ראשי | טארוט | משמעות קלפי הטארוט

משמעות קלפי הטארוט

הקלפים משקפים את טבע הנשמה. משמעות קלפי הטארוט

כאשר אנחנו נעשים מודעים לעובדה שכל הדברים קשורים קשרי גומלין ונובעים זה מזה אנו הופכים להיות מודעים לסינכרוניות הפועלת בעולם ובחיינו המכוונת אותנו להשגת יעודנו והטוב העליון שלנו.

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285424

רובנו חיים את חיינו קצת מפוחדים, עצבניים או נלהבים. אנו מבקשים לשלוט במציאות אותה אנו חווים ולכוון את חיינו לקראת מימוש, הצלחה והגשמה. לרוב אין הדבר עולה בידנו. לעיתים תכופות אנו נקלעים לבלבול, מבוכה, אובדן שליטה ולא מבינים מדוע יוזמות שנקטנו לא עולות יפה וציפיותינו מתאכזבות.

אם נבין איך החיים עובדים באמת, את זרימת האנרגיה והתבונה המכוונים את חיינו, נוכל לגלות את הפוטנציאל החבוי בכל רגע ובכל מהלך שאנו עושים.

כל אדם התנסה באותה תחושה מפתיעה שצירוף מקרים משמעותי מותיר אחריו. הסיטואציה יכולה להיות חסרת משמעות, אך לא המסר הטבוע באותו צירוף מקרים. כשאנו חיים מתוך הכרה בצירופי מקרים ובמשמעות שלהם אנחנו מתחברים לשדה האפשרויות האינסופיות העומד ביסוד כל הדברים.
כאשר אנחנו נעשים מודעים לעובדה שכל הדברים קשורים קשרי גומלין ונובעים זה מזה אנו הופכים להיות מודעים לסינכרוניות הפועלת בעולם ובחיינו המכוונת אותנו להשגת יעודנו והטוב העליון שלנו.

סינכרוניות פירושה פעולה הרמונית ומתואמת של מרכיבים אחדים. צירופי מקרים של התרחשות בו-זמנית של אירועים בעלי תוכן דומה שאין ביניהם קשר סיבתי, אך יש ביניהם קשר של משמעות פסיכולוגית. אירועים כאלה יכולים להיות חוויה של פקיחת עיניים.

הפסיכולוג ק.ג. יונג ראה בתופעת הסינכרוניות מרכיב משמעותי בהתפתחות האני. התיאוריה שפיתח בתחום זה טוענת כי אירועים סינכרוניים מתרחשים בעת שכוחות אוניברסאליים ערוכים ומתואמים עם חוויית או כוונת הפרט. תואם זה מתגלה יותר מאשר אקראיות גרידא. צירופי מקרים בעלי אופן סינכרוני מתרחשים כיוון שהכל מחובר מיסודו. יונג טוען שאירועים אלה הם קריאה או הדהוד הנובעים מתוך צרכי התת-מודע.

ברמה האטומית אין חומר והכל אנרגיה, גם גופנו מחשבותינו ורגשותינו הם אנרגיה. התדר האנרגטי של מחשבות, רגשות, חוויות מהדהד ומסונכרן עם התדר האנרגטי של היקום, וכך ברמה האנרגטית אנו מושכים אלינו שלא במודע אנשים, אירועים, שפע או חלילה תקלות שהן משמעותיות ונכונות להתפתחותנו הפיזית, הרגשית, המנטאלית והרוחנית.

אירוע מסונכרן יכול להיות חיובי, שלילי או נייטרלי, אפוף מסתורין או דבר שבשגרה. סינכרוניות מרמזת ופותחת שער להזדמנויות המאפשרות לנו ללמוד על עצמנו ועל העולם סביבנו. כשאנו נחשפים לצירופי מקרים נכון לחפש את המשמעות הייחודית שלהם. תהיות, חקירה ובדיקה של משמעויות אלה עשויים להאיר היבטים מסוימים של חיינו או ירמזו לכיוון פעולה שלא חשבנו עליו בטרם נחשפנו לאירוע מפתיע מבחינתנו, אך לא מבחינת הטבע המסונכרן של היקום. יונג מאמין שזהו שדר של הנשמה החכמה יותר מן השכל וה"אני".

חיפוש המשמעות אחר צירופי מקרים עשויה לעזור לנו להכיר את עצמנו טוב יותר ולהמריץ את היצירתיות שלנו או להצביע על חולשות ומלכודות שניתן להימנע מהן, אלה מופיעים לפעמים בצמתים של החיים, בתקופות משבר שהם אתגר ושיעור כאחד (עליהם מרמזים 13 קלפי הברדו).

