ראשי | העצמה | העוצמה שבמחשבה

העוצמה שבמחשבה

כאשר אדם חושב מחשבות חיוביות, מאמין בעצמו ביכולותיו הוא הופך להיות בלתי מוגבל. העוצמה שבמחשבה

למחשבות שלנו יש כוח ועוצמה הן שולטות בחיינו ומניעות אותנו להצלחה או לכישלון. המחשבות שלנו משפיעות גם על התייחסות הסביבה אלינו.

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285425

לכל אחד יש מאגר של פוטנציאל אישי אדיר וייחודי אנו צריכים לזהותו ולהביאו לידי מימוש ובכך להאדיר ולהעשיר את חיינו באהבה בהצלחה ובבריאות. למחשבות שלנו יש כוח ועוצמה הן שולטות בחיינו ומניעות אותנו להצלחה או לכישלון. המחשבות שלנו משפיעות גם על התייחסות הסביבה אלינו.

התורה מספרת לנו על המרגלים שהלכו לתור את הארץ. הם ראו את יושבי הארץ הענקיים "ונהי בעיננו כחגבים , וכן היינו בעיניהם" אם אדם מתייחס לעצמו בהתייחסות שלילית זה מה שהוא ישדר לחברה בשפת הגוף שלו, בטון הדיבור מעין אנרגיה מגנטית שמשפיעה וכך החברה תתייחס אליו כ"חגב".בדיוק כמו ברכב, אם מטים את ההגה ימינה או שמאלה הרכב יפנה לכיוון שנטה. בנהיגת החיים אנו מטים את מחשבותינו להצלחה או לכישלון, חיינו מקבלים את ההטיה ומגשימים אותה.

אישה צעירה הגיעה לבית אימה עצובה ושבורה היא הרגישה מותשת כל בעיות החיים "התלבשו" עליה. האישה התלוננה על ביתה הוא קטן וישן ואין להם כסף לשפץ אותו, ילדייה שובבים, מתרוצצים ופעלתניים מידי, הרכב התקלקל, בעלה קנה לה ליום ההולדת ספר משעמם, הכל כל כך רע וקשה. שמעה האם החכמה את צרותיה של ביתה ורצתה לעזור לה בכל בעיות החיים, כל הזמן! הוציאה דף ועט, ציירה נקודה שחורה במרכז הדף ושאלה את ביתה - "מה את רואה?" ענתה הבת "נקודה שחורה" "ומה עוד?" הבת ניסתה להתבונן יותר לעומק ולא הבחינה בשום דבר נוסף היא ענתה לאמה "כלום"! אמרה האם "שכחת דבר חשוב מאוד את רואה את הנייר". חייכה האישה הצעירה והבינה את השיעור.

כדאי לה לשנות את דפוסי מחשבתה. אמנם הבית שלה ישן אך ברוך השם יש לה בית, ילדיה אמנם שובבים אך הם בריאים ומלאי אנרגיה, הרכב מקולקל אבל יש כאלה שאין להם רכב, בעלה אולי לא בחר עבורה את המתנה האידיאלית אך הוא חשב עליה והוא אוהב אותה, היא הבינה שלעיתים אנו מתמקדים בנקודה השחורה ולא רואים את הנייר.

במהלך החיים כשאנו מתמקדים בנקודה השחורה, נתפוס את עצמינו וננסה לראות את הנייר.
כל דבר שנתמקד בו יגדל, לכן עלינו להתמקד בדברים הנכונים בצורה מעצימה. שום דבר לא השתנה בנתונים שלה אך הרבה מאוד השתנה מעוצמת המחשבה.

החיזוק העצמי! כאשר אדם חושב מחשבות חיוביות, מאמין בעצמו ביכולותיו הוא הופך להיות בלתי מוגבל, משוחרר לחלוטין ומפיק מעצמו את המרב והמיטב. נתאמן בחשיבה חיובית בחיזוקים חיוביים, בהיגדים חיוביים: "למרות מגרעותיי אני אוהב ומכבד את עצמי וסולח לעצמי ולאחרים על שגרמו לי להרגיש / לפעול כך "יש לי יכולות מדהימות" "אני מוצלח". יש חשיבות רבה לדיבור העצמי על מנת לחזק ולהפנים את המסר, (רק אל תעשו זאת בנוכחות אחרים שלא יחשבו שמשהו אצלכם לא תקין :), האמת שגם הם עושים זאת כשהם לבד.) המשפטים צריכים להיות חיוביים בלי שימוש במילה לא, המוח לא יודע מה זה "לא", אם אבקש אל תחשבו על חושך... לא חושך מה התמונה הראשונה שקופצת לראש? מן הסתם חושך. בגלל תכונה זו חשוב מאוד להתמקד במה שאנחנו רוצים, ולא במה שאנחנו לא רוצים לדוגמא נאמר חישבו על אור את זה המוח מבין. לא לחשוב על כישלון אלא על הצלחה... גם בנושא הירידה במשקל שהוא תחום אחד מתוך מכלול, אדם יחשוב אני לא אצליח, אין לי כוח קשה לי וכו' הוא יחליש את עצמו לכן חישבו על החוזקות שלכם על כמה שמרתם על הכללים ,על ההצלחות העקביות, ההישגים, הירידה במשקל.. וזה יוביל אתכם אל המטרה הנכספת... בהרזיה ובכל תחומי החיים.

כותב דוד המלך בספר התהילים: "האמנתי כי אדבר" - כשאדם מדבר ומשמיע לאוזניו זה פועל על התת מודע ומניע את האדם לעשייה.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על ד"ר רינה מורדו PHD.

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285425




עוד באותו נושא:

מודעות עצמית, הגשמה עצמית והעצמה, הגשמה עצמית, מחשבה, מחשבה חיובית, חשיבה חיובית, העוצמה שבמחשבה, רינה מורדו