ראשי | נומרולוגיה | אמונות טפלות

אמונות טפלות

הרומאים שייכו את הספרה 13 למוות. אמונות טפלות

בין האמונות הטפלות הנפוצות ביותר בעולם בולטות שתיים: הפחד מפני הספרה- 13 ו-"פריגאפוביה" – הפחד מפני יום שישי.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

לכל אחד ואחת מאיתנו קיימת אמונה טפלה בה הוא מאמין. גם אלה שאינם מאמינים כלל בכל תורת המיסטיקה, הרוחניות ובאמונות טפלות, כאשר רואים חתול שחור הם מייד חושבים על דבר רע או יורקים שלוש יריקות קצרות לצד ימין וכדומה. לאלה שאינם מאמינים נאמר שאלה שמאמינים רואים כל יום הוכחות כיצד נמנע אסון או כיצד קמע/עזרה רוחנית/ברכה ממקובל ידוע הצילה אותם ממקרים שונים.

בין האמונות הטפלות הנפוצות ביותר בעולם בולטות שתיים בעלות שמות יווניים ארוכים ומוזרים: "טריסקאידקאפוביה" – הפחד מפני הספרה – 13 ו – "פריגאפוביה" – הפחד מפני יום שישי.

האמונות אומרות:
1. אם 13 איש יושבים יחד לסעודה כולם ימותו תוך שנה.
2. אם שמו של אדם מורכב מ 13 אותיות, הוא יזכה במזל שטני.
3. לעולם אין להחליף מצעים ביום שישי הדבר יביא לאדם חלומות רעים.
4. אין להתחיל בטיולים, בהפלגות או לעבור דירה ביום שישי, הדבר יביא למזל רע.
5. אם מקצצים ציפורניים ביום שישי – יבוא צער.
6. ילד, שנולד ביום שישי גורלו נחרץ להיות חסר מזל.
7. לחזר או להתחתן ביום שישי, הנו מעשה טיפשי
8. בהרבה ערים אין רחוב או שדרה, שמספרה 13.
9. בית מספר 13 נחשב לחסר מזל.
10. בהרבה בתים או בתי מלון, הקומה ה - 13 כלל אינה מופיעה.
אפשר לומר, שהמוניטין הרע שיצא ליום שישי מקורו עוד משחר ההיסטוריה, מימי גן-עדן, נראה שחווה פיתתה את אדם לאכול מהפרי האסור ביום שישי. אדם נגס בתפוח והשאר ידוע…. הגליה מגן עדן ! המסורת ממשיכה ומספרת, שהמבול החל ביום שישי. סיפור מגדל בבל היה ביום שישי וביום שישי אף נהרס בית המקדש הראשון.

הספרה 13 בתרבויות עתיקות:
הספרה 13 הייתה ספרה מבשרת רעות אף במיתולוגיה הפגנית הנורדית. האגדה מספרת, ש"לוקי" אחד מהאלים המרושעים ביותר, הגיע בלא הזמנה למסיבה, שנערכה לכבודם של – 12 אלים, באולם "וואלחאלה", אולם השמחות של האלים. במריבה שפרצה במקום הוא גרם למותו של "בלדור", אל האור, השמחה והפיוס.

ההינדואים והויקינגים האמינו, שאין לאגד 13 איש יחד ולהוכחת הדבר המסורת מספרת בהמשך גם על נוכחותם של 13 איש "בסעודה האחרונה" של ישו, הסעודה, שלאחריה צלבו את ישו.
למותר לציין – את ישו צלבו ביום שישי !
למרות הפחד הפרימיטיבי הקדמון מהספרה 13, הרי תרבויות עתיקות אחרות לא היו מאוימות על ידי ספרה זו.

היסטוריונים מספרים, שהמצרים הקדמונים בתקופת הפרעונים התייחסו לחיים, כאל מסע חיפוש לקידום רוחני, אשר הגיע בהתפתחותו ל – 12 רמות בחיים האלה ואילו הרמה ה- 13 הייתה מעבר לחיים והיא נחשבה לחיים הנצחיים. אי לכך, הספרה 13 סימלה אצלם אמנם מוות, אולם לא במונחים של ריקבון ועפר, אלא כטרנספורמציה מפוארת ורצויה.

הרומאים שייכו את הספרה 13 למוות. הם האמינו, שהספרה 12, המהווה את מספר חודשי השנה וספרה המתארת את 12 שעות היום, אלה מציעים מחזור טבעי של החיים. מה שמעבר לזה, כלומר, הספרה 13 מסמלת כבר את המעבר מעבר למגבלות האנושיות.
אי לכך, הספרה – 13 לא נחשבה כספרה, אלא כמושג לא ברור, שמשמעו, משהו שהוא מעבר ל – 12 – מעבר להבנה. למוח האנושי כל דבר לא ידוע מעביר מיד תחושה של סכנה. הספרה 13 לא הייתה באמת ספרה חסרת מזל, אלא ספרה גורלית – ספרה מלאה בחוסר וודאות ובאפשרויות, שאין לעלות על הדעת ואי לכך, ספרה, שיש להימנע ממנה על ידי כל בן אנוש השומר את נפשו.
בהמשך במאה ה – 18, אמונה זו אף התחזקה. אוניית קרב של צי הוד מלכותה בשם "פריידי" (יום שישי), שבנייתה החלה ביום שישי, יצאה להפלגת הבכורה שלה ביום שישי ה- 13 לחודש - היא לא נראתה יותר !. מאז אוניות אינן מפליגות יותר בימי שישי.

