ראשי | הכל על... | להתגבר על חרדה

להתגבר על חרדה

להתגבר על חרדה להתגבר על חרדה

מה ניתן לעשות כדי להתמודד עם פחדים, חרדות וחששות שתוקפים אותנו.

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285531

התמודדות עם פחדים וחרדות היא משימה לא פשוטה.... אבל אפשרית! זיכרו, שתמיד ניתן להתגבר על פוביות, פחדים וחרדות – כי יש סיבה לפחדים ולפוביות שלנו ולכן אם נמצא את הסיבה, נוכל להתמודד ולהתגבר.

מהם פחדים ופוביות
פחדים, חרדות, חששות, תמיד מוצדקים. כלומר, אין שום פחד, חשש, או חרדה, שאין לו הצדקה הגיונית באיזשהו מקום, גם אם הוא לא מצוי במאגר המודע. פחד משרת אותנו תמיד ועל מנת לוותר עליו עלינו לגלות במה הוא משרת אותנו. ב"תוכנה החדשה" אנו מדברים על רווח, על "יש", לא על חסר, כהרגלנו בכדור הארץ. איננו מדברים על "טוב ורע", אלא על "ארגז כלים" גדול עם הרבה מאוד אופציות שימוש. למשל, אם פעם מישהו מאיתנו היה בתפקיד של מנחה או מדריך ונפגע מאוד כאשר עמד מול קהל ודיבר כי אנשים התנגדו נמרצות לדבריו, לעגו לו, נטשו אותו וכו' וזה מה שגרם לו התמודדות עם פחדים לסגור את היכולת שלו לעמוד בפני קהל, משום הפחד זה ילווה אותו עד שהוא יגלה וישחרר את הפחד. על מנת לא יקרה לנו עוד פעם אותו הדבר, אנו שמים "שומר סף" = פחד, שאמנם מצר את צעדינו, מפחיד אותנו ומאיים עלינו, אך באותה מידה מאפשר לנו לגלותו ולשחררו.

הפחד משרת את ההימנעות, שלא ניפגע שוב, שלא נמצא עצמנו עוד פעם באותה סיטואציה, הוא כמו חומה בינינו לבין האפשרות. אנו נמנעים ממשהו בכדי שלו יאונה לנו כל "רע". איך אנו נמנעים? אנו זקוקים לפחד שיעזור לנו להימנע! לשם כך אנו זקוקים לדעה, לקביעה, או לאמונה, למשל, שאנחנו לא מוצלחים, לא שווים, שאת "זה" לא נעשה משום שאם נעשה אולי שוב נכשל, אולי שוב נחטוף סטירה, אולי שוב ניפול וכו'. לכל אחד מאיתנו יש את הסיבות השמורות עימו לפחד. זו כאמור, תמיד הגנה.

כל דבר שאיננו יכולים להכיל ונמנעים ממנו באופן סיסטמתי קשור עם פחד. גם אם איננו מרגישים פחד, חומת ההגנה של ההימנעות למשל, אינה מאפשרת לנו להיפגש עם מה שיש מאחוריה ולהיכנס פנימה. על מנת נוכל אולי לוותר עליו, עלינו להביאו למודע ההכרתי ולבדוק מחדש "בשכל של היום" אם הוא עוד נחוץ לנו. יש הרבה פחדים תת מודעים שרק נסיבות חיים מסוימות מעלות; אירועים, אנשים, ריחות, טעמים, צבעים וכו'.

בשפה האסטרולוגית אנחנו אומרים שטרנזיטים מסוימים מוציאים את זה החוצה. טרנזיטים = המעברים של הכוכבים בשמיים והשפעתם האנרגטית על כדור הארץ בכלל ועלינו בפרט. כלומר, השפעות חיצוניות מסוגים שונים מעלות את תת המודע אל המודע ובכך מזמנות לנו את האפשרות לשנות. רק כשהם מתגלים, ביכולתנו להכיר במודע שהפחד, החרדה, החשש שלא היו בהכרתנו המודעת עד כה, (אך השפיעו על חיינו בצורת הימנעות, עכבות, שימת דגש על ביטחון במקום אמון וכו'), קיימים וביכולתנו לטפל בהם, אם אנחנו מוכנים. הנכונות, האומץ, הבשלות, להביא דברים למודעות הכרתית מאפשרת לנו להפסיק לעשות עוד מאותו הדבר: להדחיק, להתעלם, להיאבק היות וכשמתחילה מלחמה אנחנו מחזקים את כוחו של הפחד/עכבה/חשש/חרדה וכו' זה עובד הפוך על הפוך.

