ראשי | הכל על... | הליקובקטור פילורי- חיידק הקיבה

הליקובקטור פילורי- חיידק הקיבה

Helicobacter pylori. הליקובקטור פילורי- חיידק הקיבה

אם גם אתם סובלים מכאבי בטן, צרבות, אי נוחות בעיקר בחלק העליון של הבטן, בחילות, הרגשה כללית רעה, אנמיה, ריח רע מהפה.... ייתכן ולקיתם בחיידק הקיבה הידוע לשמצה הליקובקטור פילורי.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

אם גם אתם סובלים מכאבי בטן, צרבות, אי נוחות בעיקר בחלק העליון של הבטן, בחילות, הרגשה כללית רעה, אנמיה, ריח רע מהפה.... ייתכן ולקיתם בחיידק הקיבה הידוע לשמצה הליקובקטור פילורי ויש צורך בבירור אבחוני. בדיקת נוכחות החיידק בקיבה כוללת בדיקת נשיפה, בדיקת אנטיגן בצואה ובדיקה אנדוסקופית של הקיבה (גסטרוסקופיה)- שבה נלקחת ביופסיה (דגימה מרקמת הקיבה). אם אכן הוא נמצא בקיבתכם בבדיקות, אל תקלו ראש כי הוא גורם לתהליך דלקתי כרוני.

זיהום חיידקי כזה עלול לגרום למחלות שונות החל בהחזר וישתי וצרבות, דלקת של רירית הקיבה, גידולים בקיבה, כיב קיבה ותריסריון ועד סרטן הקיבה, מחלות עור ומחלות פרקים. יש זנים שונים של החיידק הנבדלים בפוטנציאל לגרום למחלות. החיידק מדבק ומועבר במגע מפה לפה או מצואה. החיידק נפוץ למדיי ואחראי ל-80-60 אחוזים מהכיבים המתפתחים בקיבה ול- 90-70 אחוזים מהכיבים המתפתחים בתריסריון (החלק הראשון של המעי). עם זאת, רק 20-15 אחוזים מנשאי החיידק יפתחו תסמינים של כיב.

הטיפול הקונבנציונאלי הוא מתן טיפול תרופתי אנטיביוטי למיגור החיידק ולמנוע סיבוכים שנוצרים על ידו. כדאי לשלב טיפול בפרוביוטיקה (חשוב לקחת אותה במרחק שעתיים מהאנטיביוטיקה) היות והטיפול האנטיביוטי מאוד חזק וכדאי לשמור על אוכלוסיית חיידקי המעיים בזמן הטיפול.

ברפואה הנטורופתית, הדוגלת במניעה וחיזוק כח הריפוי הטבעי של הגוף, יש תכנית טיפולית, מותאמת אישית, מניעתית, לתקן ולאזן את ריריות הקיבה ומערכת העיכול, לחזק יכולות מערכת חיסון, טיפול במפגעי החיידק, טיפול אנטי דלקתי, אנטי חיידקי, מחטא, כדי למנוע הדבקות והדבקות חוזרת בחיידק  ותוכנית המשך טיפול למקרה של הדבקות כרונית שאינה מגיבה לטיפול האנטיביוטי.

באופן כללי, לתיקון ריריות מערכת עיכול נמליץ על שמירה על הרגלי אכילה נכונים, שילובי מזון לעיכול קל, לעיסה איטית ויסודית של המזון בפה, אכילה בכמויות קטנות כדי לא להעמיס על הקיבה, להימנע ממזון חריף, חמוץ או חם מידיי, להימנע מעישון, קפאין, מזון מעושן, מטוגן, מעובד, משומר, משקאות מוגזים, תוספי מזון וצמחי מאכל, סוכר ומוצריו, מרגרינה, שומנים רוויים, מזונות מהחי, מזונות מעובדים, חומץ, ירקות כבושים, קקאו, בירה, יין, ואלכוהול. מומלץ לאכול אננס – יש בו הרבה אנזימי עיכול, להוסיף לארוחות קימל, שומר וכמון שעוזרים לעיכול ופירוק המזון ומומלץ להוסיף לתפריט ירקות כתומים וירוקים. מומלצת אכילת שום עם ארוחה או קפסולה של שום (אבל לא במצב של דלקת קיבה פעילה).

להעדיף מזון טרי, מבושל או מאודה. מומלצים מיצים טריים כמו מיץ סברס, תפוח עץ, גזר, חסה, כרוב, חובזה, סלרי, מלפפון. מומלץ מיץ כרוב אורגני (שתייה של 1 ליטר ביום סוגר כיבים ומתקן ריריות), 1 כף פרחי בבונג בכוס מים חמים, לכסות והשאיר למשך לילה, בבוקר לסנן ולשתות. אם אין כיב אפשר לשתות מיץ אלוורה. ניתן לערבב 1 כף אבקת חרובים בכוס מים ולשתות בלגימות קטנות.

בנוסף, ישנם צמחי מרפא טיפוליים, אנטי דלקתיים, אנטי בקטריאליים, מחזקים מערכת חיסון, מחטאים, להקלה בצרבות ובחילות, לאיזון ריריות הקיבה ומשקמי ריריות פגועות במערכת העיכול.

נתייחס הוליסטית גם למצב הרגשי של המטופל, לאורח החיים ולמצבי לחץ שעלולים להוות קרקע פורייה לירידה חיסונית ויצירה והחרפת בעיות במערכת העיכול.

לאריכות חיים בבריאות ומערכת עיכול בריאה.

**התכנים המופיעים בכתבה זה נועדו לספק אינפורמציה כללית בלבד ואינם מהווים המלצה ספציפית טיפולית או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

רפואה משלימה, מערכת החיסון, בחילות, נטורופתיה, צמחי מרפא, כאבי בטן, צרבות, Helicobacter pylori, הליקובקטור פילורי, אנמיה, ריח רע מהפה, חיידק בקיבה