ראשי | טארוט | קלפי טארוט - אס הגביעים

קלפי טארוט - אס הגביעים

קלפי טארוט - אס הגביעים קלפי טארוט - אס הגביעים

פירוש קלפי טארוט – מאמר מרתק על המסר החשוב של אס הגביעים

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285477

פירוש קלפי טארוט הוא עולם של רמזים ומסרים... וניתן ללמוד אותו. במאמר מרתק שגיא מנדלבוים מלמד אותנו על משמעות קלף אס הגביעים.

"וואוו, יצא לך קלף נהדר." אמרה קוראת הקלפים בהתרגשות, "אס הגביעים!" זה כמעט לא קורה. אז אני מבינה שהכול מסתדר לך בחיי אהבה, מצאת לעצמך את בן הזוג מושלם שחושב שאת הכי יפה בלי איפור, שהבישולים שלך יותר טובים משל אמא שלו, הוא מתלבט אם את יותר כשרונית מחכמה או ההיפך, כי את פשוט מלכה בכל תחום. זכית בכל הקופה! את בטח מצפה להצעת נישואין אוטוטו.

"הקלף באמת נשמע נהדר" אמרה מיטל במבט מושפל. "אבל זה ממש אבל ממש לא המצב". יניב ואני בזוגיות כבר שנתיים, הוא לא משקיע בי, אפילו פרחים מעולם לא קנה לי. הוא מכור למשחקי המחשב ולחברים שלו ובקושי מבלה איתי זמן, אם היית שואלת אותו אם הוא מעדיף אותי או את המכונית שלו, הוא היה דוהר איתה אל השקיעה בשנייה, ומשאיר אותי מכוסה פיח. כבר הגענו למצב שהוא מסנן שיחות ממני, ואני מגיעה ישר למשיבון. אני חושדת שבזמן הסינונים האלה הוא בכלל מדבר עם מישהי אחרת, ואולי לא רק מדבר.. בשורה התחתונה, לא.. אני לא מצפה להצעת נישואין.

טוב זה בהחלט מצב מביך, אין קורא בקלפים שלא מפחד מסיטואציה כזו, הרי לא ייתכן פער כל כך גדול בין הקריאה למציאות, אבל האם הקוראת טעתה? לפני שאחשוף את התשובה, אני רוצה לגלות לכם לא רק את אחד הסודות העוצמתיים ביותר של הקריאה בקלפים, אלא גם את אחד הכללים החשובים ביותרבחיים. לגבי שאלת טעותה של הקוראת בקלפים, רק אומר, שזוהי מיטל שלנו, ולא הקוראת בקלפים, שטועה כבר שנתיים תמימות.

הסוד הגדול של הקריאה בקלפי הטארוט
כבר בשיעור הראשון של הקורס שלי אני חושף את אחד הסודות העיקריים של התיאוריה העומדת בבסיס הקריאה. הקלפים אינם סתם פיסות קרטון, אלא ייצוגים של חוכמה רבת פנים שעלינו לבאר ולהבין. רבים רואים בקלפים כלי ניבוי, מין אוראקל יודע כל שניתן להיוועץ בו לגבי העתיד המסתורי. אבל פה אני עומד להטיל את הפצצה: לפי גישתי-  העתיד לא קיים, ולכן לא ניתן לנבא אותו. כן, קראתם נכון. זאת גישה מעט בלתי צפויה, שלא מתאימה לכל מה שחשבתם עד היום על קלפי הטארוט, או על קוראים בקלפים למיניהם, אבל בעיניי: ניבוי העתיד- לא זו מטרת הקלפים.

אז מהי מטרת הקלפים?
לשיטתי, מטרת הקלפים חשובה אף יותר מניחוש עתידות, המטרה היא כזו שמניחה את הכוח בידינו, ונותנת לנו את המידע הדרוש לנו כדי לנווט את ספינת חיינו. המטרה היא לספר לנו באיזה נתיב אנחנו הולכים. הקלפים מצביעים על הדרך שבחרנו {בין אם במודע ובין אם לא}. הם מספרים לנו מה היתרונות בצעדים בהם אנו נוקטים ומהם החסרונות, מהן ההשלכות ומהן האפשרויות הנובעות מהצעדים הללו.
הבחירה- האם לשנות נתיב- היא שלנו, הקלפים משקפים לנו את מפת המציאות שבראנו לעצמנו, ותו לא.

