ראשי | הכל על... | מחלת המאה- הסטרס הכרוני

מחלת המאה- הסטרס הכרוני

סטרס (מתח, לחץ) גורם או מחמיר כ-70% מבעיות הבריאות שלנו. מחלת המאה- הסטרס הכרוני

אם אתם מנסים לשווא לדחוס ב24 שעות אינספור משימות, מרגישים שנגמרו לכם ה"מצברים", מרגישים בגוף ובנפש לחץ- כנראה אתם חווים את תוצאותיו של הסטרס הכרוני.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

בעולם המודרני בו אנו חיים - תחרותיות, הישגיות, ופרפקציוניזם הם מושגי יסוד ומדד להצלחה. לחצים ומתחים הם חלק בלתי נפרד מחיינו. אם אתם מנסים לשווא לדחוס בעשרים וארבע שעות אינספור משימות, מרגישים שנגמרו לכם ה"מצברים", מרגישים בגוף ובנפש לחץ רב וכבר הופיעו סימפטומים של חוסר ריכוז, הפרעה בתיאבון ובשינה, בעיות עיכול, עצבנות, חרדה, דיכאון, נשירת שיער, כאבים שונים או זיהומים חוזרים, כנראה אתם חווים את תוצאותיו של הסטרס הכרוני.

סטרס (מתח, לחץ) גורם או מחמיר כ-70% מבעיות הבריאות שלנו. הסטרס הכרוני הוא אחד הגורמים העיקריים להפרת האיזון בחיינו. גוף האדם היא מערכת מתוכננת להפליא להתמודדות עם מצבי סטרס שונים. אולם, כאשר מצב הסטרס הופך תמידי, ללא מודעות נכונה ותזונה מותאמת לאורח החיים, משאבי הגוף להתמודדות מתדלדלים ונוצרת פגיעה במערכת החיסונית. ככל שהמערכת החיסונית נחלשת, יש פחות עמידות נגד פתוגניים ומופיעים סימפטומים ומחלות. מחלות הסטרס הכרוני עלולות לגרום לתופעות רגשיות ופיזיות כמו הפרעות במערכת העיכול, במחזור החודשי, להפרעות בלחץ הדם, עודף שומני דם, השמנה, טרשת עורקים ובעיות לב, סוכרת, מחלות עור, מחלות אוטואימוניות וסרטן.

התגובה למצבי סטרס סובייקטיבית ואינדיבידואלית. מה שגורם למתח אצל האחד לא בהכרח עושה זאת לאחר. מי שמתרגם את המציאות ל"מלחיצה ומאיימת" יחווה רגשות כמו חרדה, תסכול, פחד וייאוש. לחץ נפשי מתון, לפרקי זמן קצרים מפעיל אותנו בדרך כלל בצורה אופטימאלית, אולם לחץ נפשי לאורך זמן פוגע באיכות החיים. גם אירועים חיוביים יכולים להלחיץ אותנו כמו חתונה, מעבר דירה או עבודה חדשה.

הנטורופתיה, רפואה טבעית הוליסטית, מציעה מספר כלים שיאפשרו תפקוד תקין במצבים מלחיצים, חיזוק כח הריפוי הטבעי של הגוף ומודעות שתסייע בבחירת תגובה יעילה ומותאמת וחיים פעילים בבריאות פיזית ונפשית.

היות ואנו פועלים מתוך אמונותינו ומחשבותינו, צריכה להיעשות עבודת מודעות להבנה של מה מפעיל אותנו מבפנים ואז נוכל לקחת אחריות על תגובתנו בשאיפה להקטין את ההתפרצויות הרגשיות שעלולות לגרום לנו נזק. על ידי התבוננות פנימית נבין את הצרכים האישיים שלנו, מה מפעיל אותנו, נלמד לוותר על "תרמילים מיותרים" שאנו סוחבים על גבינו, נזהה את הרצוי והמצוי בחיינו, את מטרותינו והדרכים שבחרנו ונפתח מיומנות של סליחה (גם עצמית), נתינה וקבלה מאוזנים, אהבה וחמלה. דמיון מודרך, ביופידבק והילינג הם כלים להתבוננות פנימית ושינוי פרספקטיבות חיים. לתמציות פרחי באך יש סגולות ריפוי באנשים הסובלים מבעיות אישיות וחווים רגשות הגורמים להם סבל וכאב.

כשמערכות הגוף עובדות בעומס יתר, ללא תזונה איכותית, מאוזנת ומגוונת ייווצרו חסרים תזונתיים שיפגעו במערכות הגוף. חשוב ביותר לצרוך מזון לא מעובד, ללא תוספי מזון, מאוזן מבחינת אבות המזון, ויטמינים ומינרלים, טרי ונקי מריסוס וכימיקלים. חשובה הימנעות מאכילת מזונות המגבירים סטרס כמו קופאין, אלכוהול, פחמימות פשוטות וממזונות מגבירי חומציות בדם. אם נוצרו חסרים תזונתיים, אפשר לפרקי זמן מוגבלים, ליטול תוספי תזונה מותאמים אישית.

פעילויות מהנות כמו חופשה, תחביב, שירה, ריקוד ופעילות "שוברות" שיגרה יכולות להפחית את הסטרס. גם תרגילי יוגה, תרגילי נשימה ותרגילי הרפיה יכולים לעדן את תגובת הסטרס.
טיפולי מגע מרגיעים (עיסויים למיניהם) עוזרים להרגעה של הגוף והנפש. ארומתרפיה של שמנים אתריים פועלת גם על הגוף הפיזי וגם על אזור במוח האחראי על תגובתנו הרגשית. הארומתרפיה הכוללת עיסוי, אינהלציה, הרחה, אמבטיה או קומפרסים של שמנים ארומאתיים מרגיעים, יכולה להועיל רבות במיתון תגובות הסטרס.

פעילות גופנית סדירה מותאמת אישית, מחזקת את כושר העמידות, הגמישות וקורדינציה, מפיגה מתחים, משפרת דימוי עצמי, מאזנת לחץ דם ומשפרת זרימת דם והוצאת פסולת מהגוף, שומרת על מסת העצם, מורידה סוכר ושומנים בדם וגורמת להפרשת חומרים משככי כאב.

העולם המודרני מזמן לנו מגוון של לחצים שלא תמיד יש לנו את הכלים להתמודד איתם. תרשו לעצמיכם ללמוד להתמודד עם הסטרס כדי למנוע מחלות ולחיות בבריאות טובה.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

עדיין אין תגיות נושא למאמר זה