אילנה הראל

ID: 610736973 EX: 101 אילנה הראל

מסע אל ארץ הסמלים

לקבלת יעוץ אישי מאילנה הראל התקשרו בכל שעה: 072-2285424

אילנה הראל מחיפה, היא בעלת תואר לפילוסופיה וחינוך מטעם אוניברסיטת ת"א, מורה לחינוך וספרנית מוסמכת מאוניברסיטת חיפה. השכלתה האקדמית עוררה אצלה במהלך השנים הרבה יותר שאלות מתשובות אותן מצאה לפני כחמש עשרה שנה כשנחשפה לקסמם של קלפי הטארוט. לאחר שלמדה עוד מספר תחומים רוחניים, היא יועצת ומדריכה אנשים שמגיעים אליה כדי ללמוד על החיים וכיצד ניתן לשנותם לטובה.

גם צעד אחד קטן קדימה, יוצר מרחב פעולה המקדם את השינוי
"למזלי הרב, התחלתי בשנת 1990 לנהל את הספרייה הציבורית בחיפה. עבורי זאת הייתה מתנה מיוחדת במינה. הרגשתי ממש כמו ילד בחנות ממתקים... הייתה לי הזדמנות לקרוא אין ספור ספרים והתעמקתי בתחום הרוחניות. בשנת 1998, כשיותר ויותר אנשים גילו את הנתיב הרוחני, אני גיליתי את קלפי הטארוט. התמונות שעל גבי הקלפים דברו אליי ברובד אחר של התודעה. כבר לא היה צורך במילים כדי לחוות להרגיש ולדעת את התשובות לכל אותן שאלות שניקרו בי במשך השנים ולא קיבלו מענה. דווקא בגלל ההשכלה האקדמית שלי, אבן הבוחן שלי לחומרים שקראתי, הפכה להיות יותר ויותר חדה ולאט לאט חלה מהפכה בחשיבה ובתפיסה שלי את נושא הרוחניות והחיים בכלל. דרך החיים הקונבנציונאלית והפרקטית שהורגלתי אליה סירבה לוותר, אך בכל זאת אי אפשר היה להתכחש להשפעה הסוגסטיבית של הקלפים. המידע החדש טלטל אותי והפגיש אותי עם חומרים שהדהדו במוחי ובנפשי וכך הפלגתי לתוך עולם חדש ומרתק שריגש אותי ועדיין מרגש אותי כל יום מחדש".

היום אני מטפלת ומלמדת אנשים את התחום הזה. אני תמיד חוזרת ומדגישה שהמרחב שהקלפים מאפשרים הוא אחד מהצדדים היותר קסומים שלהם. אין מילה חקוקה בסלע. תלמידים חדשים שואפים להבין ולדעת 'נוסחאות' ברורות מה המשמעות של כל קלף... ייעוץ וקריאה בקלפים נשען על אינטואיציה שמתפתחת עם הזמן, אך נשענת על יסודות הידע."

מה מיוחד כל כך בקלפי טארוט?
"המפגש עם הקלפים תמיד מרגש ומיוחד במינו למי שמוכן לצאת למסע של הבנת הסמלים והמשמעות הטמון בהם. הקלפים מזכירים לנו את מה שאנו בדרך כלל שוכחים במהלך חיינו הבוגרים. כל צבע ותמונה מייצגים "סיפור" בפני עצמו. הקלפים משקפים מצבים רגשיים ומנטאליים, וכמו כן את התחושות שלנו. ככל שהעמקתי לחקור וללמוד את הנושא, ככל שהרביתי לעסוק בקלפים, גיליתי בהם עוד ועוד רבדים שעם הזמן התקשרו והשיקו לתחומי הידע שלמדתי: פילוסופיה, אגדות-עם, מיתולוגיה ופולקלור, ספרות, פסיכולוגיה וציורי ילדים... כל אלה שבו והפכו להיות רלוונטיים לחיים. הקלפים גם הובילו אותי לגלות תחומי עניין חדשים: תורת הארכיטיפים של יונג, תורת הסמלים, פירוש חלומות, דמיון מודרך, כוח המחשבה, אסטרולוגיה וכתיבה יצירתית (להם נתתי ביטוי בספרים שכתבתי). כל אלה שבו ונמסכו למארג חדש של תפיסה והבנה של חוויות, אירועים ומפגשים. "