הנתיב של אס הגביעים
כשאס הגביעים מתגלה בקריאה, השואל יכול להיות רגוע. משמעות הקלף היא שכל הקשיים, המחסומים והאתגרים עומדים להיפתר באופן הרמוני, והשואל משוחרר להמשיך בדרכו חופשי מדאגה. בואו ניקח את החוויה הכי ישראלית- זוג מזמין כרטיסים לחופשה ונתקל לפתע בשיבושים בלתי צפויים: על האישה נופל פתאום פרויקט חדש בעבודה, אמו של הבעל לא תוכל לשמור על הילדים כפי שציפו, נדמה שהחופשה תרד לטמיון. אבל לא. אין דאגה, קלף אס הגביעים מרמז על נתיב פתוח של אפשרויות לפתרונות פשוטים- החופשה בעינה עומדת, ואפשר כבר לקנות ביקיני חדש לכבוד המאורע.

ומדוע הפלא הזה מגולם בקלף אס הגביעים? מכיוון שאס הגביעים הוא הראשון בסדרת הקלפים של יסוד המים, יסוד שכל כולו זרימה והתחדשות. אבל כאן מגיע מקומה של השאלה החשובה. שאלה המלווה כל קלף – מדוע? מדוע קרה הנס המיוחל? הרי כבר קבעתי שאי אפשר לצפות את העתיד. התשובה היא שהזוג היקר שלנו התחיל להאמין. השניים התחילו להאמין באפשרות שסבתא תצליח להגיע, שאפשר לזרז את הפרויקט, והכי חשוב- הם התחילו להאמין שמגיע להם. שהם ראויים לחופשה הזאת, ושהם עומדים לצאת אליה ויהי מה.

מכירים סופרת עלומת שם הקרויה ג'יי קיי רולינג? אולי במקרה שמעתם עליה. היא כתבה את הארי פוטר, אחת מסדרות הספרים הידועה ביותר בעולם כולו. סנסציה שהפכה את עולם ספרות הנוער על פיו, וכבשה נשים, גברים, נוער וטף במשיכת קולמוס אחת. בוודאי תחשבו שהוצאת הספרים שגילתה את האוצר הזה ראשונה חטפה אותו מיד ודרשה לפרסם אותו באותו הרגע. ממש לא. ג'ואן {ג'יי קיי רולינג} שלחה את כתב היד שלה ל-12 הוצאות ספרים ונדחתה ע"י כולן! רק בשנה שאחרי כן, היא ניסתה שנית, וזכתה בכל הקופה.
מה קרה הפעם?
מה שכנראה קרה זה שג'ואן למדה להגיד לעצמה ולעולם- "מגיע לי!", היא האמינה בחזון שלה ובכישרון שלה. אף אחד לא הצליח להוריד את רוחה, ולשכנע אותה שאין לה את "מה שצריך". היא ידעה מי היא, מה היא, ומה יש לה ביד, ודרשה מהעולם להכיר בכך.
 
מי מקבל שפע (ומי לא…)?
השפע שהבריאה נותנת זמין לכולם. השפע הינו זכות טבעית של כל אחד ואחת בעולם הזה. הבריאה לא "מעדיפה" להעניק שפע לאדם אחד על פני אדם אחר. ההבדלים בינינו קיימים מכיוון שהאמונה שלנו היא הכוח האנרגטי שמושך אלינו שפע, ולפיכך מערכת היחסים שלנו עם הבריאה חשובה מאוד. כשאנחנו חסרי אמונה, אנחנו משדרים לבריאה שאנחנו לא מעוניינים בשפע, שאיננו מאמינים בכוחה להעניק לנו את המגיע לנו. להגיד "מגיע לי", זה לתבוע את אשר שייך לנו- ללא אשמה, ללא חסמים, לאפשר לעצמנו לומר "גם אני רוצה" – ולקבל את מבוקשנו.

