ראשי | הכל על... | קישואים כתרופה

קישואים כתרופה

קישואים כתרופה קישואים כתרופה

קישׁוּ‏א הוא מין במשפחת הדלועיים ונפוץ בעיקר בגני ירק. בנוסף להיותו ירק מאכל, הקישוא יכול לעזור גם בבעיות עיכול, אנמיה, גאוט, השמנת יתר ועוד

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

הקישואים שייכים למשפחת הדלועיים וארץ מולדתם ארצות הברית, אך כיום אפשר למצאם בכל העולם. הקישוא מכיל מעט פחמימות, פקטין, מינרלים מבססים, כגון אשלגן ונתרן, מעט ברזל ונחושת, ויטמין  C, A ,  B3 ,B2 ,B1 ועוד. הוא עשיר בתאית ומפעיל את הפריסטלטיקה של המעיים, מגביר הפרשת אנזימי העיכול, מזרז ומשפר את תהליך העיכול כולו.

קישואים בתזונה עוזרים למנוע ייצור עודפי כולסטרול וגם מסיבה זאת הם מומלצים במיוחד בתפריט של אוכלוסיה המבוגרת. הסיבים התזונתיים של הקישואים משפרים ומזרזים הוצאת טוקסינים (רעלנים) מהגוף.

בקישואים הצעירים שאורכם  20 – 25 ס"מ אפשר להשתמש כבתרופה.

משתמשים בקישואים טריים, מבושלים או מאודים. המתכון פשוט מאד: מגורדים דק קישוא עד שיראה כעיסה. מכינים כל פעם טרי!

מתחילים לאכול את עיסת הקישוא מכף אחת ביום ובהדרגה מגיעים ל- 1/2 כוס פעמיים עד שלוש ביום, חצי שעה לפני האוכל. הטיפול נמשך חודש וחצי – חודשיים ואז מפסיקים אותו ל- 10 ימים. במידת הצורך אפשר לחזור על הטיפול.

אז למי הטיפול הזה מומלץ?
לאנשים עם בעיות במערכת הקרדיו-וסקולרית כגון: איסקמיה, תעוקת לב, יתר לחץ דם, תרשת עורקים, הפרעות קצב.

לסובלים ממחלות כבד, אבנים בכיס מרה, סוכרת, קוליטיס, אנמיה, גאוט, השמנת יתר, נדודי שינה, בצקות מסיבות שונות, מחלות עור ועוד.

לאנשים הסובלים מאולקוס בקיבה או בתריסריון, מגסטריטיס (עם עודף חומציות), פנקראטיטיס מומלץ להשתמש בקישואים מגורדים שעברו בישול או אידוי (עדיף). אפשרות נוספת –  להשתמש במיץ קישואים טרי. מתחילים מכף פעם או פעמיים ביום, עולים בהדרגה ומגיעים לכמות של חצי כוס מיץ 3 – 4 פעמים ביום 15 – 20 דקות לפני האוכל. לאנשים עם בעיות במערכת העיכול בשלב האקוטי או למי שיש לו רגישות מוגברת למיץ, מוהלים אותו במים ביחסים שווים (כלומר כוס תערובת).

ומה עם האנשים שלא סובלים מהמחלות שצוינו קודם?
לא צריך להיות חולה כדי לאזן תהליכים בגוף ולהתנקות מרעלנים שצברנו!

נסו, תיהנו ותשתפו! בהצלחה! 

אין לראות במידע זה המלצה לטיפול רפואי. בכל מקרה יש לפנות לרופא המטפל.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

כולסטרול, לחץ דם, סוכרת, אנמיה, קישואים כתרופה, נדודי שינה, אבנים בכיס מרה