ראשי | רפואה משלימה | טווינה ושיאצו - מה ההבדל?

טווינה ושיאצו - מה ההבדל?

טווינה ושיאצו - מה ההבדל? טווינה ושיאצו - מה ההבדל?

הטווינא והשיאצו הן שתי שיטות מגע ידניות יעילות מאוד. בשונה ממסאז', בטווינא ובשיאצו המטופל נותר לבוש, המגע נעשה על סמך האבחון ומתמקד באזורים ובבעיות ספציפיות, לכן אלו שיטות טיפוליות שביכולתן לרפא

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285800 שלוחה 348

העיקרון המנחה של הרפואה הסינית הוא איזון. הסינים מיפו את גוף האדם ברשת מסועפת של ערוצי אנרגיה שנקראים מרידיאנים. כאשר האנרגיה במרידיאנים זורמת ללא הפרעה וכל המערכות פועלות בהרמוניה - האדם בריא, ואילו אדם חולה מוגדר כמישהו שיצא מאיזון. הטיפול הסיני הוא טבעי, ומנצל את הכוחות המצויים בגוף ואת יכולתו לרפא את עצמו, או בשפה המקצועית – לאזן את עצמו.

המטפל נתפס כאמצעי בלבד, כלי בדרך לריפוי - בעל ידע תיאורטי רחב באנטומיה, בסימפטומים ובסינדרומים, בתסמונות ובמחלות, ובשיטות האיזון של הרפואה הסינית. המטפל אינו מעביר מהאנרגיה שלו, אלא משתמש ביכולותיו כדי להשפיע על האנרגיה של המטופל ולהניע אותה.

הן בשיאצו והן בטווינא, הטיפול מתבצע לאורך המרידיאנים ובלחיצה על נקודות מסוימות על גבי המרידיאן והמטרה היא גם לנייד ולהזרים אנרגיה ממרידיאן אחד למרידיאן אחר, לפי הצורך.

טווינא ושיאצו פועלים על פי אותה אבחנה סינית ויכולים להיות גם כלי עזר משמעותי ומשלים לטיפול בדיקור: הטיפול במגע מכין את המרידיאנים ופותח את נקודות האנרגיה שעליהם לאפקט הטיפולי של המחט.

לאחר האבחון מתחיל תהליך הטיפול. במצבים של עודף אנרגיה צריך לפזר את העודפים, במצבי חסר יש לחזק. כשישנה תקיעות אנרגטית צריך להניע, חסימות יש לפתוח. חום פנימי צריך לקרר וכשיש קור, על פי ההגדרה הסינית, צריך לחמם.

ישנן טכניקות שונות ליישם מערכת איזונים זו. הטווינא והשיאצו הן שתי שיטות מגע ידניות יעילות מאוד. בשונה ממסאז', בטווינא ובשיאצו המטופל נותר לבוש, המגע נעשה על סמך האבחון ומתמקד באזורים ובבעיות ספציפיות, לכן אלו שיטות טיפוליות שביכולתן לרפא.

הטווינא והשיאצו קשורות זו בזו ומשלימות זו את זו. הטווינא היא טכניקה סינית והשיאצו התפתחה ביפן. למעשה, היפנים השתמשו בעקרונות הטיפול הידני הסיני ומתוכו יצרו את השיאצו.

הטווינא אם כן עתיקה יותר ובכתבים מייחסים לה היסטוריה של למעלה מ 3000 שנה. פירוש המילה הסינית טווי-נא הוא תפיסה-משיכה. מספר אסכולות הטיפול שווה למספר בתי הספר לרפואה שהתמחו בשיטה ברחבי סין. בטווינא משתמשים במניפולציות ידניות שונות כדי להביא לזרימה חלקה של אנרגיה: גלגול, שפשוף, מתיחה, לחץ אצבע בנקודה מסוימת ועוד. השיטה מתוארת במערב כ'פיזיותרפיה סינית' ומתאימה מאוד לכאבים אקוטים וכרונים. זוהי טכניקה מהירה ודינאמית שפועלת ברמת העור, השריר, הגידים והרצועות ומתאימה למצבי עודף – בעיות במפרקים, שרירים תפוסים, דלקות, מרפק טניס, כתף קפואה, כאבי גב וכדומה.

בטיפול בשיאצו מפעילים לחיצות ארוכות ועמוקות בכף יד פתוחה או לחיצה ממוקדת באמצעות האגודל, מכאן גם פירוש השם שי-אצו – אצבע לחץ. שיאצו מתאים יותר למצבי חסר גופניים וגם נפשיים – צורך בחיזוק אנרגיה, עייפות, חולשה, כאבי ראש, מצב רוח שפוף, דיכאון, אוסטאופורוזיס, פיברומיאלגיה ועוד. הלחיצה המתונה משפיעה על מערכת העצבים והטיפול מרגיע מאוד. גם בשיאצו ישנן אסכולות שונות שפותחו על ידי מאסטרים שונים במהלך השנים.

מטפל שמומחה בשתי הטכניקות ישלב את שתיהן על פי האבחנה של עודף וחסר.
 
ליצירת קשר ופרטים נוספים על אייל חסיד

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285800 שלוחה 348




עוד באותו נושא:

רפואה סינית, שיאצו, טווינה, רפואה אלטרנטיבלית, פיזיותרפיה סינית, שרירים תפוסים, אייל חסיד