לא לפחד להגיד "לא!" כשזה לא מתאים
כשבחורה צעירה למשל, שואלת את הקלפים האם בן הזוג מתאים לה (כשבלב היא בעצם מתכוונת ל"האם הוא האחד?" ) ויוצא אס הגביעים, אנו יכולים להגיד, ברוב המקרים- מזל טוב. כל קלף אס הוא שלם ומושלם, הוא מגלם בחובו את "הכול", ולכן זוגיות של אס הגביעים היא חלום של ממש עבור כל אדם המחפש את החצי השני שלו. אולם לעתים הקלף לא מתאר את המציאות עצמה, אלא רק את הפוטנציאל שלה, ופה אנחנו חוזרים אל המקרה של מיטל והקוראת הנבוכה. ישנם לא מעט מקרים בהם אס הגביעים מראה לנו שהשואלת צועדת בנתיב של אס הגביעים, אך היא לאו דווקא עושה זאת עם האדם הנכון. השפע שלה מתבזבז. למעשה הקלף הגיע כדי להזכיר לה את החיבור שלה לשפע, וכדי להבהיר לה שעליה לשים את תחושת ה"מגיע לי" במרכז, כך שהתחושה שהיא ראויה תנחה אותה בדרכה ותקבע את החלטותיה. בשורה התחתונה הקלף קורא לה לומר לבן הזוג הנוכחי "להתראות", מכיוון שהוא פוגם באופן מהותי בתחושת השפע הפנימית של מיטל, וזהו גורם שצריך להסתלק מן הדרך. במקרה של הבחור הספציפי אפשר להסתפק גם בהודעת אס אמ אס, פשוט חבל על ההשקעה.

כשהיא תעשה את הצעד, ישנן שתי אפשרויות:
א'- ייתכן והבחור ההמום שלנו יבין שהוא איבד את האישה של חייו ושהוא היה בפשטות- אידיוט, ויצא להשיב במלוא כוחו את אהובתו.
ב'- האידיוט ימשיך את חייו הריקים כפי שסלל אותם עד כה, ומיטל תפנה מקום לאהבה אמתית בלתי מתפשרת, עם בן זוג אדיב, נדיב, מכיל ונאמן שיעריך אותה באמת.
רבים אומרים {ואני מבין ללבם} –"קל להגיד קשה לעשות". נכון זה צעד לא פשוט שדורש מאדם את האומץ להכיר בערכו האמתי. זה לא קל, מכיוון שאנחנו מוצפים במסרים הדורשים מאיתנו להתפשר, להתגמש, ולהגיד תודה על מה שיש, גם אם מה שיש לנו ביד אינו שווה דבר כמעט. לפעמים באמת עדיף לחיות "בלי", מאשר להסתפק במועט שבמועט. שום טוב לא יצמח מסוג כזה של פשרה.

יש עוד עניין. כבר הדגשתי את העובדה שיש בינינו לבין הבריאה מערכת יחסים מסוימת. כל בחירה שאנו עושים היא הצהרה בפני היקום. אנחנו יכולים לבקש מהבריאה בקשות מסוימות, אבל אנחנו צריכים להוכיח את הרצונות שלנו במעשים כי פעולות הן ההצהרות החזקות באמת. הבריאה אינה יכולה להחליט עבורנו, אבל היא יכולה לתת לנו "עוד" ממה שאנחנו כבר מצהירים שאנו רוצים. היא מעניקה לנו את מה שאנו מעניקים לעצמנו.
כשאנו אומרים לעצמנו "מגיע לי" ומתנהגים כך, אנחנו רותמים את כוח הבריאה לטובתנו, אנחנו מעניקים לעצמנו הזדמנות לראות את משאלותינו מתגשמות. לומר "מגיע לי" זה לקחת בעלות על מצבור השפע שלנו, להרגיש ראויים ולחזור לאיזון נהדר עם הבריאה ובעיקר עם עצמנו.

טארוט חלומות וקצת יותר - האתר של שגיא מנדלבוים

ליצירת קשר ופרטים נוספים על שגיא מנדלבוים

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285477




עוד באותו נושא:

שגיא מנדלבוים, מנדלבוים שגיא, קלף אס הגביעים, קלף אס הגביעים בזוגיות, קלף אס הגביעים הפוך