ראשי | נומרולוגיה | אמונות טפלות והמספר -13

אמונות טפלות והמספר -13

האימה מפני המספר 13 אינה נחלתם של ימי שישי דווקא והיא מושרשת גם בחיי היומיום. אמונות טפלות והמספר -13

ישנה אמונה חזקה ברחבי העולם כי המספר 13 הינו מספר בעל אנרגיות שליליות ומסוכנות במיוחד

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

דמיינו לכם יום בו אוניות לא עוזבות את הנמל, מחזרים לא חולמים להציע נישואין, אנשי עסקים לא פוצחים במיזמים חדשים, עקרות בית לא מחליפות מצעים, נוודים מתרחקים ממסעות, הרפתקנים מעדיפים לשבת בבית, ספורטאי אקסטרים מורידים את רף הסיכונים, מביני דבר לא גוזזים את שיערם או את ציפורניהם, נושאי משא ומתן לא חותמים על חוזים, ו- 20 מיליון אמריקאים נמנעים מלהגיע למקום עבודתם ומסתגרים בבתיהם.

אברא קדברא
לא, זה לא אפוקליפסה עכשיו ! גם לא יום הדין ! זה יום שישי ה – 13 בחודש שהפחד מפניו זכה במונח הפסיכיאטרי 'פארא-סקווי-דקא-טריא-פוביה' = Para-skevi-deka-tria-phobia = friggatriskaidekaphobia = triskaidekaphobia שכולם מסתיימים במונח פוביה = phobia = בעת = פחד נורא, וכולם באים להורות על חרדה לא רציונאלית מפני ימי שישי ו/או מפני המספר 13, בעיקר מפני השילוב הקטלני לפיו ה – 13 בחודש נופל על היום השישי בשבוע טפו-טפו-טפו וגם חמסה-חמסה-חמסה.

ימי שישי וה – 13 בחודש
מקורה של אמונה טפלה זו לוטה בערפל, אבל קיימות מספר גרסאות שהמנצחת בהן היא זו שמשחזרת את מה שמכונה 'הסעודה האחרונה' [אירוע שהתקיים ביום שישי והסתיים בבכי] שמשתתפיה היו ישו ו – 12 שליחיו, יחד 13. גרסה נוספת ממשיכה לאחוז בישו וקובעת את יום שישי כמועד צליבתו.

טרגדיה מתחרה התרחשה כ – 1300 שנים לאחר האירועים דנן [ליתר דיוק ביום שישי ה – 13 באוקטובר 1307] עת המלך הצרפתי פיליפ הורה לערוך טבח במסדר אביריי הטמפלרים שכונו גם אביריי היכל שלמה, וממש מעבר לתעלת למאנש, באנגליה השכנה, נהגו לתלות את העבריינים בימי שישי בשבוע, והם [העבריינים] פסעו אל גרדום שהובילו אליו [ניחשתם נכון] 13 מדרגות.

עוד קצת הפחדות
האימה מפני המספר 13 אינה נחלתם של ימי שישי דווקא והיא מושרשת גם בחיי היומיום, לדוגמה: במלונות ובגורדי שחקים רבים לא תמצאו קומה שמספרה 13, וממילא לא חדרים שמתחילים במספר זה או מעליות שהמספר 13 מתנוסס על לוח הבקרה שלהן. בערים רבות אין רחובות או שדרות שנושאים את המספר 13. אנשים רבים לא יישבו לשולחן סביבו מסבים 13 סועדים, כמו גם לא ייסגרו ספר בעמודו ה – 13 ולא ילונו בדירה בה ישנות 13 נפשות, אלא אם אחת מהן תתנדב להישאר ערה.

סיבות משוערות לאטרף
שורשיי החשש מפני המספר 13 אפופים מסתורין לא פחות גדול מזה האופף את החרדה מפני ימי שישי, אך גם כאן רב הנסתר על הגלוי.
מכל מקום, נראה כי המספר 13 הוא מעין תהום פעורה מעבר למספר 12 שמייצג שלמות: 12 הם חודשי השנה, 12 הם שבטי ישראל, ו- 12 הם שליחיו של ישו. המספר 12 זכה בכבוד גדול ובכינוי רווח משלו והוא 'תריסר', ואילו המספר 13 הפך לשם נרדף למזל ביש שמתגורר בשוליה של אותה שלמות שמיוצגת על ידי המספר 12.
זאת ועוד, אם חוצים לשניים את הגימטריה של השם המפורש [ה.ו.י.ה]  שעולה למספר 26, מתקבל המספר השטני 13.
טכס מאגי תובע את שיתופן של 13 מכשפות, ושמו של הקלף ה – 13 בחפיסת טארוט הוא 'מוות', שלגמרי לא במקרה מסמל התחדשות ולא מוות – אבל לכו תסבירו את זה למאמינים.

יהדות  - תמיד אנחנו חייבים להיות יוצאי דופן!
היהדות מסתדרת היטב עם המספר 12 כמו גם עם המספר 13: שנה עברית חייבת להכיל מספר שלם של מחזורי ירח, לפיכך שנה פשוטה נמשכת 12 חודשים ואילו שנה מעוברת נמשכת 13 חודשים. נערה נכנסת למצוות בגיל 12, בעוד אשר נער עושה כן בגיל 13. 13 הם עיקרי האמונה שקבע הרמב"ם. 13 הן מידות הרחמים. 13 ענני כבוד הלכו עם בני ישראל במדבר. 13 הן המידות בהן נדרשת התורה. 13 שופרות היו בבית המקדש, וכמספר זה גם שולחנות, פרוכות והשתחוויות. בעת עצירת גשמים נהגו לגזור על הציבור 13 תעניות ויש מובאות נוספות המאדירות את ערכו של המספר 13.

אז מה נאמר לסיכום.... איש איש באמונתו יחיה. מי שמאמין בגורל וביעוד שלו יוכל לנהוג לפי אמונתו אבל הכי חשוב: היזהרו מאנרגיות שליליות והזמינו לעצמכם אנרגיות חיוביות – בכל השנה!

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

עדיין אין תגיות נושא למאמר זה