איך ולמי יכולה לעזור פגישת קריאה בקלפים?
"לכל מי שנמצא בפרשת דרכים והגיע למסקנה שצריך עזרה והכוונה מנקודת מבט חדשה ושונה. מגיעים אליי אנשים עם ספקות וסימני שאלה לגבי תחומים שונים בחייהם. עצם המפגש מוכיח שלמרות היותם אנשים הגיוניים ורציונאליים, הם מחפשים הדרכה ותובנות כיצד להמשיך את הדרך... הקלפים משקפים מצב רגשי ומנטאלי, חסימות וקשיים, קונפליקטים, אפשרויות והזדמנויות. הקלפים הם שפה בפני עצמה שאני מתרגמת לדיבור רגיל ובגובה העיניים של כל מטופל. חשוב לי להדגיש שאני תמיד מתווה דרכים לפיתרון וגם אם יש מסר לא קל בקלפים, תמיד ניתן לו פירוש אופטימי שמעודד את האדם להעיר את כוחות הנפש האדירים הטמונים בכל אחד ואחד מאיתנו. לעיתים צריך מישהו שיזכיר לנו אודות קיומם ועל הצורך להפעילם בעיתוי הנכון. הקלפים יכולים להעיד על עיתוי מתאים לפעולה או על המלצה לדחייה. ההחלטה הסופית הינה תמיד בידי האדם עצמו. אני תמיד אומרת שהעתיד הוא עלום ונסתר מאיתנו ומבוסס במידה רבה על מעשיו של האדם עצמו. עם זאת, קלפי הטארוט יכולים לסייע במידה רבה לראות המצב העכשווי ולסמן נתיבים אפשריים לפעולה. הקלפים הם עולם שלם של ידע, עתיר סמלים, דימויים ומשמעויות. הכרתם ועשיית שימוש יצירתי בהם מאפשר גילוי ומימוש הפוטנציאל הרוחני והעוצמה הטבועים בנו. כל חיינו אנו הולכים בדרך שיש בה הסתעפויות ושבילי משנה רבים. הקלפים יכולים לשמש לנו מפת דרכים להכרת הדרך בה אנו צועדים, לחוות התפתחות, שינוי וצמיחה. הם מאפשרים דיאלוג עם עצמנו ועם הזולת. הכרת עצמנו לעומק והתוודעות לכישרונות חבויים.

הטארוט היא שיטת ניבוי עתיקה אך בעידן הנוכחי הם משמשים כאמצעי להכרה עצמית והדרכה פנימית, ובעזרת מודעות ורצון - ניתן ליישמם בחיי היום יום. הדרך בה אני עובדת עם הקלפים מתמקדת בפיתוח מודעות יצירתיות ודמיון כאמצעי לשינוי והתפתחות. הקלפים הם כלי רב משמעויות, עתיר גוונים, צורות ורבדים. האלמנט החזותי העצמתי עוקף את השיפוט של האינטלקט וכך אנו נחשפים לרבדים עמוקים של האישיות. עם הזמן מתפתחים קשב פנימי ובטחון במתן אמון באינטואיציה ובתחושות הפנימיות, המנחים אותנו בפתרון בעיות וגילוי יוזמות. בקלפי הטארוט נמצאים אלמנטים מיתיים, סמלים עתיקים רב-תרבותיים ודמויות ארכיטיפיות. במפגשים עם מטופלים אני משלבת גם אלמנטים נוספים כגון אסטרולוגיה, נומרולוגיה, דמיון מודרך ועבודה טיפולית".

העתיד הוא תמיד בגדר בחירה אישית
קלפי הטארוט משקפים את מסע חיינו ואת פוטנציאל השינוי והתפתחות אפשריים. הם כלי לעזרה והכוונה לשיפור עצמי ולהתמודדות עם קשיים, פיתוח מודעות ושימוש בתובנות לפתרון קונפליקטים וזיהוי יכולות אישיות. השימוש בקלפים מסייע להכרה עצמית, שינוי והתפתחות. כולנו יודעים שהעתיד- נסתר. את ההיסטוריה האישית ואת העבר - לא ניתן לשנות, אך ניתן וצריך ללמוד ממנו. אי אפשר להתקדם קדימה כשאנו ממוקדים במה שהיה. נכון שהקלפים משקפים הווה, עבר ועתיד. אך העתיד הוא תמיד תוצאה של עשייה ולקיחת אחריות אישית על החיים ועל הנסיבות הפוגשות אותנו.

"הכל צפוי והרשות נתונה". עשיית שימוש יצירתי במסרים של קלפי הטארוט יכול לעזור לנו בכך.!!!

◆◇◆  ◆◇◆ ◆◇◆  ◆◇◆
לייעוץ בשיחה אישית ומיידית לחצו כאן

ליצירת קשר חייגו עכשיו: 072-2285424
◆◇◆  ◆◇◆ ◆◇◆  ◆◇◆
לאזור האישי שלי באלטרנטיבלי לחצו כאן

מכירים יועצים רוחניים או מיסטיקנים שלדעתכם יכולים להופיע במדור המומלצים? לחצו כאן וספרו לנו...

לקבלת יעוץ אישי מאילנה הראל התקשרו בכל שעה: 072-2285424




עוד באותו נושא:

עדיין אין תגיות נושא למאמר זה