הלן שיר

ID: 6043709112 EX: 361 הלן שיר

"אגו זאת לא מילה גסה..."

לקבלת יעוץ אישי מהלן שיר התקשרו בכל שעה: 072-2285474

תשכחו מכל מה שאתם יודעים לגבי הצורך לוותר על ה'אגו', על הרצונות, העקרונות והעצמאות הרגשית שלכם, כדי לרצות את הסובבים אתכם. הלן שיר, מטפלת הוליסטית בעלת ניסיון רב שנים, טוענת שבעצם ההיפך הוא הנכון. אדם שהוא כמו 'עלה נידף ברוח', מתנהל בחיים מתוך חוסר ביטחון והערכה עצמית, מאמלל את עצמו ואת סביבתו. אסרטיביות מאוזנת מתובלת בהרבה היגיון בריא וחוש הומור- הם האלמנטים הדרושים לכל אדם שרוצה לחיות את חייו במלואם.

לפני למעלה מעשור גילתה הלן את עולם הרוח. "מאישה פרקטית להפליא, וממטופלת סקפטית, הפכתי ל'חסידה' של טיפולים הוליסטיים, ווכאדם סקרן התחלתי לחקור וללמוד את הנושא לעומקו". קורס רייקי היה ה'סנונית הראשונה' שלה ואחריו המשיכה ולמדה עוד ועוד. כיום היא 'מאסטר' ברייקי. מטפלת במגוון שיטות ביניהן בשיטת ביואורגונומי, עוסקת בנומרולוגיה, יועצת בקלפים מגשרת זוגית, יועצת, מנחה ומלווה בתהליך התפתחות אישית ועוד.

איך את יכולה לעזור לאנשים ובאיזה תחום?
"במשך השנים למדתי הרבה שיטות רבות ומגוונות, ניכסתי לי אותן ככלים ואני משלבת אותן וביניהן בעבודה עם לקוחות בהתאם לצורך. אני עושה טיפול אנרגטי מרחוק, מייעצת בסקייפ או בטלפון וכמובן- במפגשים אישיים פנים אל פנים. העבודה שלי יכולה לתרום בתחומים מגוונים, בין אם מדובר בבעיות פיזיות, מודעות עצמית, התאמה לקריירה, זוגיות וכו'. למשל, קלפים מעלים על פני השטח את התת מודע של האדם ועונים בצורה מדויקת להפליא על שאלות ממוקדות, נומרולוגיה מגלה תכונות וכישורים מולדים ונרכשים, התאמה לסוג עבודה או קריירה, זוגיות, גורל ופוטנציאל... בייעוץ וליווי אישי וזוגי אני משתמשת באלה בשעת הצורך, כאמור הכל בהתאם לצרכיו של כל מטופל באופן אישי".

תוכלי לתת דוגמה?
"אחת המטופלות שלי סבלה מפחד טיסה. עבורה, רמת החרדה הייתה גבוהה מאוד ופגמה באיכות החיים שלה. במהלך מספר טיפולים עברנו על כל מגוון הרגשות שלה והיא גם קיבלה הרבה 'שיעורי בית'. היא עשתה את כל התרגילים שביקשתי ממנה והתוצאה: אחרי מספר חודשים היא עלתה לבד על מטוס לארצות הברית. הטיפול הצליח בצורה אופטימאלית הודות לשיתוף הפעולה שלה. וכבר אמרו לפני כשהתלמיד מוכן- המורה מגיע."

איך את מסבירה את ה'נס' הזה?
"למרות שאני עוסקת בתחום הרוח, אני גם אישה מעשית עם שתי רגליים נטועות בקרקע. אני מאמינה שעל ידי שינוי התנהגות, ניתן לשנות מציאות חיים מקצה לקצה. בטיפולים אני נותנת מאה אחוז מעצמי ואם יש שיתוף פעולה מצד המטופל- הסיכוי להצליח מאוד גבוה. למעשה- השמיים הם הגבול עבור כל אדם שרוצה לעשות שינוי בחייו ולשפר את איכותם. אחד הדברים שאני מלמדת הוא לבדוק מחשבות שליליות ואוטומטיות ולהחליף אותן במחשבה חיובית. במוח של אדם ממוצע עוברות במהלך היום כשישים אלף מחשבות, מרביתן לא שלו.  מתוך העיקרון של 'דומה מושך דומה', ברגע שיש מחשבה שלילית, היא מושכת  אירועים מסוג כזה. העיקרון הוא לא להשאיר חלל מחשבתי אלא להמיר אותו מיד בחשיבה חיובית. למשל, במקום המחשבה: " הטיסה מסוכנת ואני מפחדת לטוס", לימדתי אותה (בין היתר) לחשוב:" טיסה היא פעולה יעילה, נעימה ותכליתית". שינוי במחשבה יוצר שינוי בהתנהגות וכמובן, כפועל יוצא, משתנה התוצאה. עקרון זה פועל בכל תחומי החיים וניתן ליישמו בקלות, אחרי הנחיה ואמונים ביום יום."