באנגליה עד 1900 היו 13 מדרגות העולות לגרדום וההוצאות להורג נערכו, בדרך כלל, בימי שישי.

אצל העמים הגרמנים, שלפני הספירה, יום שישי נחשב כיום בר מזל בעיקר כדי להתחתן בו, בגלל הקשר שלו עם אהבה ופוריות. יום שישי משויך לספרה "שש" והוא נחשב ליומה של "וונוס" אלת היופי והאהבה ומעבר לזה, הרי ביום השישי ברא הקדוש ברוך הוא את האדם – שיא היצירה האלוהית והסמל ליופי ולאהבה.

ביהדות, יום שישי נחשב ליום מבורך, ככתוב: "וירא אלוהים את כל אשר עשה והנה טוב מאד ויהי ערב ויהי בוקר יום שישי". הספרה 13 אף היא נחשבת למבורכת:
בגיל 13 נערים נכנסים למצוות בטקס בר המצווה.
13 חודשים קיימים בלוח השנה העברי.
בגימטרייה סך הכל האותיות העבריות של המילה "אהבה", הנן 13.
ואומרים, שמי שנפטר ביום שישי היה איש צדיק.
ביפן הספרה 13 אינה מזיקה, אולם בתרבות זו הספרה ארבע נושאת אתה את משמעות המוות. בל נשכח, שבפעולה חשבונית של חיבור הספרות 1+3 (המרכיבות את ה- 13) אנו נקבל את התוצאה – 4 , כך שבהחלט יש זיקה בין האמונות הללו.

יתכן, שמבחינת הנומרולוגיה (תורת המספרים), נמצא סיבה נוספת לחוסר ההבנה והעיוות לגבי כוחה של הספרה 13. הקומבינציה של הספרות אחת ושלוש המרכיבות את הספרה 13 מדברת על כך ששתי ספרות אלו הנן ספרות זכריות, מנחות, אגרסיביות ובעלות כוח יוצר, המחזקות את עצמן בעצמן על ידי הבעה עצמית ואמביציה. כתוצאה מכך, אפשר להרגיש "בעל כוח יתר" בגלל הריכוז האדיר של האנרגיה. יחד עם זאת, אם כוח זה מנוצל כהלכה הוא יכול להיות מופנה לבניה של הרבה צורות של מבנים וזאת בגלל הספרה 4 המהווה את סכום הספרות (1+3), אשר מייצגת חומר, מעשיות, ירידה לאדמה, פרטים, משמעת, מסגרת ובסיס, אך גם התנהגות יוצאת דופן של אירועים בלתי צפויים ופתאומיים.

באסטרולוגיה הספרה 4 (3 + 1) מיוצגת על ידי כוכב הלכת אוראנוס המסמל שינויים, מהפכות, התרחשויות בלתי צפויות, ניתוקים וכו' ואולי מעצם תכונות אלו האנושות כל כך יראה מהספרה 13 ?

אוראנוס מסמל את הצורך האישי לחוש משוחרר ממחויבות ללא הגבלה, להשגת המימוש העצמי והחופש הביטוי ומי יותר מאשר הכנסייה הנוצרית הגבילה תכונות אלו ?

ובימינו, אולי הדולר האמריקאי הנו יציב חזק דווקא בגלל הספרה 13?
ובכן, בשטר של 1$ אמריקאי קיימים 13 כוכבים בצורת מגן דוד בעל 6 פינות (שש – יום שישי?), 13 פסים בדגל, 13 מדרגות בפירמידה ואפילו 13 עלים בענף עלה הזית, הנחשב לסמל השלום.

כיום, הניסיון מלמד, שבימי שישי יש ירידה משמעותית ביותר בפעילות הכלכלית. אנשי עסקים דוחים חתימת עסקות, הפעילות בבורסה יורדת למינימום ואנשים רבים מבקשים חופשה מעבודתם מחשש לתאונות.

ואיך מתגוננים מפני המזל הרע של יום שישי ה – 13 בחודש?
ובכן… טוב לשרוק, כאשר עוברים ליד בית קברות, אין להרים סיכות ביטחון, אין לבחוש את הקפה בסכין או במזלג...

ראו הוזהרתם….!

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

עדיין אין תגיות נושא למאמר זה