6 שלבים לפתרון בעיות

התנאי הראשון לפתרון בעיות הינו להיות אדם בעל ביטחון עצמי חיובי 6 שלבים לפתרון בעיות

המוח שלנו יוצר כל הזמן תסריטים. האמת היא, שאנו לא חיים את המציאות אלא אני חי את התפיסה שלי את המציאות. כלומר הפרשנות שאדם נותן לאירוע, התפיסה שלו כלפי המציאות חזקה יותר ממה שבאמת קורה, מהמציאות.


לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285425

* כהקדמה לפתרון הבעיות, אציין כי אדם בעל ביטחון עצמי וחשיבה חיובית יצליח ליישם ביתר קלות את הגישה לפתרון בעיות.

המוח שלנו יוצר כל הזמן תסריטים. האמת היא, שאנו לא חיים את המציאות אלא אני חי את התפיסה שלי את המציאות. כלומר הפרשנות שאדם נותן לאירוע, התפיסה שלו כלפי המציאות חזקה יותר ממה שבאמת קורה, מהמציאות. לכן, אדם עם ביטחון עצמי יחשוב מחשבות חיוביות, ולעומתו אדם עם חוסר ביטחון עצמי יתקשה מאד לחשוב מחשבות חיוביות.. אדם חסר ביטחון מאשים את עצמו ומאשים אחרים, נותן משמעות שלילית לכוונות ולתרחישים ולכן הוא מתקשה לחשוב מחשבות חיוביות.

על מנת להסביר זאת אגע בנקודות המאפיינות אדם בעל ביטחון עצמי וחסר הביטחון.

אדם בעל ביטחון עצמי גבוה הינו יציב, מסתכל בעיניים, מדבר ברור, לא חושש להביע דעתו, מביע דעה רק כשמוצא לנכון, בוחר מתי להגיב, מודע ליכולותיו, לוקח אחריות, מסוגל לסלוח, מוכן לקחת סיכון. שאגב, באמצעות סיכון יש סיכוי- כי מוטב לעשות דבר לא מושלם מאשר לא לעשות דבר מושלם! רק שיש אנשים שיבחרו לא לעשות דבר לא מושלם ולכן לא יעשו כלום.

לעומתו, אדם חסר ביטחון מאשים את עצמו, מאשים אחרים, פסימי, מדבר בשקט, ראש למטה, חושש לשתף פעולה, מסתגר, לא מודע ליכולותיו ומעלותיו, רואה שחור והראיה שלו יוצרת תרחישים אכזריים יותר ממה שהאוייב הכי מסוכן עלול ליצור עבורו כי הכלא הכי אכזרי נמצא במחשבה, והסוהר הכי סאדיסט הוא האדם כלפי עצמו.

ובכן, התנאי הראשון לפתרון בעיות הינו להיות אדם בעל ביטחון עצמי חיובי ואפשר וכדאי להתאמן בזה.

ולאחר ההקדמה ההכרחית הזו נתקדם לשלבים שיעזרו לנו לפתור בעיות

ועתה נפנה לשלבים:

א. הגדרת הבעיה- מה המשימה שעליה אני מעוניין לעבוד.
לדוגמא: ירידה במשקל, שיפור תכונת אופי, לשפר יחסים עם... , לפתור בעיה עם שכן, למצוא לעצמי מקום בקהילה, להתקדם בעבודה...

ב. קביעת מסגרת של זמן- קביעת זמן יעד בדרכים ובצעדים קטנים.
לדוגמא: 1/2 ק"ג לשבוע 

ג. מה אני מוכן לעשות או להפסיק לעשות כדי להשיג את המטרה שהגדרתי.
לדוגמא: לצעוד, להפסיק עם ממתקים, לא לצעוק, להחמיא, לברך בברכת "בוקר טוב"..

ד. לבנות תוכנית עבודה מדוייקת עם לוח זמנים מוגדר.
 
לדוגמא: בג' קבעתי 5 דברים שאני מוכן לעשות כעת אקבע זמן קבוע לביצוע המשימה.
 יום ג' בערב (אבצע את מה שהתחייבתי בסעיף ג').
• אחת לשבועיים.
• כל בוקר.
• לפני השינה.
• פעמיים ביום.

ה. סיכום תוכנית עבודה למספר משפטים

ו. להקריא בקול את הסיכום פעם ביום, לשמוע את עצמי.

בהצלחה!

ליצירת קשר ופרטים נוספים על ד"ר רינה מורדו PHD.

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285425







עוד באותו נושא:

מודעות עצמית, הגשמה עצמית והעצמה, מחשבות חיוביות, ביטחון עצמי, פתרון בעיות, רינה מורדו