ראשי | הכל על... | נפלאותיו של עץ האורן

נפלאותיו של עץ האורן

נפלאותיו של עץ האורן נפלאותיו של עץ האורן

הרפואה הטבעית הכירה בעץ האורן כעץ מרפא משמעותי לטיפול בכל רבדי האדם: הגוף, הנפש והרוח

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285418

עץ האורן המחטני, הירוק והתמיר מחייב אותנו להרים ראש, להתבונן אל הצמרת, להזדקף ולהתחבר לעליון. ההמצאות בסביבתו של עץ האורן, נשימה של הארומה המיוחדת שלו והתמזגות עם סביבתו הטבעית, מעוררת את האני העליון של האדם, את יכולת הצמיחה הפנימית וההגשמה העצמית.
הרפואה הטבעית הכירה בעץ האורן כעץ מרפא משמעותי לטיפול בכל רבדי האדם: הגוף, הנפש והרוח.

ברמת הגוף האורן משמש צמח מרפא עתיק יומין. עץ האורן מוזכר בתנ"ך פעם אחת בלבד-  בספר ישעיהו (מ"ד, י"ד)- "נטע אורן וגשם יגדל".

יש מינים רבים לאורן ובישראל יש שני סוגים: אורן הגלעין שגדל בעיקר בגליל המערבי ובכרמל ואורן ירושלים המצוי ביערות קק"ל בכל רחבי הארץ. פירות האורן נקראים אצטרובלים והם מפתחים קשקשים כעת, בעונת הקיץ. הרמב"ם ממליץ על הזרעים המצויים בנקבי האצטרובלים כמזון חלבוני כשר למאכל ובעל תכונות רפואיות נפלאות. הזירעונים שומניים ומחממים את הגוף, מגבירים את פעולת כלי הדם ומעוררים את איברי הגוף לתנועה ובעיקר את הכליות, הכבד ובלוטות הזיעה.

ברובד הריפוי הפיסי ניתן להיעזר בשמן ארומתי של עץ האורן לעיסוי ולהרחה.
הטיפול בשמנים ארומתיים הוא אחד השיטות העתיקות שממשיכות להתקיים ברפואה המשלימה ומתחזקות מיום ליום בזכות קליטתם בקופות החולים ומרכזי בריאות שונים. השמן הארומתי של עץ האורן ניתן להשגה בבתי טבע ובפארמים ומחירו אינו יקר.

השימוש בשמן האורן מסייע להגברת הסירקולציה, עוררות, הפגת עייפות, חיטוי והוא יעיל מאד לטיפול בדרכי הנשימה.

תערובת עיסוי לפתיחת דרכי הנשימה וחיטוי:
2 כפות שמן זית או שמן זרעי ענבים
2 טיפות שמן ארומתי של עץ האורן
2 טיפות של שמן ארומתי ברגמונט

לחמם את השמן באמצעות שתי כפות הידיים ולמרוח באזור השכמות והריאות וכן על המצח והרכות. התערובת מרעננת ופותחת את מערכת הנשימה.

הטיפול במחטי האורן כצמח מרפא נעשה בהרחתם, בטבילה ובהרחה.

חולטים 50 גר' מחטי אורן ירוקים וטריים בליטר מים, במשך 10 דקות בסיר סגור. שופכים את המרתח לאמבט מים חמימים וטובלים 20-30 דקות. האמבט מסייע לטיפול בכאבי שרירים, דלקות ופצעים.

לטיפול במערכת הנשימה מוסיפים את המרתח למכשיר לפיזור אדים. שאיפת האדים תסייע לטיפול בבעיות כגון אסטמה וכן תסייע לכיוח.

ברובד הנפשי הרפואה הטבעית עושה בתמצית האנרגטית של הפרחים הצהבהבים של עץ האורן. התמצית נקראת Pine והיא חלק ממערכת 38 התמציות שגילה  ד"ר אדוארד באך, רופא אנגלי שעל שמו נקראת השיטה הטיפולית "פרחי באך". הנטורופתיה משלבת את התראפיה של ד"ר באך כחלק אינטגרלי וחשוב מהטיפול ההוליסטי. התמצית מטפלת במצבים רגשיים של האשמה עצמית, קטנה או גדולה, בלתי ראויה. מתאימה למי שמרגיש באופן קבוע צורך להתנצל. התמצית מעירה את המרפא הפנימי ומביאה את האדם למודעות שזכותו להיות אהוב כמו כל אדם אחר, להכיר בגבולות האחריות שלו ביחס לאחרים ולהעמיק את ההבנה בטבע האדם ובחולשותיו. האדם ירגיש שמותר לו, שהוא חופשי ומקובל. התמצית עובדת בפתיחת חסימות אנרגטיות ואיזון הרובד הנפשי- רוחני.

העבודה הרוחנית שניתן לעשות בחורשת עצי אלון היא בלתי מוגבלת. השילוב של חורש, אדמה, עצים גבוהים וירוקים, ריח יער ואויר של הטבע, פותח את הערוצים הרוחניים של האדם ומביא את המרפא הפנימי לכל הרבדים של האדם.

בימים החמים האלו של הקיץ הישראלי אני ממליצה לצאת לקרירות של חורשות עצי האלון. לשבת על האדמה, להישען על הגזע או לשכב על האדמה ולהיות עם מה שיש. אפשר להשתמש בדמיון והביא את הצבע הצהבהב של פרחי האורן אל האזור שמתחת לסרעפת - מעצם החזה ועד מעל הטבור. לצבוע את כל האזור בצהוב. המיקום הרוחני שמעיר את כח הרצון הפנימי, מעודד את מערכת הנשימה, אברי מערכת העיכול – הקיבה, הלבלב, הכבד, כיס מרה ומעי דק, מעודד את מערכת החיסון ומשחרר את הגב התחתון. אפשר לדמיין כיצד אנחנו סופגים את כוחה המרפא של השמש אל האזור ומשתמשים בה להתפתחות רוחנית, להגשמת הייעוד האישי בעולם החומר ולהביא לידי ביטוי את כישרונותינו וכישורינו לעולם הממשי. הקיץ הוא זמן נהדר לחזק את היכולות הרוחניות לקראת העונה הבאה - הסתיו.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על מירה כהן שטרקמן נטורופתית N.D ,R.Na

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285418




עוד באותו נושא:

רפואה משלימה, שמנים ארומתיים, עץ האורן, נפלאותיו של עץ האורן, פתיחת דרכי הנשימה, מירה כהן שטרקמן