בקשתית העין, תסייע לו לעשות הבראה ולהגיע למשקל המתאים לו, מכל הבחינות: הרגש, הגוף, השכל והרוח.

האבחון האירידיולוגי מאפשר ללמוד על המטופל ולהתאים לו תכנית טיפולית כמו כפפה ליד: תכנית טיפולית תומכת ותכנית טיפולית מחזקת.
התכנית התומכת מנחה את האדם איך, מתי וכמה אוכלים תוך תמיכה ברבדים נוספים המשתתפים בתהליך הרזיה: הרובד הנפשי, השכלי והאנרגטי.
התכנית המחזקת מתייחסת לאלמנטים החלשים אצל האדם הן במערכות הגוף השונות והן ברבדים הרגשיים והשכליים המשתתפים בתהליך.
השילוב של כל אלו מסייע לאדם לעשות שינוי אמיתי.

הגיעה אלי ס.ת. שהייתה בתהליכי פרידה מבן זוגה ורצתה להוריד במשקל 7 ק"ג. ס. סבלה ממתח רב במערכת העיכול ושרירי השלד שהתבטאו בחישורים על פני סיבי הקשתית. כמו כן סבלה מתת חומציות בקיבה שהשפיעה על יכולת עיכול המזון והתבטא בעיגול כהה באזור הקיבה שבקשתית. ברמה ההוליסטית, תת פעילות של הקיבה משקפת קושי של האדם לעכל את מאורעות החיים. ולכן בנוסף לתפריט מתאים, הותאמו לה צמחי מרפא המחזקים את מערכת העיכול ומערכת העצבים ופרחי באך המאפשרים לה להכיל את המעברים בהם היא נתונה. ס.ת. רזתה 6 ק"ג במשך 11 שבועות, העיכול השתפר ומראה עור הפנים היה קורן יותר. טיפול במערכת העיכול מאפשר פינוי טוב יותר של רעלנים מהגוף ובכך חוסנו של הגוף משתפר ועור הגוף זוהר יותר. הדימוי העצמי השתפר וס. אהבה את עצמה כפי שהיא ולא רצתה לרדת יותר במשקל. מהבחינה הרפואית לא היה צורך בירידה נוספת במשקל.

מאחר והטיפול הנטורופתי על בסיס אבחון אירידולוגי נוגע באדם עצמו, ברגישויותיו, יכולותיו וחסריו, ההרזיה תהיה מאד ממוקדת ותשיג תוצאות טובות תוך זמן קצר ולטווח ארוך. השינוי אינו רק במשקל אלא במפה האישית של האדם על כל רבדיו: פסי, אנרגטי, רגשי ושכלי. השינוי יתבטא במפת הקשתית. אשפר לומר שיהיה שינוי במפתח. כתוצאה מהטיפול האדם יקבל מפץתח חדש לחיים- מפתח אותו עיצב באמצעות תכונותיו הטבועות.

התהליך מתאים לכל אדם מאחר והוא מותאם באופן ספציפי,  מעין "חליפה" אישית.
התהליך אינו ארוך מאחר והוא מתמקד בנתוני האדם ונותן מענה מחזק לחולשות ומאפשר התמודדות טובה עם תהליך ההרזיה ולמעשה המדובר הוא בתהליך הבראה טבעית שבצידו הרזיה. 

במרפאה ניתן לעבור תהליך ממוקד של 12 מפגשים הכוללים אבחון באיריס העין, התאמת תפריט תזונתי אישי ולעיתים תפריט ניקוי רעלים. במהלך התהליך האדם לומד לחיות בריא, לאהוב את עצמו כפי שהוא ועובר הבראה בכל הרמות. כל אחד בקצב שלו ועל פי מצבו באותה העת. במקרים מסוימים יש צורך בתכנית ארוכה יותר שמורכבת מ- 12 שלבים נוספים, ממוקדי מטרה= הבראה טבעית שבצידה הרזיה.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על מירה כהן שטרקמן נטורופתית N.D ,R.Na

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285418




עוד באותו נושא:

רפואה משלימה, פרחי באך, רפואה טבעית, ירידה במשקל, הרזיה, אירידיולוגיה, איזון גוף נפש, מירה כהן שטרקמן