ראשי | רוחניות | צ'י קונג באביב

צ'י קונג באביב

צ'י קונג באביב צ'י קונג באביב

תרגילי צ׳י קונג בעונת האביב מאפשרים לנו התחדשות אנרגטית – איך מחדשים את מאגרי האנרגיה בגוף

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285953

העצמה אנרגטית חשובה לגוף ולנפש כאשר תרגול צי' קונג נותן לנו את הכלים הנכונים לעשות זאת בדרך קלה ונכונה. באביב הטבע מגיח מן המעמקים, השמים והארץ נולדים מחדש. זהו זמן יצירת האהבה. צמיחה והתחלות חדשות מניעות עצמן בטבעיות רכה. הזכרי והנקבי מביעים את מלוא היצירתיות שלהם. אנחנו חווים את מלוא התפרצות הפריחה והאקסטזה שבטבע. ריח הפריחה משכר את החושים, הצבעים מניעים את העיניים לכל כוון על מנת למשאוף את כל צורות ההתחדשות בעוצמתם. בעלי החיים בלוא תנופתם נעים לקראת הזיווג המושלם להם. ביטויי האהבה נעים בתנועת פיתול וספיראלה בין הזכרי והנקבי..

בעונה זו מקבלים הכול כפי שהוא נברא. התעוררות הפליאה בהבעת ההשלמה שבטבע, מוצאת לה את ביטויי האהבה בתוכנו. כוח הנערות והיצירתיות מוצא את דרכו לביטויים חיצוניים. הרצון לצאת ולחוות את המוסיקה האינסופית של חושים נלהבים.

האביב ברפואה הסינית, משתקף כזמן הנעורים. הלוחם להשגה ולגילוי האישי. זה הזמן לצאת החוצה ולחוות את החיכוך. זה הזמן להסתכן, לשנות גישה ולהביע. תהליך הלמידה היא דרך התנועה. כמו הנוער המתמרד על מנת למצוא את המקום האישי המאוזן, המשתנה. בחורף, מתוך השינה, האזנה, וההזנה מיקדנו את התודעה אל הכוונה בגילויים. הכרת תבניות חשיבה ואמונות שאנו בוחרים לנוע באמצעותן ומכאן לתכנן שינוי בתנועה. האביב הוא התנועה – הביצוע. הלמידה היא אהבה עצמית (קבלת הילד שבתוכנו)... יש לפצות ולא להרוג. לתת ולא לגזול. להעריך ולא להעניש. התנועה היא לפזר את הרוח ולווסת את הצ'י - הנשימה.

איך נחזק את הצ'י?
בחורף התחממנו ע"י תנורים, בגדים חמים ואוכל חם. באביב אנחנו פושטים את תנועת החום. כתוצאה מכך באביב, עלול עודף חום לגרום לסחרחורת, חולשת ארבעת הגפיים, תחושה של יובש וצמא רב. באכילה רצוי להפחית את השימוש בטעם החמוץ ולהגדיל את הטעם המתוק (חיזוק יסוד האדמה). חשוב בעונה זו לעזור לאנרגיה להשתחרר מן החסימות ולזרום בחופשיות בגוף ולכן רצוי להתבונן אל נופים רחבי אופקים ולא עמוסים בפרטים. תנועת העץ היא דימוי לכבד האדם. הכבד מתואר כאלוף צבא בגוף האדם והוא משולב בתנועת האנרגיה הפנים גופית – דם והחוץ גופית – מערכת הגנה חיסונית.
• שתיית מים פושרים תרגיע את מערכת העצבים.
• אכילה של עלים ירוקים תעורר את הכבד ליצירתיות מועילה. עלי סרפד, עלי כובע הנזיר, רוקט, חסה, עלי חובזה. הטבע מגיש שפע של ירוק...ועוד....
• הליכת זן צ'י קונג תעורר את המודעות לשקט נפשי.
 
תרגילי צ'י קונג לעונת האביב
התרגילים הרצויים לעונת האביב הם תרגילי פיתול ,שתפקידם לשחרר מתח מן הגידים והרצועות , ולאפשר למערכת לחוות גמישות (גמישות פיסית וגמישות מנטאלית) וכמו כן תרגילי מתיחה להארכת הרצועות בגוף. (תרגילי מתיחה מסוימים מפתחים את העין השלישית ופותחים את 100 המפגשים בקדקוד, שמאפשרים לנו את חווית השלם, לעונה זו).
התנועה- פיתול שתביא הסתעפות ויצירת ענפים. כמו כן צורת ספיראלה שתעניק רכות בתנועה.
מטרה- גמישות רצועות וגידים, הרגעת כעסים (אפשר לתרגל בישיבה על כסא או בעמידת מוצא)
- בחרו מצב נוח: ישיבה על כסא, גב רך וזקוף, כפות רגליים שעונות על הרצפה (רצוי יחפים), ברכיים נחות.
- עמידת מוצא של הצ'י קונג: כפות רגלים קו ישר כמו על פסי רכבת (בוהן קטנה ועקב). גב רך ונינוח, ברכיים במצב של הרפיה (כפוף קל), זרועות בצדי הגוף.

הנחית תרגול צ'י קונג:
- נשמו נשימות עמוקות לכוון הדנטין, מעט מתחת לטבור. עם כל שאיפה ונשיפה הרגיעו את איברי גופכם. תנו פקודה לגופכם להרפות לוותר. תנו תשומת לב פנימית להרפיית שרירי השוקיים, הירכיים ולשריר המעובה (הישבן).
- הרימו את הידיים לכוון צדי המותניים, כשכפות הידיים מונחות כלפי השמים. שאפו פנימה ובמקביל, פתחו את החלק הקדמי של גופכם (בטן, בית חזה), המרפקים נפתחים כלפי אחור. חזרו על התרגיל  9 פעמים נוספות.
- יד שמאל צמודה אל צדי חגורת המותניים. יד ימין מתהפכת ופונה קדימה לפנים בתנוחה של דחיפה, האגן פונה שמאלה. היו ערים לפיתול הרך שמתרחש בגב. כף יד מתהפכת כלפי האדמה וחוזרת חזרה אל חגורת המותנים.
- יד ימין כף יד כלפי השמים, מתהפכת, פונה לפנים מול בית החזה, אגן פונה ימינה, תנועת דחיפה, הפוך , חזרה אל נקודת ההתחלה. חזרו על התרגיל 9 פעמים , כל יד לסירוגין.
המלצות: רצוי להתאמן על מעברי האגן מצד לצד לפני שממשיכים בתרגיל. רצוי להתבונן עם התרגיל על מעברי התנועה (ריכוך וזיכוך העיניים).

מאחלת לכולנו תרגול מהנה לתועלת בריאות שלמה ואיזון.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על פנינה מתוק.

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285953




עוד באותו נושא:

פנינה מתוק, העצמה אנרגטית, צי' קונג, צ'י קונג תרגילים, מה זה צ'י קונג, צ'י קונג רפואי