ההבטחה גלומה בידיעה כי חיינו, למרות הסופיות והגשמיות שלהם, מגלמים פוטנציאל בלתי מוגבל. אנו עשויים חומר, תודעה ורוח, והתודעה היא שדה של אנרגיה ומידע. כל רעיון הוא אנרגיה ומידע כאחד. המידע והאנרגיה מגיחים מתוך מרחב וירטואלי, רוחני, הוא שדה הפוטנציאל האינסופי. ברמת הרוח קיים רק פוטנציאל טהור. ברמה האנרגטית ניתנת לנו האפשרות להגשים פוטנציאל רוחני כפי שנרצה ונבחר. מה מביא את רוחנו להתחבר לתדר אנרגטי מסוים אלה רצון (לא מודע לרוב) למשוך אליה את מה שהיא זקוקה לו ללימוד, לריפוי, להתפתחות, לשינוי, וכוונה לצמיחה, להתנסות וכד'.
גם אם זה ישמע לנו מוזר, יש לבני האדם יכולת לקבל החלטות באמצעות התודעה הלא אישית ולא מקומית, הרוח האוניברסאלית דואגת לסנכרן את כל הדרוש להגשמת הכוונה. זוהי אחת המטרות של מדיטציה והכוח אותו מייחסים לתפילה בדתות השונות.

ומה לכל זה ולקלפי הטארוט.
על פי תפיסתי, קלפי הטארוט אינם כלי לחיזוי העתיד (גם אם המשתמשים בהם למטרה זו), העתיד אינו  ניתן לחיזוי. הוא עלום. חייו ובחירותיו של האדם מתווים את עתידו. הקלפים יכולים לסייע לנו לגלות נטיות, כישרונות, הזדמנויות או קשיים העומדים בפנינו, לפתוח אשנב לגילוי הכוחות המנתבים את חיינו. באמצעות הקלפים ניתן להתבונן לעומקם של מצבים בהווה, להבין טוב יותר את העבר ולהצביע על עתיד אפשרי. מעבר לכל זאת חשוב לזכור כי הטארוט והפריסות משקפים מצב אפשרי, הם בבחינת מפה מכוונת, אינם השטח עצמו, שהם החיים בפועל. הקלפים מספקים אינפורמציה, אינם קובעים את הדרך. ההחלטה לעשות שימוש בנתונים לעולם בידי השואל. זוהי החירות והאחריות שמפקידים בידינו הקלפים.

הקלפים מתייחסים לפוטנציאל, לאפשרויות, להלכי נפש ופחות לאירועים ספציפיים.
הקלפים משקפים את טבע הנשמה, אותו חלק נסתר בלתי מודע לאדם, התדר האנרגטי שהאדם אינו מודע לו, לרוב מסונכרן עם טבע היקום הרוח האוניברסאלית. השאלות שהוא שואל, פחדיו, ספקותיו, רצונותיו במודע באים לידי ביטוי ברמה המודעת, אך מעבר לכך התת-מודע יודע, חש, מה שהמודע מדחיק או מסרב לקחת בו חלק. הרובד הזה פעיל בחיי האדם ואין לו שליטה מודעת עליו, אך למרות זאת כשאדם מושך קלף, מבלי שיהיה מודע לכך, התת- מודע אף הוא לוקח חלק באופן נסתר בבחירות אקראיות כביכול. הקלפים שנבחרו באקראי, כביכול, משקפים את מצב הנשמה של השואל ברגע נתון, ובו בזמן הם ביטוי של הדרכה פנימית בלתי משוחדת המכוונת לגילוי הסיוע או הכיוון הנכון ברמת הפעולה כדי ליזום את השלב הבא בתהליך.

המצב הרגשי, המנטאלי וגם הפיזי שלנו בזמן, ברגע נתון יש לו השפעה על ערבוב החפיסה והקלפים שנבחרו. כל חלקי האני – המודע, התת- מודע והרוח שלנו שותפים ולוקחים חלק בתהליך. בתדר האנרגטי אנו מחוברים להוויה האוניברסאלית, בבחינת אין דבר שקורה בעולם הפיזי שאין שורשיו בעולמות עליונים, גם אם איננו מודעים לכך – הסינכרוניות מתקיימת והפריסה משקפת מצב נפשי, הדרכה, קושי, הזדמנות או תקלות. התשובה מגיעה מאותו רובד עמוק בתוך העצמי היודע ומכיר את כוחותיו של האני לאן הם מכוונים.

מלבד היותנו חיים במרחב פיזי, אנו מתקיימים גם במרחב של תודעה אוניברסאלית שהמדענים מכנים אותה מרחב קוונטי. בעקבות מחקרים בתחום הפיזיקה נחשפו מדענים לתופעה שאינם מוצאים לה הסבר, אך היא שרירה וקיימת – על כוחה של מחשבה או כוונה – ניסויים מדעיים גילו כי לציפיות של הפיזיקאי יש השפעה על המדידה והתוצאות של  תצפיותיו ועל התנהגותם של חלקי החומר. על בסיס גילוי תופעה זו התפתחה התיאוריה הקוונטית המצביעה בין היתר על אנרגית המחשבה להשפיע על המציאות הפיזית.

הקלפים מגלים לנו דברים שאנו מודעים להם, אך בעיקר כאלה שאיננו מודעים להם.
שימת לב לצירופי מקרים בחיינו וחיפוש אחר המשמעות שלהם יכולה להעשיר את הבנתנו בתהליכים ואירועים שאנו חווים.

העבודה עם הקלפים מזמנת לנו מרחב נוסף של עשיית שימוש נבון ומושכל בחקר תחום זה של סינכרוניות בחיינו, הבנת המשמעות של מה שנגלה לפנינו באקראי ומה הוא בא לספר לנו על מי שאנחנו והדרך בה נלך.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על אילנה הראל

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285424




עוד באותו נושא:

אילנה הראל