אחד מחוקי היקום הוא "חוק של שימור האנרגיה": כל רעיון, מחשבה, אמונה, דעה, או קביעה רוצה לשמר את עצמה, רוצה לחיות ולכן היא מזמינה את "החברים שלה". המדריכים מדברים על "חוק שימור האנרגיה" במינוח נוסף של דומה מושך דומה ומשלים. כלומר, על מנת להזין ולשמר עצמה, כל אנרגיה מושכת אליה את הדומה לה ואת המשלים אותה. זאת על מנת תמשיך להתקיים לגדול, לצמוח, להעצים ולפרוח ולהגיע למלוא זוהרה. בדיוק אותו הדבר נכון לגבי פחדים וחרדות.

דעה, פחד, אמונה, או חשש, הם כאמור תבניות המבקשות לשמר עצמן וכשאנו נלחמים בהן, אנו נותנים להן הרבה מאוד כוח. כשאנו מתעלמים מהתבנית הזאת, אנו נותנים לה הרבה כוח וגם מחסירים מעצמנו הרבה כוח. נניח שיש זרם גדול של אנרגיה ואנחנו לוקחים חלק ממנו ומשקיעים אותו בכיוון של הגנה, כדי שהפחד הזה יעלם, או לפחות לא יציק לנו. זה גוזל חלק מהאנרגיה שלנו, המופנה לפחד או לחרדה. מה שקורה זה שהגוף שלנו נחלש, ההוויה נחלשת מפני שברשותנו רק חלק מהאנרגיה על מנת לעשות את כל התפקידים ולמצות את החיים.

הפתרון מצוי באהבה לעצמנו שפירושה חיים בזרימה האופטימאלית לנו ברגע נתון, כשאנו בהנהגה של עצמנו ולא הפחדים והחרדות מנהלים אותנו, משום ש: "אנחנו לא מספיק טובים", כי "לא מגיע לנו" וכן הלאה. כלומר, איננו מזינים תבניות של אשם, שיפוט, בקורת וכו' שיש לנו על עצמנו, אנו מקבלים את עצמנו כפי שאנחנו על כול "הטוב" וכול "הרע". הסימן לאהבה וקבלה של עצמנו, הוא שאנו מטפלים בכל אותם דברים המונעים מאיתנו מלחיות את החיים עם כל מה שיש להם להציע לנו וכול מה שיש לנו להציע להם ולהיות מאושרים ומסופקים.

אין מדובר בלהחליף פחד בפחד. מדובר בלהחליף "תוכנה ישנה" "בתוכנה חדשה". כולמר, גילוי מקור הפחד וההבנה שהוא נובע מסיטואציה שאינה רלוונטית כבר, שהייתה לפני המון שנים, שאנו מחזיקים בו היות וכך אנו מגוננים על עצמנו מפני א' ב' ג'. אחרי הגילוי במידה ואנו מחליטים שהגנה זו עדיין נחוצה לנו היא תמשיך לשרת אותנו, במידה ולא נוכל לשחרר אותה.

פחדים שאי אפשר להשתחרר מהם וחוזרים על עצמם בכל מיני צורות לאורך השנים, הם בדרך כלל פחדים שקשורים בגלגולים קודמים, ולא בהכרח למעבר החיים הנוכחי. במעבר הנוכחי, קרה משהו שהעלה אותם על פני השטח על מנת נוכל לשחררם, אך הם לא נולדו פה. רוב הפחדים העמוקים שלנו, אם לא כולם, לא נולדו במעבר החיים הנוכחי. במקומות שאין באפשרותנו לשחרר וזה פוגע: בבריאות הפיזית, הנפשית וכו' עלינו ללכת למקור הפחד על מנת נוכל לראות את המסקנות ולבדוק באם אנו עדיין זקוקים לו במידה ולא עלינו לשחרר במידה וכן, לפחות נשתמש בזה במודע.

אני מאמינה שניתן לגלות בעצמנו את מקורם של הפחדות, החששות, החרדות, העכבות וכדומה. יכול להיות שהתהליך יהיה מלווה בבכי ובתחושות אמוציונאליות חזקות, אך לעניות דעתי כל אדם בריא בנפשו המפתח מודעות רוחנית ולומד להשתמש בדמיון ככלי לדליית מידע, יכול לעשות את התהליך הזה בעצמו, בעזרת כלי עזר שונים ו/או בעזרת איש מקצוע מתאים שיסייע בידיו להגיע למקור.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על דורית יעקובי

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285531




עוד באותו נושא:

דורית יעקובי, התמודדות עם פחדים, התמודדות עם פחדים בגיל הרך, התמודדות עם פחדים של ילדים, התמודדות עם פחדים וחרדות