ראשי | הכל על... | שיהיה לנו חורף חמים ונעים

שיהיה לנו חורף חמים ונעים

שיהיה לנו חורף חמים ונעים שיהיה לנו חורף חמים ונעים

הסתיו השנה לוקח לו את הזמן בעצלתיים, עוד יום של שמש, הגשם מזדחל ולא נראה כל כך באופק והחורף. העובדות האלו, מעניקות לנו הזדמנות נוספת לכמה הכנות לפני החורף, כדי שיהיה חמים, נעים ובעיקר בריא...

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

כל שנה מזכירה לעצמי להזמין את איש המרזבים לפני תחילת החורף, לא נעים עם הנזילות בכל מקום, עדיף ניקוי מוקדם – אז הנה, חולקת גם אתכם ...

גם איש הדודים (אגב, יש לאמר דְּוָדִּים) הוא בין הנחוצים לפני החורף, שיבוא, שיבדוק שהמאיץ בגוף החימום פועל כשורה, שאינו מלא אבן, כדי שחימום מים יהיה מהיר ולא יבזבז יתר על המידה חשמל ואנרגיה יקרה מפז.

ועכשיו, אחרי שדאגנו אל החוץ (המהדרין בודקים גם את איטום החלונות, אבל אני מעדיפה אותם פתוחים גם בחורף) אפשר לדאוג, לטרוח ולהכין לנו את הדברים שיהיה לנו נעים איתם בבית:

זה הזמן לרכוש לכם את סוגי החליטות האהובות עליכם... אם החלטתם דווקא תה, קחו בחשבון שבתה רגיל שאינו חליטה, יש כמות לא מבוטלת של קפאין שהוא כידוע גם חומר משתן וגם מאיץ.

תבלינים מחממים נפלאים בחורף: פפריקה, קינמון, עלי-דפנה, צ'ילי, ג'ינג'ר, אניס, הל, ציפורן, גרגיר הנחלים, רוזמרין, שום כמובן ועוד. אל תשכחו להוסיף כורכום למטבח שלכם, יחד עם פלפל שחור.

אם ממש מתחשק לכם משהו מתוק ואתם מעדיפים לשמור על המשקל או לחילופין מעדיפים לשמור על בריאותכם – קחו לכם מקל קינמון לפה, תופתעו שמקל הקינמון יודע להרגיע את ה-"חשק" והכמיהה למתוקים.

דייסות בבוקר או עם ערב הן דבר נפלא בכלל ובחורף בפרט, יש שפע של מתכוני דייסות מכל העולם.

הוסיפו לכם זרעי דלעת לא קלויים לתפריט, בסלט, בגרנולה הבייתית, עם היוגורט או כחופן בארוחת ביניים, זרעי הדלעת מכילים כמות נאה של אבץ וזה בתורו, יודע לעודד את פעילותה של מערכת החיסון. לגברים שביניכם קוראי היקרים, האבץ חשוב על אחת כמה וכמה...

לימון כמו תמיד, כמו כל יום בשנה מוסיף המון, יודע לתפעל את הכבד אחרי עבודתו בלילה, עוזר לתוצרי הסינון של הלילה להגיע לייעדם הסופי בצואה ועל הדרך מכיל גם ויטמין C.

ואם כבר אמרנו ויטמין C – בחורף מגיעים התותים ואלו, גם עשירים בוויטמין C וגם נוגדי חימצון אז איכלו לכם כ- 12 תותים פעמיים בשבוע, שימו לב, ריכשו לכם תותים לא מרוססים - זה באמת כל כך משמעותי בכלל ובתותים בפרט בגלל שטח הפנים המאפשר התנקזות חומרי ריסוס בפרי עצמו.

אווררו לכם את החדרים, אפשרו לווירוסים וחיידקים להתחלף, לא צריך לכלוא את המסכנים בבית מבלי לאפשר להם לצאת ולהחליף כוחות. השאירו חלון פתוח, אווררו...

הקפידו על שתייה, המזגנים והתנורים מאוד מאוד מייבשים ואם אינכם מורגלים בשתייה מסודרת לאורך היום, אתם עלולים להתייבש וזה קורה גם בחורף – שתו, שתו מים, חליטות – זה מחמם, אפשר לגוון בטעמים וזה חשוב.

תבשילי הקדרה והקיטניות חוגגים בחורף, אל תשכחו להשרות את הקטניות יממה קודם, הוסיפו דף אצת נורי שתספח את הגזים, הוסיפו שורש ג'ינג'ר לתבשיל – גם הוא סופח גזים וכחצי שעה לאחר הארוחה, שתו לכם חליטת שומר/קמומיל/אניס – גם אלו יודעים לספוח גזים ולהרגיע את העוויתות בבטן.

לא נסגור את הכתבה בלי להזכיר שוב את עניין הפעילות הגופנית, זוזו, הניעו, זה מחמם, זה מניע את פעילות המעיים, מטיב עם זרימת הדם בכלל ולכפות ידיים/רגליים הרחוקים ממרכז הגוף (פריפריה), אחרי פעילות גופנית תרגישו כל כך נפלא. ואם זה יום גשום וסגרירי במיוחד או (הלוואי) וירד שלג בחוץ ואי אפשר להוציא את האף?.... ריקודים בסלון הם תחליף לגמרי לא רע שמוסיף גם מצב רוח נהדר.

אלו מכם שסובלים מדכדוך דֹּב (דכאון חורף) ומזג האוויר האפור והסגרירי מעכיר את מצב רוחם להזכירכם, החליפו את התאורה בבית בתאורת קיץ, חנויות התאורה מכירות את הנושא וניתן בקלות להקֵל על כך.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

מערכת החיסון, לימון, שיהיה לנו חורף חמים ונעים, חורף חם, טיפים לחורף, תמר תאומים