ראשי | הכל על... | סגולותיו של האוֹרֵגָנוֹ

סגולותיו של האוֹרֵגָנוֹ

סגולותיו של האוֹרֵגָנוֹ סגולותיו של האוֹרֵגָנוֹ

היוונים והרומאים השתמשו באורגנו הן כנגד עין הרע והן לקישוט ראשיהם של זוגות שזה עתה נישאו ועם פרוץ ימי-הביניים, הפך הצמח למטהר אווירה ומכאן, הדרך למציאת סגולותיו הקולינאריות והמרפאות הייתה כבר קצרה

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

אחחחחח המטבח האיטלקי הזה, עם עלי האורגנו הקצוצים שמתערבבים להם בין רוטב העגבניות לבין גבינת המוצרלה ועושים את התבשיל – אחחחח... אבל רגע, זה בזיליקים? זה אורגנו? זה זעתר? – אז הפעם זה אורגנו, או בעברית אזובית פשוטה – נעים להכיר.

השיח הרב - שנתי הזה, גדל נפלא כאן בארץ ולמעשה גם באירופה ביוון, איטליה, טורקיה וכמו כל צמח, חי ואדם מושפע מתנאי הגידול כלומר סוג האדמה בה הוא גדל.

ודאי תשמחו לדעת שמקור השם של האיזובית הפשוטה הלא היא האורגנו הוא "שמחת ההר" היוונים והרומאים פגשו לא מעט את האורגנו על כל גבעה והר והשתמשו בצמח הן כנגד עין הרע והן לקישוט ראשיהם של זוגות שזה עתה נישאו ועם פרוץ ימי-הביניים, הפך הצמח למטהר אווירה רשמי שביכולתו למנוע כשפים למינהם ומכאן, הדרך למציאת סגולותיו הקולינאריות והמרפאות הייתה כבר קצרה.

התרכובת הפנולית קרווקרול היא זו שנותנת לאורגנו את תכונותיו הייחודיות בן אנחנו משתמשים למיגור חיידקים, וירוסים, פטריות ואפילו אותה קנדידה סרבנית עליה דיברנו בגיליונות קודמים, כמו גם טיפול בפטרת בכפות הרגליים, באֶשֶת פה שמקורה במרבצי חיידקים על גבי הלשון (באשת יודעת להגיע מכמה גורמים), החיידק המהולל אוהב החומציות HP הליקובקטור פילורי שיושב ברום הקיבה ומחולל בנו שָמות, זיהומי מעיים, יעפת, מחלת הנשיקה ועוד רבים וטובים. היוונים בחכמתם ידעו להשתמש באורגנו לחיטוי פצעים באמצעות הנחת רטיות על פצעים פתוחים לחיטוי ומיגור חיידקים.

התימול – חומר פעיל נוסף הקיים באופן טבעי באורגנו, יודע לשחרר ליחה תקועה ומצטברת ובכך להקל על מחלות של מערכת הנשימה. כך שהאורגנו, גם עושה חסד כנגד וירוסים, חיידקים, פטריות ותולעי מעיים, גם יעיל בפני עצמו בספיחת גזים במערכת העיכול, נוגד חימצון (אנטי אוקסידנט) וגם יעיל לטיפול במחלות של מערכת הנשימה המלוות עם ליחה וחולשה של מערכת החיסון.

עם אוצר תכונות מרפאות שכזה, תמיד נרצה להוסיף את הצמח למטבח – מה גם שהאורגנו מציע טעם נפלא ושילובים נפלאים ברמה הקולינארית...

גרגרי חומוס עם אורגנו ומלח עשבי תיבול
אחד המתכונים הפשוטים הוא גרגרי חומוס באורגנו ומלח עשבי תיבול. מדובר במנה נפלאה, פשוטה, משביעה שיודעת להחליף גם מנת ביניים בימים של קור ורעב מעיק.

השרו חומוס במים למשך 24 שעות, החליפו מספר רב של פעמים את המים ובנוסף, תוכלו להוסיף דף אצת נורי למי – ההשרייה לספיחת הגזים. מבין הקטניות, חומוס לא פשוט לנו לעיכול, את זה אנחנו מרגישים אחרי שהחומוס מילא את הבטן והשובע המיוחל הגיע.

להזכירכם, הכי טוב להנביט קטניות וזאת גם על מנת לנטרל את הגזים והן על מנת להעלות את הזמינות הביולוגית הטמונה באופן טבעי בקִטנית.

משנבטו גרגרי החומוס או הושרו, בשלו בסיר לחץ את הגרגרים כשעה/שעה וחצי לאחר הרתיחה. סננו את הנוזלים, תבלו בארוגנו קצוץ ומלח עשבי תיבול ובתאבון...

ממליצה לכם לרכוש מלח עשבי תיבול דווקא למנה הספציפית הזו, השילוב העדין של עשבי התיבול עם האורגנו וגרגרי החומוס פשוט נפלא!

אם יש לכם דגים בתפריט לארוחת הצהריים – תבלו באורגנו
אם שעועית ירוקה / צהובה כתוספת – תבלו באורגנו
אם חשקתם בחביתת ירק – הוסיפו אורגנו, לא תאמינו איזה שדרוג!

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

מערכת הנשימה, סגולותיו של האוֹרֵגָנוֹ, אזובית פשוטה, אורגנו, פטריות, תמר תאומים