ראשי | טארוט | אהבת אמת או סתם מערכת אפלטונית?

אהבת אמת או סתם מערכת אפלטונית?

אהבת אמת או סתם מערכת אפלטונית? אהבת אמת או סתם מערכת אפלטונית?

קלפי הטארוט שימשו מלכים וקדמונים ומשמשים כיום אנשים רבים ככלי מעמיק לקבלת תשובות לשאלות - האם מערכות היחסים שלנו הן אמיתיות או שמא הן שילוב קר של אינטרסים וסיפוק צרכים.

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: יצירת קשר: 072-2285944

לקלף האוהבים הנמצא בארקנה הראשית (הסידרה המרכזית) של קלפי הטארוט משמעות רבה בפרישת קלפים, מכיוון שבקלף זה באים לידי ביטוי דילמות החיים, חיי האהבה האישיים, קבלת תשובות למערכות זוגיות, קריירה, לימודים ועוד.

בתהליך התפתחותנו כאנשים במהלך חיינו הבוגרים, לאחר המפגש עם כל הדמויות החשובות בחיים, מתחילים החוויות וההתנסויות החשובות בחיים, וכמדומני שההתנסות החשובה ביותר או החוויה המלהיבה ביותר היא חווית האהבה. הקלף מדבר על ההתלבטות שבבחירה - הבחירה בין אהבה אמיתית ותאווה - הבחירה בין אהבה קדושה לאהבה טמאה.

חוויה זו והלקח הנלמד באים לביטוי בסיפור המיתולוגי המפורסם ביותר - סיפורה של מלחמת טרויה. סיפורה של מלחמת טרויה הוא סיפור ארוך השזור בסיפורי גבורה ובסיפורי בגידה, ומעורבים בו אלים ובני אנוש. את העילה למלחמה נמצא בסיפור הראשון, הידוע כ-"משפט פאריס".

ומספרת האגדה:

בני האדם הרבים הכבידו על גאיה (האדמה) וזאוס מחליט לעזור לה ולהפחית את מספרם באמצעות מלחמה. הוא מחליט להבעיר מלחמה קשה בין הטרויאנים ליוונים. המעשה מתחיל כאשר למלך טרויה ולאשתו הקאבה נולד בן, פאריס, אחד מחמישים הבנים שנולדו להם בסך הכל. כאשר נולד פאריס, חולמת אמו חלום מוזר, ובו היא יולדת לפיד אש שיובער בשדה. פירושו של החלום לפי הנביא איסקוס, הוא שהילד עתיד להביא לחורבנה של טרויה. בגלל החלום הנורא הזה נזרק התינוק הרך בשדה. התינוק ניצל בנס כאשר דובה אימצה אותו והיניקה אותו במשך חמישה ימים. אחר כך הוא גדל אצל המשרת שהופקד על חיסולו, והפך לרועה. הנער גדל והפך לגבר חזק ויפה תואר. בבחרותו הוא זכה להתקבל חזרה לחצר המלוכה, לאחר ניצחון מרשים בקרב איגרוף נגד אחיו.

אחד הארועים בהם השתתף פאריס, הוא חתונתם של פלאוס ותטיס (נימפת הים). כולם מוזמנים לחתונה חוץ מאריס, אלת הריב והמדון. אריס נעלבת, ובתגובה שולחת תפוח זהב שעליו כתוב "ליפה מכולם". כל אחת משלושת האלות החשובות טוענת לכתר "היפה מכולן"- הרה, אתנה ואפרודיטה. זאוס מטיל על פאריס לשפוט ולהחליט מי היפה מכולן. כאן מתחיל שלב הפיתויים והשוחד: הרה מבטיחה לפאריס מלכות ושלטון על כל אירופה ואסיה. אתנה מבטיחה לו כשרונות של מצביא והצלחות במלחמה, ואילו אפרודיטה מבטיחה לו את היפה בנשות תבל. פאריס מתפתה לאפרודיטה ומעניק לה את תפוח הזהב, והיא עומדת בהבטחתה לתת לו את היפה בנשים, והיא – הלנה.

הלנה היתה בתם של זאוס ולדה, ונודעה ביופיה הרב בכל רחבי יוון. נסיכים רבים ביקשו את ידה מאת אביה החורג, טינדארוס. טינדארוס חשש כי אם יבחר אחד מהם להיות לה לחתן, הרי שהאחרים יתנכלו לו. לכן הכריז שעל כל המחזרים להישבע שכולם יבואו לעזרת חתנה של הלנה אם אי פעם יבחר מישהו לגזול אותה מחתנה. לאחר שכולם נשבעו, בחר טינדארוס את מנלאוס להיות לה לבעל וגם העניק לו את כס המלוכה של ספרטה.

בעקבות הבטחתה של אפרודיטה מגיע פאריס לספרטה שמעבר לים האגאי. שם הוא מתקבל בזרועות פתוחות ע"י מנלאוס והלנה, והם מארחים אותו כיאות למסורת. תשעה ימים מארח מנלאוס את פאריס ואחר כך הוא נאלץ להפליג לכרתים. בו בלילה, פאריס בורח עם הלנה. הלנה, שאינה יכולה לעמוד בקסמו של הצעיר יפה התואר והמרשים, משאירה מאחוריה את בתה ואת ביתה (אבל לוקחת איתה אוצרות רבים) ושניהם יחד חוזרים לטרויה, שם חוגגים להם אנשי העיר חתונה גדולה. כאשר נודע למנלאוס דבר הבריחה, הוא נחפז לאחיו אגממנון, ויוצא בקריאה לכל המחזרים שנשבעו - לאחד כוחות, לאחד את כל צבאות יוון ולצאת למלחמה נגד טרויה ולהשמיד אותה עד עפר.

המלחמה הקשה, הארוכה (יותר מ-10 שנים) והאכזרית הזו שנודעה בשם "מלחמת טרויה" נגרמה כתוצאה מבחירה לא נכונה, גם מצדו של פאריס וגם מצדה של הלנה, שכן שניהם נכנעו לתשוקה. אך האם היתה אהבה אמיתית ביניהם? בסופו של דבר, כאשר פאריס נפצע פצעי מוות הוא מבקש לקחת אותו לנימפה אוינונה, שאיתה חי קודם לכן, ואילו הלנה חוזרת לזרועות מנלאוס לאחר נפילת טרויה.

לסיכום: על כל אחד ואחת מאיתנו קיימת החובה לברר האם אנו נמצאים/ רוצים/ מחפשים אהבת אמת או אהבה אפלטונית / אינטרסנטית, על מנת שנוכל להגשים את משאלות לבנו האמיתיות...

ליצירת קשר ופרטים נוספים על תקווה זך.

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: יצירת קשר: 072-2285944




עוד באותו נושא:

מיסטיקה, קלפי טארוט, קריאה בקלפי טארוט, קלף האוהבים, פריסת קלפי טארוט