ומה לגבי תחום הגישור? מה את מחדשת בעניין זה?
"כבעלת תעודת מגשרת מקצועית מטעם משרד המשפטים, יש לי את הכלים לגשר בין  בני זוג, בין אם הם בוחרים להישאר יחד או להיפרד. בכל מקרה, בעקבות ההנחיה שלי הם יכולים לעבור את התהליך בצורה מכובדת, כך שאף אחד מהם לא ירגיש מובס ומפסיד ויחכה להזדמנות הראשונה כדי לנקום.

ראשית: "עם רגשות אין מתווכחים". אני מלמדת את בני הזוג ליישם את עקרונות הבעת רגשות במקום האשמות ומשחקי כוח  או התקרבנות. דרכים  שאנשים נוקטים בהן, במגמה להשיג את מטרתם מהצד השני. אני מאמינה שמערכות יחסים צריכות להתבסס על נכונות לפשרה שמקובלת על שני הצדדים ולא על וויתור על ה'עצמי'. בן/ת הזוג הוא לא הילד/ה שלך ואין מקום להתנהגות מחנכת. זה לא מעשי ולא עובד אף פעם. המתכון לזוגיות מוצלחת הוא משא ומתן ורצון אמיתי לעשות אחד למען השני. גישה כזאת יכולה לסייע לגשר על כל פער בכל תחום שהוא."

את גם מייעצת בתחום של התפתחות וצמיחה אישית. למה הכוונה?
"אתן לך דוגמה: הגיעה אליי אישה שכל חייה הייתה במערכות יחסים עם גברים משפילים ומאסה בדפוס התנהגות זה. במהלך העבודה המשותפת היא הבינה שרק אישה נטולת הערכה עצמית תסכים לקבל יחס כזה. עבדנו ביחד על מציאת המקור לתחושתה ההרסנית ובמקביל - ביקשתי ממנה להכין רשימה של התכונות החיוביות שלה ולפעול על פי זה. היה לה קשה למצוא את החיובי שבה, אבל בסופו של דבר היא ביצעה את המשימה. בנוסף, ביקשתי שתכין רשימה נוספות של משפטי 'מחייבה'- משפטים שמהווים הבטחה עצמית לבצע פעולות מסוימות לקראת מטרה חשובה. למשל לכתוב משפט: "אני בדרך להכיר גבר ראוי ואוהב שיחד איתו נקיים זוגיות מעצימה... "כמובן שיש עוד תרגילים קטנים ומעשיים שאני מלמדת על מנת להזכיר לעצמנו, על בסיס על בסיס קבוע, את המטרה שלנו. זה פשוט עובד ועם עובדות לא צריך וגם אין טעם- להתווכח".

למה את מתכוונת כשאת אומרת ש"אגו זאת לא מילה גסה"?
"השיטה על פיה אני עובדת היא שיטת שני השלבים. קודם כל אדם צריך להיות כן, ישר ואמיתי עם עצמו בכל מאת האחוזים. בשלב השני  עליו לקבל החלטה  מפוכחת, ללא תירוצים  ש"גם אם אני נשאר במצב מסוים זה בגלל סיבות מסוימות ואני יודע שבעתיד- אשנה את המצב לפי עקרונותיי". במצב כזה, אדם יכול לקבל את עצמו בהבנה למרות חוסר השלמות. בכל מקרה, אדם צריך להיות נאמן לעצמו ולעקרונותיו, מודע לרגשותיו ולא לוותר על עצמו, כיוון שמערכת היחסים הארוכה ביותר שלו היא עם.... עצמו.

הגדרת האושר הינה אישית ואינדיווידואלית, לכל אדם. מה שמשותף לכולם הוא הרצון להיטיב עם עצמם ולקיים מערכות ותקשורת תקינה עם הסביבה. מצד אחד, אסרטיביות ונאמנות לעצמנו הם כלים הכרחיים, אך מצד שני, צריך לדעת גם איפה ומתי לוותר. זה אחד האתגרים הגדולים ביותר של החיים. והדרך היא כמו תמיד, במודעותו העצמית – והיא המובילה אל האושר.

◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆ 
ליצירת קשר ופרטים מלאים על הלן שיר לחץ/צי כאן
או חייגו עכשיו:  072-2285474
◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆

מכירים יועצים רוחניים או מיסטיקנים שלדעתכם יכולים להופיע במדור המומלצים? לחצו כאן וספרו לנו...

לקבלת יעוץ אישי מהלן שיר התקשרו בכל שעה: 072-2285474




עוד באותו נושא:

עדיין אין תגיות נושא למאמר זה